"להיות ישיר וברור": סם אלטמן מייעץ איך כדאי לבקש תוספת שכר

בפודקאסט Unconfuse Me של ביל גייטס, משתף סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, כיצד יש לשים בצד את הספק העצמי ולדרוש מה שמגיע לך • לדבריו: "בקש מה שאתה רוצה. בדרך כלל לא תקבל את זה, ולעתים קרובות הדחייה תהיה כואבת. אבל כשזה עובד, זה עובד בצורה מפתיעה"

מנכ''ל OpenAI, סם אלטמן / צילום: Reuters, Lamkey Rod/CNP/ABACA
מנכ''ל OpenAI, סם אלטמן / צילום: Reuters, Lamkey Rod/CNP/ABACA

אנשים רבים חוששים לבקש ישירות את מה שהם רוצים, אם זה בקשת קידום, העלאה בשכר, או אפילו טובה מחבר. לדברי מנכ"ל OpenAI סם אלטמן, עדיף להסתכן ולשמוע את התשובה "לא" מאשר לנקוט בדרך "שהיא אינה פרודוקטיבית. אתה צריך להיות ישיר וברור לגבי המטרות שלך וגם לדרוש מאנשים את מה שאתה רוצה, ותופתע כמה רחוק תגיע". אלטמן אמר את הדברים בפודקאסט של מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, בשם Unconfuse Me.

סם אלטמן: "AI ברמת בינה אנושית תגיע בקרוב, אבל לא תשנה את העולם"
מנכ"ל החברה הגדולה בעולם: "אני אופטימי לגבי עתיד ה-AI"
WSJ| איך להמשיך לעבוד וליהנות מזה גם בגיל 80 ויותר

"אנשים פשוט מקבלים את הדברים כפי שהם"

יש לציין שאלטמן הקליט את הפודקאסט לפני שהודח באופן פתאומי על ידי הדירקטוריון של OpenAI, בנובמבר האחרון. לאחר שרשרת אירועים דרמטית, בה גויס למיקרוסופט על ידי חברו, סאטיה נאדלה, ולאחר מרד של עובדי החברה, הוחזר לתפקידו. בפודקאסט, מדבר אלטמן על הפחד המולד של אנשים מדחייה, ככזה שמעכב אנשים בדרך למטרות שלהם. "בני אדם בדרך כלל מזלזלים במידת הרצון של אנשים אחרים לעזור, כל מה שאתה צריך לעשות הוא לקבל את האפשרות של הדחייה, ולסמוך על עצמך שאתה עמיד מספיק כדי לעבור הלאה מאכזבה אפשרית".

בשנת 2019, בפוסט בבלוג שלו, שכותרתו "איך להצליח", סיפר אלטמן שהעובדה כי הוא עקשן ומכוון למטרותיו הייתה המפתח להצלחתו וכתב שאנשים לעתים קרובות מדי "פשוט מקבלים את זה שהדברים הם כפי שהם". כשאנשים שמים בצד את הספק העצמי ומחפשים ישירות את מה שהם רוצים, יש להם "יכולת עצומה לגרום לדברים לקרות", כתב אלטמן והוסיף: "בקש מה שאתה רוצה. בדרך כלל לא תקבל את זה, ולעתים קרובות הדחייה תהיה כואבת. אבל כשזה עובד, זה עובד בצורה מפתיעה".

 סיכונים דרושים להצלחה 

אלטמן אמר לגייטס שנכונות לקחת סיכונים מחושבים היא חיונית להצלחה. זה אולי לא יצליח בכל פעם, אבל להיות מוכן לצאת מאזור הנוחות שלך הוא צעד חשוב לקראת השגת המטרות שלך. "נטילת סיכונים היא חשובה כי אי אפשר להיות צודק כל הזמן - אתה צריך לנסות הרבה דברים ולהסתגל מהר ככל שאתה לומד יותר", כתב.

לפני שכיהן כמנכ"ל OpenAI, אלטמן היה נשיא חממת הסטארט-אפים Y Combinator במשך חמש שנים, ייעץ והדריך מייסדי סטארט-אפים כיצד לטפח את החברות שלהם. אלטמן ציין ש-OpenAI שונה באופן מובהק מרוב הסטארט-אפים שהדריך.

"OpenAI עשתה הרבה דברים שהם מאוד מנוגדים לעצות הסטנדרטיות של YC", אמר. לדוגמה, אלטמן ושותפיו הקימו את OpenAI ללא רעיון ספציפי למוצר ובסופו של דבר לקח 4.5 שנים להשיק את המוצר הראשון של החברה. "אני עדיין לא ממליץ על זה עבור רוב החברות", הוסיף. "אבל לאחר שלמדתי את הכללים וראיתי אותם ב-YC זה גרם לי להרגיש שהבנתי מתי ואיך ניתן לשבור אותם".