בורסות עולם | סיקור שוטף

אחרי הריבית: וול סטריט ננעלה בעליות. סולאראדג׳ אכזבה וצנחה ב-20%

הפד השאיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי • בורסות אירופה ננעלו בעליות • מדד מנהלי הרכש בסין שפורסם הלילה מראה על התכווצות בכלכלת המדינה • WeWork צפויה להגיש בקשה לפשיטת רגל בשבוע הבא  • מדד התעסוקה של ADP בארה"ב נמוך מהתחזית

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock
 

 

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

23:05

מניית סולאראדג'  נופלת בלמעלה מ-20% במסחר המאוחר לאחר שפרסמה דוחות מאכזבים במיוחד ותחזית חלשה להמשך הכוללת הכנסות נמוכות בחצי מתחזית האנליסטים.

סולאראדג', שפרסמה לאחרונה אזהרת רווח לרבעון השלישי צופה הכנסות של 300-350 מיליון דולר ברבעון הרביעי, בעוד האנליסטים ציפו לכ-700 מיליון דולר. התוצאות החלשות ברבעון השלישי נבעו לדברי החברה עקב מלאים גבוהים והאטה בהתקנה שהובילו לביטולים משמעותיים באירופה וזה הוביל אותה להפסד מתואם של 55 סנט לעומת צפי האנליסטים לרווח מתואם של 89 סנט למניה.

ההכנסות היו גם הן מתחת הצפי עם 725 מיליון דולר, לעומת צפי ל-768 מיליון דולר. החולשה הגדולה בענף ואצל סולאראדג' בפרט מגיעה בעקבות העלות הריבית שהפכו את המימון להרבה יותר יקר ולכן לירידה בביקושים, וכן שינוי הרגולציה בקליפורניה, ארה"ב, שפגע גם הוא בביקושים.

22:00

לאחר שהפד החליט להשאיר את הריבית בארה"ב ברמה של 5.25%-5.5% - וול סטריט ננעלה בעליות: דאו ג'ונס עלה ב-0.67%, S&P 500 עלה ב-1.05% והנאסד"ק עלה ב-1.64%.

מניית טסלה  עלתה וכך גם מניות אנבידיה , אפל , מיקרוסופט , אמזון , מטא (פייסבוק) , אלפאבית (גוגל) , אקסון מובייל , אינטל , ויזה , ווולמארט , בואינג אדובי  ונטפליקס 

מניות נייקי , שברון , מקדונלדס , קוקה קולה , ג'י.פי מורגן צ'ייס  ואיביי  ירדו.

מניית אדבקסיס  הישראלית איבדה יותר מ-15%. עוד מניות של חברות ישראליות שירדו:  סייברארק , מובילאיי   ומאנדיי .

קריפטו: הביטקוין מאבד כחצי אחוז ושערו עומד על כ-34,540 דולר. האת'ריום מתחזק בכ-0.8% ושערו עומד על 1,833 דולר.

מניית צ'ק פוינט  עלתה בכ-2%. עוד עלו: פאלו אלטו נטוורקס , רויאל קריביאן קרוזס , טבע  ופריגו .

הירידות במחירי הנפט התמתנו: מחיר חבית נפט ברנט עומד על כ-85 דולר ומחיר חבית נפט גולמי עומד על כ-80.89 דולר. מחיר אונקיית זהב עומד על 1,988 דולר - ירידה של כ-0.3%.

תשואות האג"ח של ארה"ב יורדות: התשואה לשנתיים עומדת על 4.93% והתשואה ל-10 שנים עומדת על 4.75%.

20:55

יו"ר הפד פאוול נשאל במסיבת העיתונאים לאחר הודעת הריבית האם הוא חושב שהתנאים קשוחים מספיק, ובתגובה אמר שלא."אנחנו לא בטוחים שהגענו לרמה מספיק מתאימה להורדת האינפלציה", השיב פאוול.

