אסיפת האג"ח של חנן מור נדחתה, וזו הסיבה

אשל ארמוני, המשנה למנכ"ל קבוצת חנן מור, אומר לאחר דחיית אסיפת מחזיקי האג"ח ליום שני הקרוב: "האסיפה הייתה רעיון של החברה – נצטרך להציג בה מספרים ויכולות"

חנן מור. חברת הבנייה צברה חובות של כמעט 3 מיליארד שקל / צילום: אייל טואג
חנן מור. חברת הבנייה צברה חובות של כמעט 3 מיליארד שקל / צילום: אייל טואג

אסיפת מחזיקי האג"ח של קבוצת חנן מור , חברת הבנייה שצברה חובות של כמעט 3 מיליארד שקל ונקלעה לקשיים תזרימיים,  אמורה הייתה להתכנס היום (ה'), אך היא נדחית לבקשת החברה ליום שני הקרוב. נאמני אגרות החוב של החברה נעתרו לבקשת החברה, שציינה בפניהם כי הדחייה היא "לצורך גיבוש סופי של התוכנית הפיננסית והמשפטית" שלה. לפי שעה, ההערכות הן כי לא מדובר בתוכנית שתכלול פנייה של חנן מור לבית המשפט, אלא ככל הנראה בהכנת תוכנית פעולה. 

ניתוח | רצה למכור דירות בת"א ב־8 מיליון שקל: הגורמים שהובילו לנפילה של חנן מור
הנושים של חנן מור שוקלים: דודו זבידה יחליף אותו בצמרת החברה

בשיחה עם גלובס אומר אשל ארמוני, המשמש כמשנה למנכ"ל קבוצת חנן מור מזה כשלושה חודשים, כי הקבוצה הייתה זו שביקשה לכנס את האסיפה עם המחזיקים, וכי הרעיון הוא לשתף תוכנית פעולה להתמודד עם מצבה הפיננסי המורכב. ארמוני כיהן בעברו הלא רחוק בתפקיד יו"ר נמל חיפה, ולפני כן בתפקידים בכירים מגוונים, בהם מנכ"ל משרד השיכון. 

"בהתייעצות עם הנאמנים החלטנו ללכת על כינוס אסיפה שבה נעדכן את מחזיקי האג"ח", אומר ארמוני לגבי האסיפה שאמורה הייתה להיערך היום ונדחתה כאמור. "משום שלא היינו סגורים ב-100% על התוכנית הפיננסית והמשפטית, חשבנו שנכון שנשלים את התוכנית המעודכנת שאותה נציג", ציין.

לדבריו, בקבוצה "נערכים לגבי האופציות המשפטיות, כאשר יש יותר מאחת. אנחנו גם נערכים בהיבטים הפיננסיים במגוון ערוצים. זאת על-מנת להראות בסופו של דבר תוכנית שמציגה את הסולבנטיות (כושר פירעון חובות) של החברה לאורך זמן. התוכנית גם תציג את היכולת של החברה לפרוע את ההתחייבויות שלה בפרויקטים השונים. נצטרך להציג מספרים ויכולות, אנחנו עובדים עם צוות טוב של יועצים בנושא". 

ארמוני מוסיף כי בסופו של דבר, למרות שפרויקט שדה דב נחשב לזה שסיבך פיננסית את החברה, קבוצת חנן מור בונה מאות יחידות דיור בתוכניות "מחיר למשתכן" ברחבי הארץ. לכן, לדבריו, התהליכים בסוף פוגעים במי שרוצים להיכנס לדירה שקנו. "אני עדיין חושב שאם יושבים מביב לשולחן, אפשר להגיע להסכמות ולדבר", ציין והוסיף כי לטעמו, "פתרון מסוג כזה תמיד עדיף על התנצחויות שבסוף גם פוגעות באיש הקטן".

בתחילת השבוע נודע כי בנק לאומי פנה לבית המשפט בדרישה למינוי כונסי נכסים לשניים מהפרויקטים של חנן מור ברמת גן ובחיפה. כתוצאה מהמהלך קרסו מחירי מניות ואגרות החוב של החברה בעשרות אחוזים. אולי בימים שלישי ורביעי נרשמה התאוששות חדה גם כן, כאשר מניות החברה מזנקות וגם אגרות החוב מזנקות בשיעורים חדים. המהלך גם יצר את הסחרור שאליו נקלעה החברה.

חברות הנאמנים של סדרות האג"ח, הרמטיק, משמרת ורזניק פז נבו, הודיעו על דחיית האסיפה. על סדר יומה יוכן דיווח מיוחד של החברה בראשותו של חנן מור ובניהולו של אבי מאור, בנוגע לבקשה של לאומי. לחברה יש עוד כשבועיים עד למתן תגובה לבית המשפט בנוגע לבקשה למינוי כונס נכסים לשני הפרויקטים. ככל שיושלם התהליך, והם ימונו וימכרו את הפרויקטים, הרי שקמה למחזיקי האג"ח עילה מיידית לפירעון החובות שלהם.

ביום חמישי נרשמו שוב ירידות מתוכנות יחסית בניירות העך של קבוצת חנן מור בחמש סדרות אג"ח שנסחרות בבורסה. היקף הקרן שלהן מסתכמת ב-612 מיליון שקל, כאשר התשואה לפדיון של אג"ח י"ד (ללא בטוחות) עומדת על 156%, לאחר שנגעה ב-241% ביום שני. מניית החברה יורדת ב-3%, משלימה ירידה של 25% מתחילת שבוע המסחר שהיה תנודתי במיוחד. שווי השוק הנוכחי של החברה עומד על קצת מתחת ל-80 מיליון שקל, לאחר שכבר היה נמוך מ-40 מיליון שקל ביום שני.

התפתחות נוספת שנוגעת לחברה הגיעה הבוקר, כאשר חנן מור דיווחה כי התפוצצה העסקה למכירת הפרויקט שלה בשכונת רמת אפעל ברמת גן ליזם עמרם אברהם. העסקה, שנדונה מאז ספטמבר והחליפה משא-ומתן קודם עם קבוצת גינדי, הייתה אמורה להיחתם באוקטובר, אולם לאחר פרוץ המלחמה נדחתה לאמצע דצמבר - וכעת בוטלה.