בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט. המניות הדואליות עלו

מדד הנאסד"ק עלה ב-0.6% • נעילה ירוקה באירופה • מחירי הנפט יורדים לאחר שקפצו בחדות על רקע המלחמה בישראל • מחר צפויים להתפרסם נתוני האינפלציה בארה"ב • מניית פוורפליט הישראלית זינקה ב-28%

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים  

 

 

23:00

נעילה ירוקה בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.4%, הנאסד"ק הוסיף 0.6%, ומדד S&P 500 התקדם ב-0.5%.

מבין הישראליות בלטו העליות במניות טבע  שזינקה ב-4.9%, סולאראדג'  שעלתה ב-4.6%, אינטרקיור  שטיפסה ב-7.6%, אינוויז  שהתקדמה ב-6.2% וננוקס  שעלתה ב-8.9%.

הערב נרשמו ירידות בתשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב. התשואה על אגרות החוב לשנתיים נחלשה ב-11 נקודות בסיס לרמה של 4.96%. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה בנקודה ועומדת על 4.64%. זאת לאחר שרק בשבוע שעבר הגיעו התשואות לשיאים שלא נראו 16 שנה.

מחר (ד') יפורסמו נתוני האינפלציה בארה"ב.

22:10

עליות במדדים בוול סטריט. מדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.4%, הנאסד"ק מוסיף 0.7%, ומדד S&P 500 מתקדם ב-0.6%.

לפי דויד קוסטין, האסטרטג הראשי של גולדמן זאקס, המלחמה בישראל לא צפויה להשפיע באופן דרמטי על השווקים בוול סטריט. "מדובר בטרגיה אנושית" אמר קוסטין הערב לרשת CNBC, "אבל השוק הולך לקבל בקרוב את הרווחים של שלושת החודשים האחרונים, שכמובן מתייחסים לדברים שקרו לפני פרוץ הלחימה, והצפי לעתיד של החברות ככל הנראה יתייחס יותר לדברים שקורים בארה"ב עצמה. כך שככל הנראה לא תהיה השפעה משמעותית לאורך זמן," אמר קוסטין.

ועדיין, האסטרטג מעריך שגורמים אחרים ימשכו את המניות למטה, כמו העליות במחירי הנפט והתשואה הגבוהה באג"ח הממשלתיות של ארה"ב. קוסטין צופה שה-S&P יסיים את 2023 ברמה של 4,300 נקודות, מעט נמוך יותר מהרמה בה הוא נסחר כעת. אולם, הוא לא מעריך שארה"ב מתקדמת למיתון.

21:00

המגמה החיובית בוול סטריט הערב מגיעה בשילוב עם הירידות בתשואות האג"ח הממשלתי של ארה"ב. התשואה על אגרות החוב לשנתיים נחלשת ב-10 נקודות בסיס לרמה של 4.97%. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עולה בנקודה ועומדת על 4.65%. זאת לאחר שרק בשבוע שעבר הגיעו התשואות לשיאים שלא נראו 16 שנה.

גם שוק הסחורות מראה ירידות במחירי הנפט, לאחר שביום הראשון של הלחימה זינקו חוזים על הנפט. נפט מסוג ברנט יורד ב-0.5% לרמה של 87.7 דולרים לחבית, ונפט אמריקאי מאבד 0.4% עומד על כ-86 דולרים.

20:00

בניו יורק נמשכת המגמה החיובית. מדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.8%, הנאסד"ק מוסיף 1%, ומדד S&P 500 מתקדם ב-1%.

ענקית המשקאות  פפסיקו  מזנקת ב-2.3% לאחר שעקפה מעט את התחזיות לרבעון השלישי כאשר דיווחה על רווח מתואם של 2.25 דולר למניה על הכנסות של 23.45 מיליארד דולר, מעל צפי האנליסטים לרווח מתואם של 2.15 דולר למניה על הכנסות של 23.4 מיליארד דולר.

מניית פלנטיר  מוסיפה 0.5% בעקבות דיווחים כי צבא ארה"ב העניק לה חוזה של 250 מיליון דולר לבדיקה ופיתוח של בינה מלאכותית ולמידת מכונה.

אחרי הנפילות אתמול, המשקיעים מעט מתעודדים מהפאניקה והישראליות מתקנות חלקית היום. החל מלייבפרסון , ונובקטיס  ועד פאגאיה , אינטרקיור , אינוויז , ננוקס  פייבר  ואנלייט .