כלומר, פאוול רמז שהעלאות ריבית עדיין אפשרויות. עוד הוסיף פאוול כי בפד "לוקחים המון גורמים לתוך השקלול בהעלות הריבית - הוועדה פועלת מהחלטה להחלטה". זאת תוך רמיזה לכך שלא הוחלט בפגישה הנוכחית האם צפויה העלאת ריבית עד לסוף השנה או לא.

פאוול ציין ש"אנחנו רואים את התנאים הפיננסים מקשיחים ואת הקושי שמשקי הבית חווים, אנחנו פשוט לא יודעים האם זה יתמיד לאורך זמן". בנימה ניצית במיוחד אמר פאוול: "הורדת הריבית בינתיים לא נדונה בוועדה", תוך שהוא מדגיש שהוועדה עדיין דנה בהאם תצטרך עוד להעלות את הריבית והאם עליות הריבית עד כה הן מספיקות בשביל להוריד את האינפלציה אל תוך יעד הפד.

בשעה זאת מתחזקות העליות בוול סטריט: דאו ג'ונס עולה בכ-0.6%, S&P 500 עולה בכ-0.9% והנאסד"ק עולה בכ-1.2%.

20:00

הבנק המרכזי בארה"ב החליט להשאיר בפעם השנייה ברציפות את הריבית ללא שינוי ברמה של 5.25%-5.5%. ההחלטה עולה בקנה אחד עם ציפיות הכלכלנים בשוק, שהעריכו בסבירות מוחלטת כי הריבית לא תעלה. מדובר בפעם השנייה ברציפות שהפד מותיר את הריבית ללא שינוי, והפעם השלישית מתחילת סבב העלאות במרץ 2022.

וול סטריט הגיבה בחיוב להודעת הפד: דאו ג'ונס עולה בכ-0.2%, S&P 500 עולה בכ-0.4% והנאסד"ק עולה בכ-0.6%.

מניית אנבידיה  עולה בכ-1.8%. כמו כן עולות מניות מיקרוסופט , אפל , אמזון , אלפאבית (גוגל) , מטא  (פייסבוק) , אקסון מובייל , נטפליקס  ואינטל .

מניית טסלה  יורדת קלות.

ישראליות בוול סטריט: מניית אאוטבריין  צוללת ביותר מ-5%, גם פאלו אלטו יורדת וכך גם סולאראדג' , סייברארק , מובילאיי גלובל  ונייס .

מניות צ'ק פוינט  וטבע  עולות. 

סחורות: מחירי הנפט עברו לירידות - מחיר חבית נפט ברנט עומד על כ-84.69 דולר, מחיר חבית נפט גולמי עומד על כ-80.47 דולר. 

18:35

אירופה ננעלה בעליות. מדד קאק הצרפתי עלה ב-0.6%, דאקס הגרמני הוסיף 0.7% ומדד פוטסי עולה ב-0.3%.

בוול סטריט ממשיכה המגמה החיובית. הנאסד"ק מוסיף 0.6%, מדד S&P 500 מטפס ב-0.4% ומדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.2%.

בין המניות הבולטות בוול סטריט: חברת מוצרי הטיפוח אסתי לאודר , שמתרסקת ב-17% אחרי תחזית מאכזבת לרבעון הרביעי ולשנה כולה. פייקום סופטוור  מאבדת 36%, AMD  מטפסת ב-7% לאחר דוחות חיוביים.

17:45

ממשיכה המגמה החיובית בניו יורק. הנאסד"ק מוסיף 0.6%, מדד S&P 500 מטפס ב-0.5% ומדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.4%.

בתחום השבבים, מניית AMD מזנקת ב-7.8% לאחר שפרסמה אמש אחרי המסחר דוחות חיוביים במיוחד. החברה עמדה בציפיות הרבעון השלישי, עם עליית רווח של 4% ל-5.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 5.7 מיליארד דולר.

 אינטל עולה ב-1.5%%, קוואלקום מוסיפה 0.6%.  

גם אירופה צבועה בירוק. מדד קאק הצרפתי ודאקס הגרמני מוסיפים 0.6% כל אחד. ומדד פוטסי עולה ב-0.3%.

