יום שיא למשק: הישראלים הוציאו מעל 1.5 מיליארד שקל ביום הבחירות

נתוני חברת שבא, המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, חושפים עלייה של יותר מ-24% בהוצאות לעומת יום השבתון בבחירות לכנסת ב-2022 • את העלייה בהוצאות האשראי הובילו ענף המסעדנות ורשתות המזון

תורים למסעדות בתל אביב ביום הבחירות המקומיות, אתמול / צילום: נוי מאיה
תורים למסעדות בתל אביב ביום הבחירות המקומיות, אתמול / צילום: נוי מאיה

יום הבחירות לרשויות המקומיות שחל אתמול (ג') הוביל את המשק לאחד מימי השיא בהוצאות אשראי, ועבר את יום הבחירות לכנסת בשנת 2022.

ההתייקרויות בענף המזון הובילו לירידה בהיקף הקניות
ראיון | מייסד סוכנות הפרסום לצעירים: "2024 תהיה שנת השיווק בוואטסאפ"

מנתוני חברת שבא, המנהלת ומפתחת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, עולה כי למרות המשך הלחימה והירי המסיבי אתמול בבוקר לצפון ובהמשך לאשקלון וליישובי הדרום, הציבור הישראלי ניצל את יום השבתון של הבחירות המוניציפליות 2024 כדי לצאת לקניות במרכזי המסחר והקניות ובקניונים.

סך ההוצאות אתמול הגיע לסכום של יותר מ-1.5 מיליארד שקל - עלייה של יותר מ-24% בהוצאות לעומת יום השבתון בבחירות לכנסת שחל ב-1 בנובמבר 2022. באותו יום הוציאו הישראלים כ-1.2 מיליארד שקל. בבחירות המוניציפליות הקודמות, שנערכו ב-30 באוקטובר 2018, היקף ההוצאות היומי עמד על סכום כולל של כ-840 מיליון שקל בלבד.

משבא נמסר עוד כי היקף ההוצאות אתמול גבוה בשיעור של 18.6% מסכום ההוצאות היומי הממוצע מתחילת שנת 2024, שעומד על 1.331 מיליארד שקל.

הענפים בהם ההוצאות באשראי אתמול זינקו הם מסעדות, בתי קפה ומזון מהיר, עם הוצאות בהיקף של 136.5 מיליון שקל; רשתות המזון, עם הוצאות של 211 מיליון שקל; בידור ופנאי, עם הוצאות של 11.6 מיליון שקל; ביגוד והנעלה, עם 126 מיליון שקל; חשמל ואלקטרוניקה, עם 106 מיליון שקל; ורשתות הפארם, עם 43 מיליון שקל.

"הורגש בשטח שאנשים באו במטרה לקנות"

בדיזנגוף סנטר, שערך יריד מילואימניקים ומבצע התרמת דם, עברו למעלה מ-60 אלף מבקרים. זה לא הפתיע את ההנהלה, שנערכה למספרים בסדר גודל הזה. "ההצלחה של יום הבחירות לא באמת הפתיעה אותנו, ונערכנו אליה מבעוד מועד, אך היא התעלתה אפילו על זו של יום הבחירות האחרון לממשלה, שכן הגיעו למעלה מ-60,000 מבקרים, שהגיעו מוכווני מטרה לבצע רכישות", אומר אלכס קפלן, מנהל שיווק דיזנגוף סנטר. "הורגש בשטח שאנשים באו במטרה לקנות, כולם היו עמוסי שקיות, ביצעו רכישות לפורים, ולא היה מושב פנוי בבתי הקפה ובמסעדות. גם המזון של דוכני שוק האוכל אזל מוקדם מהצפוי".

קפלן הוסיף: "מתוך ידיעה שהסנטר מהווה מגנט מרכזי בתל אביב בימי שבתון, החלטנו כחלק מהאג'נדה שלנו לתרום שטחי מסחר לבעלי עסקים שגויסו למילואים, והציבור חיבק אותם ותמך באופן אקטיבי כשרכשו מהם את המוצרים השונים. במקום פעלו גם עמדת תרומות דם של מד"א וכן דוכן של מטה משפחות החטופים, שזכה לתשומת-לב מיוחדת, כך שהפעילות אתמול התחברה לכלל היוזמות שלנו מאז פרוץ המלחמה".