שוב: ביהמ"ש בולם בקשה של פירמת EY לסלק על הסף את תביעת הענק נגדה

המחוזי דחה שתי בקשות לסילוק על הסף שהגישה פירמת רואי החשבון קוסט פורר גבאי את קסירר (EY) בתביעת הענק של מפרקי חברת היצוא החקלאי אגרקסקו על סכום של 150 מיליון שקל - זאת לאחר שביוני 2023 העליון הפך החלטה לסילוק על הסף והורה לברר את התביעה • השופט מגן אלטוביה: "ביטוי לאי-קבלת הדין והארכת הדיון שלא לצורך"

משרדי EY / צילום: Shutterstock
משרדי EY / צילום: Shutterstock

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה אתמול (ד') שתי בקשות לסילוק על הסף שהגישה פירמת רואי החשבון קוסט פורר גבאי את קסירר (EY) בתביעת הענק של מפרקי חברת היצוא החקלאי אגרקסקו על סכום של 150 מיליון שקל. זאת לאחר שביוני 2023 בית המשפט העליון הפך החלטה לסילוק על הסף והחזיר את התיק לבית המשפט המחוזי להתברר, אז נקבע כי "לנוכח ההשלכות המשמעותיות הכרוכות בסילוק תביעה על הסף בטרם בירורה לגופה - הפעלת סמכות זו צריכה להיעשות בזהירות רב ובמקרים קיצוניים". קוסט פורר שבה וביקשה שוב לדחות את התביעה על הסף, לאחר שקיבלה את אישור בית המשפט לכך בנובמבר האחרון.

היכונו לבליץ של ראיונות: ההחלטה שמטלטלת את פירמות עריכת הדין 
התביעה שחושפת: מה גרם ליהונתן כהן לחתום על העסקה הגרועה בחייו 

"אי-קבלת הדין על-ידי המבקשת גורמת לסרבול ההליכים"

השופט מגן אלטוביה ביקר את עצם הגשת הבקשות לאחר שאישר לקוסט פורר להגישן. הוא ציין כי בהגשתן יש "ביטוי לאי-קבלת הדין ואף שימוש לרעה בהליך משפטי והארכת הדיון שלא לצורך".

בבקשה אחרת קבע אלטוביה כי "אי-קבלת הדין על-ידי המבקשת גורמת לעיכוב, הארכת וסרבול ההליכים, בניגוד לקביעות בית המשפט העליון, ועל כך יש להצר".

קוסט פורר חויבה לשלם 24,700 שקל הוצאות משפט בשני ההליכים.

בשנת 2011 קרסה אגרקסקו, שנשלטה על-ידי המדינה, תוך הותרת חובות בהיקף של מאות מיליוני שקלים. התביעה נגד קוסט פורר הוגשה במרץ 2020 על-ידי המפרקים עו"ד ד"ר שלמה נס ורו"ח אלי שפלר, באמצעות עורכי הדין יאיר ליבוביץ וליאור שידלוב ממשרד ב.לוינבוק; זאת בטענה כי פירמת רואי החשבון התרשלה בתפקידה כמבקרת החברה, כך שפורסמו דוחות כספיים מטעים שהסתירו הפסדים, והחברה המשיכה לפעול ולהפסיד במשך מספר שנים עד לקריסתה.

קוסט פורר טענה בבקשות החדשות לסילוק על הסף שתי טענות: על הטענה הראשונה להתיישנות התביעה, קבע אלטוביה כי טענה דומה נדחתה על-ידי בית המשפט העליון, והוא סירב לדון בכך. הטענה השנייה הייתה להיעדר אפשרות להמחאת זכויות הנושים למפרקים. השופט קבע כי בית המשפט העליון סבר כי ייתכן שיש תוקף להמחאת זכות התביעה לנושים, וכי אין מקום להכריע בסוגיה בשלב זה. כך, שתי הטענות של קוסט פורר ייבחנו בהמשך הדרך במהלך בירור ההליך העיקרי.

ת.א. 51721-03-20