18:40

אירופה ננעלה בירוק בוהק. מדד דאקס זינק ב-1.9%, מדד הקאק זינק ב-2%, ומדד פוטסי קופץ ב-1.8%. מדד יורוסטוק הכלל אירופי ננעל בעלייה של 2.3%.

מניית פיליפס זינקה ב-2.5%, לואי ויטון הצרפתית קפצה ב-3.2%, סימנס הגרמנית עלתה ב-4%. מניית אנג'ריאן הישראלית, הנסחרת באנגליה ננעלה בעלייה של 9%.

18:00

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת. מדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.4%, הנאסד"ק מוסיף 0.9%, ומדד S&P 500 מתקדם ב-0.7%.

באירופה מתחזקות העליות. מדד דאקס ומדד הקאק מזנקים ב-2% כל אחד, ומדד פוטסי קופץ ב-1.8%.

אנרג'יאן  מתקנת חלק מהנפילה אתמול וקופצת בלונדון ב-8.1%, זאת אחרי שאתמול איבדה 17.6%. אתמול זינקו מניות הנפט והגז בעולם כמו שברון, אקסון מובייל, במקביל לקפיצה אתמול במחירי הנפט והיום אנרג'יאן מתקנת אחריהן.

מבין הישראליות הגדולות בולטות טבע  סולאראדג'  וסנטינל וואן .

בשוק הסחורות, מחירי הנפט צונחים. נפט מסוג ברנט יורד ב-1% לרמה של 87.3 דולרים לחבית, ונפט אמריקאי מאבד 0.9% עומד על כ-85.53 דולרים.

מגמה מעורבת בתשואות על האג"ח הממשלתי של ארה"ב. התשואה על אגרות החוב לשנתיים נחלשת ב-11 נקודות בסיס לרמה של 4.96%. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עולה ב-נקודה ועומדת על 4.65%.

17:10

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת. מדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.5%, הנאסד"ק מוסיף 0.6%, ומדד S&P 500 מתקדם ב-0.5%.

אחרי הנפילות אתמול, המשקיעים מעט מתעודדים מהפאניקה והישראליות מתקנות חלקית היום. החל מלייבפרסון , ונובקטיס  ועד פאגאיה , אינטרקיור , אינוויז , ננוקס  פייבר  ואנלייט .

מנגד-  סימילרווב  וארבה , שהונפקו בגל ההנפקות של שנת 2021 בולטות מבין היורדות.

מבין הישראליות הגדולות בולטות טבע  סולאראדג'  וסנטינל וואן .

מניית פוורפליט  הישראלית, המספקת פתרונות IoT אלחוטיים (האינטרנט של הדברים) ופתרונות M2M (חיבור מכונה למכונה) למנויים, מזנקת ב-39% לאחר שהודיעה על מיזוג עם חברת MiX Telematics. לפי הדיווח, המיזוג ייצור חברה עם הכנסות של 279 מיליון דולר, מתוך זה הכנסות חוזרות של 210 מיליון דולר. מדובר בעסקת מניות שבסיומה בעלי המניות של פוורפליט יחזיקו בכ-35% מהחברה הממוזגת. פוורפליט נוסדה ממיזוג ID Systems מארה"ב עם פוינטר הישראלית ב-2019. באותה עת שווי פוורפליט היה 267 מיליון דולר אך כיום השווי נמוך משמעותית, כ-71 מיליון דולר. 

מניית  יוניטי  מטפסת ב-2.6% אחרי שהחברה, שהתמזגה עם איירון סורס הישראלית, הודיעה כי מנכ"ל החברה ג‘ון ריצ’יטילו יתפטר מתפקידו, לאחר שהחברה לא הצליחה לתרגם לרווחים את הפלטפורמה לפיתוח משחקים שלה. את המנכ"ל יחליף באופן זמני ג‘יימס מ’ ווייטהרסט שיתמנה גם לתפקיד נשיא וחבר מועצת המנהלים. ווייטהרסט היה עד לאחרונה יועץ בכיר ב-IBM לאחר שענקית המחשבים רכשה את חברה Red Hat. יוניטי גם אישרה את תחזיותיה לרבעון השלישי.

מניית פלנטיר עולה ב-4.4% בעקבות דיווחים כי צבא ארה"ב העניק לה חוזה של 250 מיליון דולר לבדיקה ופיתוח של בינה מלאכותית ולמידת מכונה.

