בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בירידות קלות; דיגיטל וורלד אקוויזישן זינקה בכ-35%

הנאסד"ק ירד ב-0.3% • הרשת החברתית של טראמפ, שתמוזג לתוך DWAC, תחל להיסחר מחר תחת הטיקר DJT • אפל תשתף פעולה עם ביידו • האיחוד האירופי פתח בחקירה נגד אפל, מטא ואלפאבית • סין אוסרת שימוש במעבדי אינטל ו-AMD • יו"ר ומנכ"ל בואינג עוזבים את תפקידם

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

22:00

ירידות קלות בנעילה בוול סטריט. הנאסד"ק ירד ב-0.3%, הדאו ג'ונס ירד ב-0.4%, וה-S&P 500 ב-0.3%.

בקרב מניות השבבים, אנבידיה  עלתה בכ-0.8%, סופר מיקרו קמפיוטר  ב-7% ומיקרון  ב-6.3%. מנגד, מיקרוסופט  ירדה ב-1.4%, אפל  ב-0.8%, מטא  בכ-1%, וגוגל  בכ-0.5%.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות עלו קלות. התשואה על אג"ח ל-10 שנים נסחרה סביב 4.24%, והתשואה על אג"ח לשנתיים נסחרה סביב 4.63%.

20:19

ירידות קלות בוול סטריט. הנאסד"ק נסחר סביב רמות הבסיס, הדאו ג'ונס יורד ב-0.4% וה-S&P 500 ב-0.2%.

מניית דיגיטל וורלד אקוויזישן  מזנקת בכ-30%. כזכור מדובר בחברת ספאק שעתידה להתמזג בקרוב עם הרשת החברתית של דונלד טראמפ לאחר שבעלי המניות אישרו את העסקה בשבוע שעבר.

גם מניית השבבים סופר מיקרו קומפיוטר  מזנקת בכ-10% לאחר שבג'י פי מורגן שדרגו את המלצתם על המניה ל-'משקל עודף' והעלו את מחיר היעד של המניה ל-1,150 דולרים, מחיר המהווה אפסייד של 18% ממחיר הסגירה של המניה ביום שישי. 

לצד זאת, מניות השבבים אנבידיה , ARM  ומיקרון  נסחרות בעליות חדות.

מחירי הנפט קופצים במעל ל-1% בשעה זו. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 86 דולרים.

19:10

נעילה מעורבת באירופה: הדאקס עלה ב-0.3%, הקאק נסחר סביב רמות הבסיס, והפוטסי הבריטי ירד בכ-0.2%.

18:01

מניית יצרנית המכוניות החשמליות לוסיד גרופ  מזנקת במסחר לאחר שנודע על השקעת הון בת מיליארד דולר מקרן סעודית ממשלתית.

הקרן, Ayar Third Investment תרכוש 100 אלף מניות בכורה להמרה בהקצאה פרטית שמהוות כ-12% מהמניות המופצות למסחר. ממשלת סעודיה השקיעה מיליארדים בלוסיד כחלק ממדיניותה לפזר את התלות הכלכלית שלה בנפט.

קמטק  הודיעה היום כי קיבלה הזמנה חדשה בהיקף של כ-25 מיליון דולר מיצרנית tier-1 של רכיבי HBM, לבדיקה ומדידה של רכיבי זיכרון בפס רחב. קמטק צפויה לספק את מרבית המערכות במהלך המחצית השנייה של 2024.

HBM הינו מרכיב מרכזי ביישומי מחשוב עתירי ביצועים אשר צפויים לגדול בקצב צמיחה שנתי ממוצע של 25% בשנים הקרובות. רפי עמית, מנכ"ל קמטק מסר: "אנו מצפים להזמנות HBM נוספות בהמשך השנה, אשר צפויה להיות שנת שיא עבור קמטק".

17:16

שני בתי השקעות פרסמו היום תחזיות אופטימיות לגבי מדד ה-S&P 500. אופנהיימר העלה את תחזיתו מ-5,200 ל-5,500, גולדמן סאקס לעומתו הלה את התחזית עד כדי 6,000 בהובלת מניות הטכנולוגיה הגדולות, כ-15% מעל שערו כעת. 

16:27

הירידות בוול סטריט מתמתנות כעת - נאסד"ק יורד ב-0.1%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 ב-0.2%.

מניית יונייטד איירליינס הולדינגס  יורדת היום לאחר שנודע שמנהל התעופה הפדרלי מהדק את הבקרה על החברה בעקבות שורה של בעיות בטיחות שהתגלו לאחרונה. 

15:58

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת בירידות - נאסד"ק יורד ב-0.4%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 ב-0.2%.

מניית דיגיטל וורלד אקוויזישן מזנקת ומתאוששת מהירידות בשישי האחרון. כזכור החברה היא הספאק שיתמזג בקרוב עם הרשת החברתית של דונלד טראמפ לאחר שבעלי המניות אישרו את העסקה בשבוע שעבר.