אגרות החוב האמריקאיות נסחרות בירידות לקראת החלטת הריבית של הפד הערב. התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב לשנתיים נחלשת ב-6 נקודות ועומדת על 5.01%, והתשואה על האגרת לעשר שנים יורדת ב-8 נקודות ל-4.79%.

16:35

מתחזקת המגמה הירוקה בוול סטריט. הנאסד"ק מוסיף 0.9%, מדד S&P 500 מטפס ב-0.7% ומדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.4%.

מניית חברת מוצרי הטיפוח אסתי לאודר  מתרסקת ב-16% אחרי תחזית מאכזבת לרבעון הרביעי ולשנה כולה, הרבה מתחת צפי האנליסטים. החברה צופה ירידה של 10% בהכנסות (אמצע טווח) בעוד האנליסטים ציפו לעליה של יותר מ-2%

יצרנית הקטשופ קראפט היינץ   מעלה את תחזית הרווח למניה לשנה כולה ועקפה את צפי האנליסיטם לרבעון הנוכחי עם רווח של 72 סנט למניה, לעומת צפי של 66 סנט למניה.

יצרנית המכוניות היפנית טויוטה  מעלה את התחזיות שלה כתוצאה מ"ביקוש חזק" בתחום הרכבים ההיברידיים. גם הרווח שלה יותר מהוכפל בעקבות הביקוש. החברה גם צפויה ליהנות מההאטה בביקוש לכלי רכב חשמליים בארה"ב.

פריון נטוורק  ספקית פתרונות לפרסום דיגיטלי וחיפוש, מטפסת ב-7.7% לאחר שפרסמה מוקדם יותר היום דוחות חיוביים שעקפו את תחזיות האנליסטים לרבעון השלישי.

הכנסות החברה עמדו על 185 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 42.4 מיליון דולר, שהם 84 סנט למניה. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) גדל ב-29% ל-42.7 מיליון דולר.  במקביל, הודיעה החברה על כניסה לשוק פרסום האודיו.  עליית המנייה היום משלימה זינוק של 360% ב-3 השנים האחרונות, ו-935% ב-5 שנים.

16:00

עליות קלות בוול סטריט הנאסד"ק מוסיף 0.4%, מדד S&P 500 עולה ב-0.3% ומדד הדאו ג'ונס עולה ב-0.1%.

מניית WeWork  נופלת ב-50%, ושוויה עומד כעת על 60 מיליון דולר. הנפילה מגיעה לאחר שאתמול פירסם עיתון הוול סטריט ג'ורנל כי החברה, שבשיאה הוערכה בשווי של 47 מיליארד דולר, מתכננת להגיש בקשה לפשיטת רגל בשבוע הבא. 

לפי הפרסום בוול סטריט ג'ורנל, לחברה יש חוב של כ-10 מיליארד דולר בהתחייבויות חוזיות החל מהמחצית השנייה של השנה הנוכחית ועד סוף 2027, ו-15 מיליארד דולר נוספים החל משנת 2028, לפי דיווחים פומביים של החברה.

באירופה מתחזקות העליות. מדד קאק הצרפתי עולה ב-0.9%, ומדד פוטסי הבריטי ודאקס הגרמני מוסיפים 0.7% כל אחד.

15:30

המסחר בוול סטריט, שמסמן את תחילת המסחר לחודש נובמבר, נפתח בעליות קלות. הנאסד"ק מוסיף 0.3%, מדד S&P 500 עולה ב-0.2% ומדד הדאו ג'ונס נפתח ללא שינוי משמעותי.

אגרות החוב האמריקאיות נסחרות ביציבות לקראת החלטת הריבית של הפד הערב. התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב לשנתיים עומדת על 5.09%, והתשואה על האגרת לעשר שנים יורדת ב-2 נקודות ל-4.85%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט מטפסים. נפט אמריקאי נסחר בעלייה של 2.4% מחיר חבית עומד על 83 דולרים. נפט מסוג ברנט מוסיף 2.2% ומחירו 86.9 דולרים לחבית.

