הנושים של חנן מור שוקלים: דודו זבידה יחליף אותו בצמרת החברה

הנושים שמימנו את הפרויקט בשדה דב שנחשב לזה שסיבך את קבוצת חנן מור, שוקלים מהלך שיוביל להחלפת היו"ר במנכ"ל לשעבר של ענקית הנדל"ן המניב מבנה • לפי שעה טרם התקבלה החלטה בעניין, וגם לא ברורה נכונותו של זבידה למהלך

דודו זבידה / צילום: שלומי יוסף
דודו זבידה / צילום: שלומי יוסף

הרוחות הסוערות סביב חברת הבנייה למגורים, קבוצת חנן מור, לא נרגעות. הנושים שמימנו את הפרויקט העיקרי בשדה דב שנחשב לזה שסיבך והפיל את החברה, שוקלים מהלך שיוביל להחלפת היו"ר חנן מור במנכ"ל לשעבר של ענקית הנדל"ן המניב מבנה, דודו זבידה. 

מחזיקי האג"ח של חנן מור מעלים הילוך: מתכנסים להתייעצות ביום חמישי 
משווי שיא של מיליארד שקל לפחות מ-40 מיליון: מסלול הקריסה של חנן מור
חנן מור: מכירת הפרויקט בחיפה על-ידי בנק לאומי - עילה לפירעון מיידי באג"ח 
"אובדן האמון" של בנק לאומי בחנן מור עלול להפוך לגל תביעות נושים והסדר חוב
בנק לאומי מעלה הילוך מול חנן מור: מבקש כינוס נכסים גם בחיפה וגם ברמת גן

מוקדם יותר היום (ג') התקיימה ישיבה של הקוסנורציום שהעמיד לחנן מור אשראי בהיקף של 1.3 מיליארד שקל בשנת 2021, לצורך רכישת המגרש בשדה דב תמורת 1.5 מיליארד שקל. הקונסורציום הוא בראשות בנק דיסקונט, והוא כולל גם את בנק לאומי, חברת הביטוח הפניקס ומיטב.

כעת מתברר כי במהלך הישיבה של הנושים של מור בפרויקט שדה דב, עלתה הצעה של אחד הנושים, ככל הידוע לא מטעם בנק לאומי, ליזום הליך שיוביל לשינויים בצמרת הניהולית של החברה. זאת מטרת התהליך הוא להוביל לפרישת חנן מור המכהן כיו"ר, כך שיוחלף בזבידה.

לפי שעה טרם התקבלה החלטה בעניין. כמו כן, לא ברורה בכלל נכונותו של זבידה למהלך. הקונסורציום שהעמיד את המימון ניצב על קו פרשת דרכים, כיצד לנסות ולהוביל את החברה לפסים של התאוששות. 

מנכ"ל מוערך ביותר

דודו זבידה נחשב למנכ"ל מוערך ביותר בענף הנדל"ן ובמשק בכלל. הוא כיהן במשך שנים ארוכות כמנכ"ל חברת הנדל"ן מבנה, ולמעשה נחשב לגורם שהצליח להוביל חברת נדל"ן במצוקה לחברה משגשגת ששווה. תחת חסותו התרחבה פעילות החברה גם בתחומי הייזום, כאשר בתקופתו בחן עסקאות השתלטות ורכישה מורכבות ומגוונות, בדרך-כלל בהצלחה עבור מבנה. לפני כחצי שנה סיים זבידה את תפקידו כמנכ"ל מבנה, לאחר שנקלע לסכסוך עם בעלי המניות הגדולים בחברה, משפחת פורר.

בתחילת השבוע פנה בנק לאומי לבית המשפט בדרישה למנות כונסי נכסים לפרויקטים של קבוצת חנן מור בחיפה וברמת גן, משום שהחברה לא עמדה בתשלומי אשראי שהעמיד בגובה של כ-270 מיליון שקל (לשני הפרויקטים) במשך מספר חודשים. המהלך גרם להתרסקות של אגרות החוב של חנן מור שהגיעו לתשואה תלת-ספרתית, ולחיתוך חד במניה. אולם היום נרשמה התאוששות, המניה זינקה בעשרות אחוזים, וחלק מאגרות החוב רשמו התאוששות גם כן, אך עדיין חתמו ברמה תלת-ספרתית (בחלקן).

בינתיים מחזיקי האג"ח המודאגים יתכנסו לאסיפה מיוחדת לצורכי התייעצות ביום חמישי הקרוב - כך דיווחה החברה אמש (ב'). גם אסיפה זו עשויה להעלות דרישות שונות ממחזיקי האג"ח, שחלקם (שאין לו בטוחות מספקות) חוששים שהחוב ירד לטמיון.