ענקית המשקאות  פפסיקו  עקפה מעט את התחזיות לרבעון השלישי כאשר דיווחה על רווח מתואם של 2.25 דולר למניה על הכנסות של 23.45 מיליארד דולר, מעל צפי האנליסטים לרווח מתואם של 2.15 דולר למניה על הכנסות של 23.4 מיליארד דולר.

אנרג'יאן  מתקנת חלק מהנפילה אתמול וקופצת בלונדון ב-5.9%, זאת אחרי שאתמול איבדה 17.6%. אתמול זינקו מניות הנפט והגז בעולם כמו שברון, אקסון מובייל, במקביל לקפיצה אתמול במחירי הנפט והיום אנרג'יאן מתקנת אחריהן.

16:30

הבורסה בניו יורק נפתחה במגמה חיובית. מדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.3%, הנאסד"ק  ומדד S&P 500 מתקדם ב-0.2% כל אחד

באירופה ממשיכות העליות. עם תוספת של כ-1.6% במדד הקאק ועלייה של 1.7% בפוטסי ובדאקס.

במחירי הנפט חלה ירידה. נפט מסוג ברנט יורד בכ-0.4% לרמה של 87.8 דולרים לחבית, ונפט אמריקאי עומד על כ-86 דולרים.

מגמה מעורבת בתשואות על האג"ח הממשלתי של ארה"ב. אגרות החוב לשנתיים נחלשות ב-10 נקודות בסיס לרמה של 4.98%. התשואה על האג"ח ל-10 שנים מוסיפה 5 נקודות ועומדת על 4.69%.

ישראליות בוול סטריט: חברת מובילאיי , המפתחת טכנולוגיה לתחום הרכב, מתאוששת ב-0.6% בפתיחת המסחר בניו יורק.

חברת התרופות  טבע  מוסיפה 1.4%, קמהדע  עולה ב-1.5%, לאחר שהודיעה מוקדם יותר כי בעוד האירועים בישראל מתפתחים, החברה ממשיכה את פעילותה העסקית והתפעולית בישראל ללא פגיעה בהמשכיות העסקית, ואספקת המוצרים הגלובלית שלה לא צפויה להיפגע.

15:30

המגמה החיובית בבורסות אירופה נמשכת. מנגד, במסחר בחוזים העתידיים בארה"ב נרשמת מגמה מעורבת.

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק ב-0.2% מול הדולר. גם הליש"ט מתחזק קלות מול המטבע האמריקאי. מול הין, הדולר מתחזק ב-0.4%.

חברת קמהדע  הישראלית, הנסחרת בנאסד"ק, הודיעה לפני זמן קצר כי בעוד האירועים בישראל מתפתחים, החברה ממשיכה את פעילותה העסקית והתפעולית בישראל ללא פגיעה בהמשכיות העסקית, ואספקת המוצרים הגלובלית שלה לא צפויה להיפגע:

"אנחנו בקמהדע, נחרדים ממתקפות הטרור ההרסניות בישראל בימים האחרונים. תנחומינו העמוקים, מחשבותינו ותפילותינו עם אותם אלו שהושפעו מהאירועים זוועתיים אלו", אמר עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע. "אנו מתמקדים בבריאותם ורווחתם של העובדים הישראלים שלנו ומספקים להם את התמיכה הנדרשת. בעוד האירועים בישראל מתפתחים, הפעילות הגלובלית ואספקת המוצרים שלנו צפויים להמשיך כמתוכנן. אנו עוקבים מקרוב אחר המצב ונספק עדכונים במידת הצורך. אנו מודים לכל השותפים, המשקיעים והלקוחות שלנו אשר הביעו את תמיכתם המלאה במהלך הימים האחרונים."

14:18

המגמה החיובית באירופה נמשכת: הדאקס הגרמני מזנק ב-1.8%, הפוטסי הבריטי מטפס ב-1.6% והקאק הצרפתי עולה בשיעור דומה.

המסחר בחוזים העתידיים בוול סטריט מתנהל בעליות קלות.

המניות הישראליות בוול סטריט מגיבות בשלילה למצב הבטחוני בישראל. אמש, המדדים המרכזיים בארה"ב ננעלו בעליות קלות אך מספר מניות ישראליות נסחרו בירידות חדות, כךשנראה כי ניתן לייחס את המגמה לחששות המשקיעים מפני השפעות המלחמה על עסקי החברות. 