15:00

הבורסות באירופה עברו לעליות. מדד קאק הצרפתי ומדד פוטסי הבריטי מוסיפים 0.3% כל אחד, בגרמניה הדאקס עולה ב-0.4%.

החוזים העתידיים על וול סטריט נסחרים ביציבות. נאסד"ק ו-S&P 500 עולים בכ-0.1%, ומדד הדאו ג'ונס יורד קלות.

14:15

מדד התעסוקה של ADP בארה"ב, שמציג את השינוי במספר המועסקים במהלך החודש האחרון להוציא עובדי ממשלה וחקלאות, נמוך מהצפיות. בעוד הצפי היה ל-150 אלף משרות חדשות שנוספו באוקטובר, לפי המדד נוספו 113 אלף משרות. ביום שישי הקרוב יתפרסם המדד הרשמי של משרד העבודה האמריקאי. האנליסטים מעריכים תוספת של 188 אלף משרות חדשות. 

13:50

ירידות קלות באירופה: מדד הדאקס יורד קלות בכ-0.1%, בעוד הפוטסי והקאק משילים מערכם כ-0.2%.

בין המניות שבולטות לחיוב במסחר: אנג'י , קרפור , טוטאל אנרג'יס , מלרוז אינדסטריס , פירסון , ג'יי סיינסבורי , היקמה פרמסוטיקלס , סרטוריוס  והנובר רוק .

בין המניות שבולטות לשלילה במסחר: אדידס , דויטשה פוסט , אינפיניון טכנולוג'יס , ברקליס , טיילור ווימפי , אנטיין , קרינג  ואדנרד .

חברת רדוור , ספקית פתרונות לזמינות, ביצועים גבוהים ואבטחה של רשתות תקשורת ומרכזי מחשוב, רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 61.6 מיליון דולר, ירידה של 13% ביחס לרבעון המקביל, ורווח נקי Non-GAAP של 2.9 מיליון דולר, ירידה של 57%. הרווח הנקי למניה היה 7 סנט, בהתאם לתחזיות השוק. מנכ"ל החברה, רועי זיסאפל, ציין שהצמיחה בהכנסות החוזרות השנתיות (ARR) מתחום הענן גדלה ברבעון השלישי ל-25%.

פריון נטוורק , ספקית פתרונות לפרסום דיגיטלי וחיפוש, עקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון השלישי, עם הכנסות של 185 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 42.4 מיליון דולר, שהם 84 סנט למניה. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) גדל ב-29% ל-42.7 מיליון דולר. מנכ"ל החברה, טל יעקובסון, מסר כי "גיוון המוצרים, בשילוב יכולות ביצוע יוצאות דופן והשקעה מתמשכת בחדשנות וטכנולוגיה, מהווים את הבסיס למודל עסקי המייצר צמיחה עקבית". במקביל, הודיעה החברה על כניסה לשוק פרסום האודיו.

גילת , ספקית טכנולוגיה לתחום רשתות התקשורת הלוויינית, זכתה בחידוש ובהרחבה של חוזה בהיקף של 20 מיליון דולר ממפעילת תקשורת סלולרית גדולה בארה"ב, ששמה לא דווח. כחלק מהסכם רב-שנתי, גילת תמשיך לספק ללקוחה שירותים מנוהלים לתמסורת סלולרית ותקשורת במצבי חירום על בסיס לוויין.

12:30

המסחר בבורסות אירופה עבר לירידות: הדאקס נסחר ביציבות, הפוטסי נסוג בכ-0.2%, והקאק יורד קלות בכ-0.1%.

יצרנית רכבי היוקרה הבריטית אסטון מרטין נופלת ב-15%, אחרי שחתכה את התחזיות למשלוחי מכוניות הספורט DB12 ל-6,700 יחידות במקום 7,000, בעקבות "עיכוב במוכנות הספקים ועיכוב בפלטפורמת הבידור והמידע החדשות". עם זאת, החברה הותירה על כנה את תחזית ההכנסות לשנת 2023 בגלל "ביקוש חזק" לכלי הרכב, וצופה הכנסות של 2 מיליארד ליש"ט ורווח מתואם של 500 מיליון ליש"ט בשנת 2024.

