יוזמה חדשה: מנכ"לים בכירים במשק ילוו בעלי עסקים בקווי העימות

חברי ארגון YPO ישראל, המאגד כ-150 מבכירי המשק, ישמשו כמנטורים בעסקים עם היקף פעילות של 5 מיליון שקל בשנה ומעלה • אמיר איל, בעלי אינפיניטי וחבר בארגון: "זו ציונות כלכלית ביחד" • ישראל מתגייסת 

גיא מור, יגאל צמח ואמיר איל / צילום: יח''צ, איל יצהר
גיא מור, יגאל צמח ואמיר איל / צילום: יח''צ, איל יצהר

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

בימי שגרה, השלוחה הישראלית של ארגון YPO (Organization President Young) מחברת בין כ-150 מנכ"לים ובעלי עסקים גדולים לשיתופי פעולה, החלפת רעיונות, למידת אסטרטגיות לצמיחה אישית ועוד. בעשור האחרון הם גם מלווים בכירים בצה"ל בשנה שאחרי יציאתם לאזרחות, ומציעים מנטורינג עסקי ללוחמים משוחררים או לנשים ממשפחות מעוטות יכולת. 

ישראל מתגייסת | יזמי ההייטק שהקימו קרן הון סיכון חירום לסטארט-אפים צעירים
ישראל מתגייסת | יהודים, מוסלמים ושגרירים באירוע תמיכה בענף הזית הישראלי
ישראל מתגייסת | מציינים חודשיים לפרוץ המלחמה: אלפים יצאו להתנדב ברחבי הארץ
ישראל מתגייסת | המתנדבים שמתקינים מצלמות רכב אזרחיות על טנקים
ישראל מתגייסת | דואגים ליום שאחרי: המיזם שמקדם עסקים קטנים בעוטף

עם פרוץ המלחמה, נולד בארגון פרויקט חדש: 'אחלעסק', לסיוע ומנטורינג בהתנדבות למנכ"לי ובעלי חברות מהדרום והצפון, שהיקף פעילותם עומד על 5 מיליון שקל בשנה ומעלה, ונפגעו מהמצב הביטחוני.

"ניסינו להבין מה הערך המוסף שלנו, ומצאנו שמדובר בסיוע בהתמודדות עם בעיות עסקיות מסחריות, פתיחת לשווקים חדשים או עזרה בנושאי רגולציה", מספר יגאל צמח, יו"ר ובעלי קרן גשרים וחבר בארגון. "כשאתה נותן עזרה למישהו מהתחום שלך, עם אינפוטים רלוונטיים לאורך זמן, יש לזה ערך יותר גבוה מלרשום צ'ק.

"יש עסקים בדרום שהפסיקו לעבוד ונכנסו למצוקה תזרימית, יש כאלה שהלקוחות שלהם נעלמו. אם לקוחות ביטלו צ'קים במיליוני שקלים על סחורה שהוא סיפק, אני לא יכול לעזור בגבייה, אבל אני יכול להרים טלפונים ולנסות להשיג לקוחות חדשים באזורים שלא נפגעו.

"אני אישית עוזר לעסק גדול משדרות, יבואן מוצרי ניקיון, שהמרלו"ג שלו נפגע, ובנוסף, לפני המלחמה הוא העביר הרבה סחורה לקיבוצים בעוטף, היה אמור לקבל מהם כספים, ועכשיו כמובן שאין עם מי לדבר. זו חוויה עצובה ומתסכלת, ואני מנסה לסייע. המטרה היא להגיע לעסקים נוספים".

לצמח יש גם מסר לקהילה העסקית: "העובדה היא שהיינו עסוקים תקופה ארוכה מדי בענייננו, ולא עזרנו לאחים שלנו בדרום שחיו תחת הפגזות. לא הפכנו שולחנות על הדבר הזה. עכשיו אנשים מצטערים שהם לא היו יותר אקטיביים בהפעלת לחץ על המדינה בנושא.

"אנחנו לא אנשי בריאות וביטחון, אבל בתור אנשי עסקים, אם אנחנו מצילים עסק שנפגע במלחמה, אנחנו עושים נפשות. אני מאמין שהסיוע הזה יישאר, ולא יהיה רק לתקופה קצרה".

חבר ארגון נוסף שמסייע הוא אמיר איל, בעלי קבוצת אינפיניטי. "אנחנו בעצם מציעים למנהל ידע מקצועי, ניסיון וקשרים בארץ ובחו"ל, ומישהו שיהיה מנכ"ל-צל שלו. אני קורא לזה ציונות כלכלית ביחד", הוא מסביר.

איל מצביע על הבעיות של עסקים שנפגעו, בראשן שרשרת הייצור. "איך אפשר להיות עסק חי כשעובדים במילואים או כשעובדים זרים עוזבים את הארץ? יש גם בעיות במפעלים או במתקני ייצור שנפגעו או מושבתים בגלל חלקי חילוף. יש קשיים פיננסיים, תזרימיים, ושם אנחנו מנסים לעזור מול בנקים, לסייע בהסדרי מימון, ולייצר חיבורים עסקיים.

"יש עכשיו מלחמה כלכלית לא פשוטה, ומי שיכול להתגייס לטובתה צריך לעשות את זה. זה אומר גם להיות יותר טולרנטיים - החל מהמדינה, דרך הבנקים, מוסדות המימון, ספקים וגם לקוחות. כולם צריכים להבין ש'אמנת השירות' חייבת להיות גמישה עכשיו. זמני התגובה משתנים".