בין היורדות הבולטות במסחר בוול סטריט ביום שני ניתן לציין את קמטק  המייצרת מערכות בקרה לייצור שבבים, שנפלה ב-8.9%; חברת הפינטק  פאגאיה   שאיבדה 10.8%; חברת התרופות קמהדע  שממוקמת בדרום הארץ, (אם כי לא בעוטף עזה) שנחלשה ב-8.1%; חברת התוכנה סימילרווב  שירדה ב-7.3%; וחברת השבבים  טאואר   שירדה ב-6.6%. 

במקביל, קרן המטבע הבינלאומית (IMF) פרסמה היום (ג') את התייחסותה לגבי ההשפעה של המלחמה בין ישראל לחמאס על הכלכלה העולמית.

בפגישה השנתית של בכירי ה-IMF, הכלכלן הראשי של הקרן, פייר אוליבייה גורינצ'ס, הסביר כי המלחמה צפויה לייצר זעזוע באספקת האנרגיה העולמית אך חידד כי עדיין מוקדם מדי להעריך את גודל ההשפעה של המלחמה.

בהמשך להתייחסות נציגי ה-IMF למלחמה בין חמאס לישראל, בקרן העלו את תחזית הצמיחה בארה"ב ב-0.3% לשנה הנוכחית, בהשוואה לעדכון ביולי האחרון, ל-2.1%. לשנת 2024, ה-IMF העלתה את התחזית ב-0.5% ל-1.5% בארה"ב. בגוש האירו, הקרן הורידה את התחזית לשנת 2023 ב-0.2% ל-0.7% ול-2024 הורידה את התחזית לגוש האירו ב-0.3% ל-1.2%. 

12:43

עליות חדות באירופה: הדאקס הגרמני מזנק ב-1.6%, הפוטסי הבריטי מטפס ב-1.5% והקאק הצרפתי עולה ב-1.4%.

החוזים בארה"ב נסחרים במגמה חיובית.

במסחר המוקדם בוול סטריט מניות אמזון , אלפאבית , אפל  ואנבידיה  נסחרות בעליות קלות. מנגד, מניית טסלה  נסחרת בירידות קלות.

בשוק החוב האמריקאי, אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עולה קלות ונסחרת סביב 4.66%. מנגד, התשואה על אג"ח לשנתיים יורדת ונסחרת סביב 4.99%.

10:28

פתיחה מעורבת באירופה: הפוטסי הבריטי מטפס ב-0.9%, הדאקס הגרמני מאבד מערכו 0.7% והקאק הצרפתי מזנק בכ-1.2%.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש קלות מול הדולר. גם הליש"ט נחלש ב-0.1% מול המטבע האמריקאי. מול הין, הדולר מתחזר ב-0.4%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט יורדים בכ-0.7%. מחירה של חבית מסוג WTI עומד על כ-86 דולרים ומחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 87.6 דולרים.

08:36

הבוקר באסיה, המדדים המובילים נסחרים במגמה מעורבת. מדד הניקיי מזנק בכ-2.4%, ההנג סנג מטפס ב-1.3%, בורסת שנחאי יורדת ב-0.5%, ומדד הקוספי עולה ב-0.1%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה חיובית.

אמש בוול סטריט, המסחר ננעל בעליות שערים: מדד הנאסד"ק עלה בכ-0.4%, הדאו ג'ונס רשם עלייה של כ-0.6%, בעוד ה-S&P 500 טיפס בשיעור דומה.

בנק אוף אמריקה פרסם הודעה לפיה הקונפליקט בין ישראל לחמאס במזרח התיכון "אינו סבב טיפוסי בין המדינה לארגון הטרור, אלא פוטנציאלית משהו גדול יותר". לפי בנק ההשקעות, הסיכון של קונפליקט ארוך עלול להוביל את ממשלת ארה"ב להגדיל את ההשקעות בהגנה וביטחון, כדי להיות מסוגלת לספק תחמושת ומערכות נשק בקצב גבוה יותר ובנפח גדול יותר.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות יורדות הבוקר. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עומדת על כ-4.6%, והתשואה על אג"ח לשנתיים עומדת על 4.9%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט זינקו אמש בכ-3% על רקע הלחימה בעזה. הבוקר מחירי הנפט יורדים קלות. מחירה של חבית נפט מסוג ברנט עומדת על 87.7 דולר, ומחירה של חבית נפט מסוג WTI עומד על 85.9 דולר. 

בגזרת המאקרו, בהמשך היום (ג') לא צפויים להתפרסם אינדיקטורים משמעותיים משמעותיים. מחר (ד') יפורסמו נתוני האינפלציה בארה"ב.