חברת סטיקספיי  הישראלית שמייצרת רכיבים למערכות לווין מזנקת בטרום בוול סטריט ב-26%, אחרי שדיווחה על השלמת מכירת חטיבת שבבי המידע שלה ל-MDA, חברה בתחום החלל מקנדה, תמורת 60 מיליון דולר, מתוכם 20 מיליון דולר במזומן ו-40 מיליון דולר במניות החברה הקנדית. המניה התרסקה ביותר מ-95% מאז ההנפקה לפני שנה, וכעת היא נסחרת לפי שווי של 31 מיליון דולר בלבד (לפני הזינוק הצפוי).

11:50

עליות קלות באירופה: מדדי הדאקס, הפוטסי והקאק נסחרים שלושתם ביציבות.

ג'נט ילן, שרת האוצר של ארה"ב, אחראית ל"טעות הגדולה בהיסטוריה" של משרד האוצר האמריקאי, כך טוען המיליארדר סטנלי דרוקנמילר, שהשווי שלו יותר מ-6 מיליארד דולר. לדבריו, היא לא הצליחה לנצל את היתרונות של עידן הריבית האולטרה־נמוכה. "כל טום, דיק והארי בארה"ב מיחזרו משכנתאות, אבל למרבה הצער ישות אחת לא - משרד האוצר", אמר דרוקנמילר. הוא סבור שמשרד האוצר האמריקאי היה צריך להנפיק יותר אג"ח לטווח ארוך כשהריבית בשווקים הייתה זולה. כשהחוב יתגלגל, הוא מעריך, "עד שנת 2033 הוצאות הריבית יגיעו ל-4.5% מהתמ"ג, ועד 2043 זה יהיה 7% ממנו".

השווי של X (טוויטר לשעבר), בבעלותו של אילון מאסק בצלילה. החברה, שנמחקה מהמסחר בניו יורק לפני כשנה, העניקה לעובדים אופציות במחיר של 45 דולר למניה, מה שמשקף לחברה שווי של 19 מיליארד דולר, כך על־פי מסמך ששלח מאסק לעובדים בחודש מרץ והגיע כעת לוול סטריט ג'ורנל. מדובר בשווי נמוך ב-57% מהשווי שבו רכש מאסק את החברה לפני שנה, 44 מיליארד דולר, אחרי שכבר ניסה לסגת ממנה אבל החברה כפתה עליו קרב משפטי. מאסק פיטר גם כ-80% מהעובדים. על־פי הודאתו של מאסק עצמו בחודש ספטמבר, הכנסות החברה מפרסום ירדו ב-60%, אבל מאז הן "משתפרות לאט". מאסק גם טען באותו מכתב מחודש מרץ האחרון שהשווי של טוויטר יגיע בהמשך ל-250 מיליארד דולר.

אחרי התוצאות והתחזיות החלשות של מתחרותיה, ואחרי שהחברה עצמה הורידה תחזיות רק לפני שבועיים, חברת סולאראדג'  הישראלית תדווח הלילה על תוצאותיה הכספיות. האנליסטים צופים שהיא תדווח על רווח של 1.12 דולר למניה, על הכנסות של 783.9 מיליון דולר. ברבעון הבא, הצפי הוא לירידה לרווח של 1.07 דולר למניה, על הכנסות של 719.7 מיליון דולר. בשנה כולה הצפי הוא לרווח של 7.45 דולר למניה, על הכנסות של 3.47 מיליארד דולר. המניה התרסקה מתחילת השנה ב-76% בעקבות עליית הריבית והירידה בביקושים, וכעת מכפיל הרווח העתידי שלה הוא 10.5 בלבד.

10:20

פתיחה חיובית באירופה: הדאקס עולה בכ-0.2%, הפוטסי מתקדם בכ-0.2% והקאק מוסיף לערכו כ-0.3%.