בכירים נוספים שלוקחים חלק ביוזמה הם זיו אברהם, לשעבר נשיא ומנכ"ל מובילאיי, אריק שטיינברג, לשעבר יו"ר בית ההשקעות פסגות, מאיר דלומי, מנכ"ל יהלומי דלומי ואחרים. "המצב הביטחוני הקשה שנכפה על כולנו, הנחית מכה כלכלית אנושה על בעלי עסקים בקווי העימות", מציין גיא מור, יו"ר הסניף הישראלי של YPO.

"המציאות הכואבת הובילה בכירים ומנכ"לים רבים במשק להירתם בהתנדבות, על מנת להקדיש מזמנם וניסיונם כדי לסייע בשיקום העסקים. אני בטוח שנוכל להוות עבורם משענת מקצועית בתקופה מאתגרת זו, וביום שאחרי המלחמה".

עסקים בדרום ובצפון הזקוקים לעזרה והיקף הכנסותיהם עולה על 5 מיליון שקל בשנה, יכולים לפנות למאיר דלומי במייל: meir@dalumi.com.

יוזמות אזרחיות

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

קרן מנדל ישראל והאוניברסיטה העברית

האוניברסיטה ובית הספר למנהיגות חינוכית מציעים למפונים מהדרום ומהצפון ולניצולי המסיבה ברעים מסלול ללימודי מנהיגות חינוכית ותעודת הוראה, במלגת שכר לימוד מלאה. התוכנית תתקיים בחודשים ינואר-מרץ 2024 בירושלים, ובאפריל-יוני תתקיים התנסות מעשית ברחבי הארץ, בליווי צוות התוכנית.

המסלול כולל את כל מרכיבי ההכשרה להוראה העיוניים והמעשיים של האוניברסיטה העברית, על פי כללי המל"ג, לצד הכשרה למנהיגות חינוכית בבית ספר מנדל למנהיגות חינוכית. בסיום המסלול תוענק למשתתפים תעודת הוראה לחינוך העל-יסודי (ז'-י"ב). המסלול מיועד לבעלי תואר אקדמי או למי שלומדים לתואר ראשון, וכבר השלימו שנה אקדמית מלאה.

למידע נוסף ולרישום: https://strength-2023.my.canva.site/educational-leadership-2023

VR4GOOD

המיזם הטכנולוגי VR4GOOD מספק מתחמי מציאות מדומה ניידים, המגיעים למיקומים שבהם שוהים מפונים בשל המלחמה - ללא עלות. מתחמי ה-VR מספקים מענה מגוון לשלל קשיים, ובהם הפגת חרדות, אסקפיזם, הסחת דעת, טיפול קוגניטיבי, חינוך ולמידה חווייתית.

מאחורי המיזם עומד ארתור אהרוני, יזם בתחום העולמות הווירטואליים, שהקים תשתית ראשונית באמצעות פרויקט קיים שנקרא Better Life VR של חברת VR2GO, המנגיש מציאות מדומה לאוכלוסיות מוחלשות. 12 חברות נוספות מקהילת העולמות הווירטואליים הצטרפו למיזם.

לפנייה למיזם או להצטרפות לצוות המתנדבים: www.vr4good.co.il

ילדים במתחם מציאות מדומה נייד למפונים / צילום: VR4GOOD
 ילדים במתחם מציאות מדומה נייד למפונים / צילום: VR4GOOD

אדקור

סוכנות הפרסום הדיגיטלית אדקור הקימה בצל המלחמה את פרויקט keep on riding, המגייס אופניים לתושבי העוטף שפונו מבתיהם. עד כה נתרמו במסגרת הפרויקט מאות זוגות אופניים, והתקיימו פעילויות ברחבי הארץ בשיתוף עם איגוד האופניים הישראלי.

כמו כן, הושמשו מאות זוגות נוספים, והוקמו עמדות רכיבה שיתופיות בקיבוצים המארחים מפונים מנירים, בארי, כרמיה, ניר עם ועוד.

לתמיכה בפעילות המיזם: https://www.charidy.com/Keep-on-riding?utm_source=m-t-a&utm_medium=link&utm_campaign=keep-on-riding

פלאפון

חברת הסלולר מעניקה תיקון חשמלי חינם לסמארטפונים לחיילים וכוחות הביטחון במדים - לא משנה באיזו חברה הם לקוחות - בעשרה מרכזי שירות נבחרים בבאר שבע, אשקלון, אשדוד, ירושלים, ראשון לציון, פתח תקווה, נתניה, טבריה, חוצות המפרץ וכרמיאל.

התיקון יינתן עד לתאריך ה-26.12 (כולל), ויכלול הדבקת מגן מסך, תיקון תקלות טעינה, שמע, מיקרופון וקיבולת סוללה הפחותה מ-70%. התיקון מיועד לכל הדגמים שנמכרים בפלאפון, אך אינו כולל החלפת תצוגה, פנל אחורי, מצלמה וסוללה מעל 70% קיבולת.

שירות זה מצטרף לניידות התיקונים החינמיים שמפעילה פלאפון מתחילת הלחימה עבור חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, ומגיעות לבסיסים ולשטחי הכינוס.