מניית הטכנולוגיה שהפכה לפייבוריטית החדשה של ביל אקמן

ביל אקמן, המיליארדר תומך ישראל, הגדיל את החזקותיו בענקית האינטרנט שעלתה מתחילת השנה ב-54% • בחמש השנים האחרונות הוא הניב תשואה מצטברת של כ-200%

ביל אקמן / צילום: Reuters, Richard Brian
ביל אקמן / צילום: Reuters, Richard Brian

המיליארדר תומך ישראל ביל אקמן, מגדיל את ההשקעה שלו בגוגל (אלפאבית). ברבעון השלישי של השנה, חברת ההשקעות שלו, פרשינג סקוור (Pershing Square), הגדילה את ההחזקות שלה במניות מסוג A של גוגל כמעט פי שניים - מ־2.2 מיליון מניות ברבעון הקודם ל־4.4 מיליון ברבעון האחרון.

כך, סך ההחזקות שלה בחברה עלה ל־13.7 מיליון מניות, ששוות כ־1.9 מיליארד דולר. כעת, גוגל היא החברה עם הנתח הגדול ביותר בפרוטפוליו ההשקעות של פרשינג סקוור - יותר מ־17%.

 WSJ | חמש מניות תופסות 80% מתיק ההשקעות של באפט. אלו הן
● ״חוצפה ממדרגה ראשונה״: המכתב שהצליח להרגיז את מנכ"ל צים
● צימצם ב-60% את ההחזקה: למה באפט מוכר את מניות BYD?

האם זו עוד אחת מההשקעות הנועזות של אקמן? ענקית האינטרנט היא אמנם אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, ומנייתה זינקה השנה הרבה מעבר לעליות במדדים המובילים בוול סטריט, אך עברה עליה שנה מטלטלת.

המירוץ לבינה המלאכותית

עם תחילת השנה נפתח המירוץ לבינה המלאכותית בין חמש ענקיות הטכנולוגיה, כשגוגל ומיקרוסופט התחרו ראש בראש, שילבו את הטכנולוגיה במוצרים הקיימים שלהן והשקיעו בחברות מובילות בתחום. לתחרות הזו הייתה השפעה לא מבוטלת על המניות שלהן ונכון לכתיבת שורות אלה, מיקרוסופט שומרת על ההובלה, עם עלייה של 54.3% מתחילת השנה, לעומת כ־51% בגוגל.

בחודש האחרון הפער התחדד: בזמן שמיקרוסופט זינקה ב־11.3%, גוגל ירדה ביותר מ־3.2%. למעשה, גוגל היא החברה היחידה מבין 5 ענקיות הטכנולוגיה (אפל, גוגל, מיקרוסופט, אמזון ומטא) שהציגה תשואה שלילית בחודש האחרון.

התעלה על מודל החיקוי שלו?

אקמן, מייסד ומנכ"ל פרשינג סקוור הוא אחד המשקיעים המוכרים והבולטים בוול סטריט, הוא ידוע באסטרטגיית ההשקעות האקטיבית שלו והונו מוערך לפי פורבס ב־3.7 מיליארד דולר. אקמן העיד על עצמו שמקור החכמה המועדף עליו הוא וורן באפט, יו"ר קונצרן ההשקעות ברקשייר האת'ווי, המכונה "האורקל מאומהה" ונחשב למשקיע הפרטי הגדול בעולם. אלא שמבט על ה־5 השנים האחרונות מגלה שאקמן עקף את מודל החיקוי שלו.

לפי נתונים שפרסמה פרשינג סקוור, התשואה המצטברת שלה נטו מתחילת 2019 עד סוף אוקטובר 2023 עמדה על כ־200%. באותה התקופה, מניית הקונצרן של באפט (מסוג B) עלתה ב־58% "בלבד". מתחילת 2023 ועד סוף אוקטובר הניבה פרשינג סקוור תשואה של 7.7% בעוד שמניית ברקשייר עלתה ב־9.2% (והמשיכה לעלות מאז - לתשואה של 15.5% מתחילת השנה).

לאחרונה, עלה אקמן לכותרות בזכות התמיכה שלו בישראל. מאז ה־7 באוקטובר הוא מרבה לפרסם ולשתף ציוצי תמיכה במדינה, ולאחרונה אף כתב מכתב תקיף להרווארד נגד אדישות האוניברסיטה היוקרתית לתומכי החמאס הפועלים בה וקרא לה לפרסם את שמות הסטודנטים שחתמו על הצהרה שמאשימה את ישראל בטבח. אקמן עצמו הוא בוגר הרווארד.