בין המניות שבולטות לחיוב במסחר: קומרצבנק , מרק , קונטיננטל , GSK , ליגל אנד ג'נרל , די.אס סמית' , אס.טי מיקרואלקטרוניקס , סאנופי , סטלנטיס , וורלדליין פראנס  ודנונה .

בין המניות שבולטות לשלילה: בנק סטנדרט צ'רטרד , סגרו , גלנקור , דאסו סיסטמס , ג'יי.די ספורטס פאשן  ובי.איי.אס.אף. .

למעט בורסת הונג קונג, בורסות אסיה ננעלו במגמה חיובית: הניקיי עלה בכ-2.4%, בורסת שנחאי עלתה בכ-0.1%, והקוספי הוסיף לערכו כ-1%. ההנג סנג ירד בכ-0.1%.

מחירי הבתים בבריטניה רשמו עלייה מפתיעה של 0.9% באוקטובר, לפי נתוני חברת המשכנתאות Nationwide. סקר כלכלנים שערכו ברויטרס חזה ירידה חודשית של 0.4%. ביחס לאוקטובר 2022, מחירי הבתים ירדו ב-3.3%, לאחר ירידה שנתית של 5.3% בחודש ספטמבר.

8:30

לאחר שהלילה (בין שלישי לרביעי), מדד מנהלי הרכש בסין הראה על התכווצות (49.5 לעומת צפי של 50.8), המניות הסיניות נסחרות במגמה שלילית, אם כי ללא שינוי משמעותי במדדים - מדד הנג סנג נסחר בירידה של 0.2% ומדד שנחאי בעלייה של כ-0.1%. הקוספי עולה ב-0.9%, והניקיי עלה ב-2.4%. 

הבנק המרכזי של יפן הותיר אתמול (ג') את הריבית ללא שינוי והודיע על כוונתו לרכישת אג"ח מדינה ואף שהוא שוקל ברצינות התערבות בשער המטבע. 

בנק אף צ’יינה עולה ב-1%, שיאומי עולה ב-0.4%, פטרו צ’יינה עולה ב-0.9%. לנובו יורדת ב-3%, טויטה מוטור עלתה ב-4.8%, ניסן עלתה ב-5.15%, NTT עלתה באחוז וקבוצת מיטסובישי פיננשיאלס עלתה ב-2.8%.

המסחר בוול סטריט נסגר הלילה בעליות. S&P הוסיף 0.65%, הדאו עלה ב-0.38% והנסדא"ק עלה ב-0.48%. כעת, החוזים העתידיים נסחרים בירידות קלות של כ-0.25% אחוז.

מניות הטכנולוגיה נסחרו אתמול במגמה מעורבת - אלפאבית (גוגל)  ירדה ב-0.36%, אפל  עלתה ב-0.3%, מטא פלטפורמס (פייסבוק)  ירדה בכ-0.5% ואמזון  עלתה ב-0.3%, IBM  עלתה ב-1.4%. קטרפילר  ירדה ב-6.5% בעקבות דוחות רעים.

מניות השבבים נסחרו גם הן במגמה מעורבת, אינטל  עלתה ב-2.41%, קוואלקום ב-1%.  AMD  עלתה אמנם ב-2.4%, אך ירדה ב-4% לאחר סיום המסחר, בעקבות הדוחות הפיננסים. החברה עמדה אמנם בציפיות הרבעון השלישי, אך הנמיכה ציפיות לגבי הרבעון הרביעי. הרווח ברבעון השלישי עלה ב-4% ל-5.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 5.7 מיליארד דולר.

אנבידיה מוסיפה ויורדת שוב, הפעם ב-1% - העננה החדשה שמרחפת על החברה היא הגבלות הסחר המסתמנות שמטילה ארה"ב על סין, מה שעלול לעלות לאנבידיה מיליארדי דולרים.

הבנקים הגדולים ממשיכים בהתאוששות - בנק אוף אמריקה  הוסיף 2.5%, סיטיגרופ  ב-1.45%, ג’יי.פי.מורגן  עלה ב-1.4%, גולדמן סאקס  הוסיף 0.9% ומורגן סטנלי  עלה בכ-0.3%.

בגזרת המכוניות, פורד  וג'נרל מוטורס  התאוששו לאחר סיום שביתת איגוד עובדי הרכב, פורד עולה ב-1.35%, וג’נרל מוטורס ב-3%. טסלה  התאוששה גם מעט, עם עלייה של 1.3%, אך מניות יצרניות המכוניות החשמליות הסיניות ירדו כולן - NIO ואקספנג (Xpeng) ירדו ב-3%, לי (LI) ירדה ב-3.8% ו-BYD ירדה ב-3%.

היום יפרסמו דוחות מספר חברות אנרגיה ירוקה - סאן-פאוור , סאנראן  וסולאראדג' , כמו גם חברת הקריפטו מיקרו-סטרטג'י  ו-AirBnb . נוסף על כך, יפרסמו דוחות גם  פייפאל וקוואלקום .

WeWork  מתכננת להגיש בקשה לפשיטת רגל בשבוע הבא, כך לפי מקורות המעורים בענייני החברה. לאחר שהידיעה פורסמה אמש (ג') לראשונה ב"וול סטריט ג'ורנל", נפלה מניית החברה בכ-42% במסחר המאוחר. בסך-הכול נפלה מניית החברה בכ-95.9% מתחילת השנה. ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח כי החברה, שבשיאה הוערכה בשווי עצום של 47 מיליארד דולר, שוקלת להגיש צ'פטר 11 לבית המשפט בניו ג'רזי. שווי השוק הנוכחי של החברה עומד על פחות מ-100 מיליון דולר אחרי הירידה במסחר המאוחר.

קודם להחלטת הריבית ולהתחלת המסחר, ידווח בארה"ב מספר המשרות החדשות בסקטור הפרטי. המספר הזה צפוי לעלות ל-150 אלף מ-82 אלף בספטמבר.

כאמור, בשמונה בערב יצהיר הבנק המרכזי על המדיניות המוניטרית שלו, כולל הריבית. בשוק מצפים שיו"ר הבנק המרכזי יותיר את הריבית על כנה, אך ישמור לעצמו את האופציה להעלאות נוספות, במידת הצורך.

בשוק החוב האמריקאי, האג"ח הממשלתיות לעשר שנים נסחרות בעליות, כאשר התשואה עליהן עומדת על כ-4.9%. האג"ח הממשלתיות לשנתיים נסחרות בירידות, והתשואה עליהן עומדת על כ-5.07%.

אנשי הפדרל ריזרב העידו על הציפייה שהעליות בתשואות האג"ח יהוו גורם בשיקולי המדיניות המוניטרית שתתפרסם הערב. את המשקיעים מעניינת במיוחד שאלת הריבית - האם ישאיר הבנק המרכזי את הריבית כפי שהיא, בהתאם לציפיות רוב האנליסטים, או שיעלה אותה.

בשוק הפורקס העולמי, הין היפני ממשיך להיחלש, ונסחר כעת ב-151 ין לדולר. לפי בכירי הבנק המרכזי היפני - התערבות בשער המטבע נמצאת על השולחן. שער הין כבר עלה עד כדי 151.7 ין לדולר, מעט מתחת ל-151.9 שהיה לפני כשנה והביא להתערבות ממשלתית בשער. הדולר מתחזק מעט מול היורו והליש"ט, 1.057 דולר ליורו ו-1.214 דולר לליש"ט. הדולר הניו זילנדי יורד ב-0.4% ל-0.581 דולר, לאחר שאכזבה בנתוני התעסוקה הורידו מסדר היום העלאת ריבית.

בשוק הקריפטו, מטבעות הקריפטו נסחרים ללא תזוזה משמעותית, הביטקוין נסחר ב-34,345 דולר והאת'ריום ב-1,799 דולר.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים בעליות קלות:מחיר חבית נפט מסוג אמריקאי עומד כעת על כ-81 דולר, בעוד חבית נפט מסוג ברנט עומד כעת על כ-85 דולר.