עתה מחכים לאישור הסופי של הרגולטור. מחר, כשתחל להיסחר ישתנה טיקר המניה ל-DJT, ראשי התיבות של הטוען לנשיאות ארה"ב.

15:30

המסחר בוול סטריט נפתח אחר הצהריים בירידות - נאסד"ק יורד ב-0.6%, דאו ג'ונס ב-0.2% ו-S&P 500 ב-0.3%.

מלחמת השבבים בין ארה"ב לסין בעיצומה והפעם ממשלת סין פועלת נגד אינטל  ו- AMD   - לפי ה"פייננשל טיימס", ממשל סין הוציא הנחיות חדשות לפיהם השימוש במעבדים האמריקאים במחשבים ובשרתים ממשלתיים של החברות הנ"ל יחסמו לשימוש. ההנחיות צפויות להשפיע גם על מיקרוסופט ומערכת ההפעלה של Windows ותוכנת מסדי נתונים מתוצרת חוץ, זאת במטרה לעשות שימוש בחלופות סיניות. 

שתי המעצמות מנהלות "מלחמה טכנולוגית קרה" בה כל צד מקדם את החברות שלו ובכך לשלוח את השבבים שלו למכשירים הטכנולוגיים.

14:28

מנכ"ל בואינג  דייב קלהון הודיע הבוקר על התפטרותו. קלהון יעזוב את החברה בסוף השנה. התפטרותו של קלהון  באה על רקע התקלות במטוסי החברה, ובעיקר אלה אשר במטוסי 737 מקס 9, אחד מהם איבד בטיסה של אלסקה אירליינס פאנל באחת מהדלתות שלו. גם יו"ר החברה לארי קלנר יעזוב, קלנר לא יעמוד לבחירה מחדש באסיפת בעלי המניות השנתית הקרובה של החברה. 

המניה שירדה בכ-25% מתחילת השנה עולה בכ-3% בטרום המסחר. 

13:10

האיחוד האירופי פתח הבוקר בחקירה נגד אפל , אלפאבית (גוגל)  ומטא פלטפורמס (פייסבוק)  וזאת במסגרת החקיקה "חוק השווקים המקוונים" (Digital Markets Act).

"היום, הוועדה פתחה בחקירה להתנהלות מונופוליסיטת של אלפאבית בחנות האפליקציות של החברה ובמנוע החיפוש שלה, את אפל לגביה התנהלותה בחנות האפליקציות של אפל ואף את מטא בגלל מודל תשלומים לא הוגן", כך לפי הצהרת האיחוד.

תכלית ה-DMA היא הבטחת קיומו של שוק דיגיטלי שוויוני והוגן והגנה על זכויות ואינטרסים של משתמשים עסקיים התלויים בפלטפורמות מסחריות דומיננטיות לשם הפצת מוצריהם או שירותיהם. בכלל זה, החוק להתמודד עם הריכוזיות הגבוהה בתחום הפלטפורמות והשווקים המקוונים, במטרה להרחיב את מגוון האפשרויות למשתמשים ולמנוע מאותן "שומרות סף" לנהל ולהכתיב את השוק באופן לא הוגן. 

11:56

הבוקר התפרסמו כמה ידיעות שקושרות את אפל  עם ענקית האינטרנט הסינית ביידו. אפל תשתמש בשירותי ה-AI של החברה הסינית בתוכנת האייפון 16 שלה בסין. הצעד הזה עשוי להפחית את הדאגה השוררת אצל הרגולטור בארה"ב לגבי השימוש בטכנלוגיית AI אמריקאית בסין.

אפל רוצה להאיץ את השימוש שהיא עושה ב-AI בעזרת שותפים חיצוניים, לאחרונה החלו גם מגעים בנושא עם גוגל ו-OpenAI. באפל מקווים ששיתוף-הפעולה עם ביידו יגדיל את המכירות של האייפונים בסין, אלה ירדו במשך ארבעה רבעונים רצופים לנוכח התחרות הגוברת שם.

10:28

בורסות אירופה נסחרות בשעה זו בעליות קלות: מדד הקאק נסחר סביב רמות הבסיס, הדאקס עולה ב-0.2% והפוטסי הבריטי מוסיף לערכו 0.1%.

מחירי הנפט נסחרים בשעה זו בעליות קלות. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד בשעה זו על 85 דולרים.

08:30

הבוקר באסיה, המדדים המובילים נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. הניקיי יורד ב-1.2%, ההנג סנג עולה ב-0.2%, בורסת שנגחאי נסחרת בשיעור דומה ומדד הקוספי יורד ב-0.2%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים הבוקר במגמה מעורבת.

יבשת במשבר, בורסות בשיא: אלו הסיבות לגאות בשוקי המניות האירופים  

בוול סטריט, מניית נייקי  ריכזה את עניין המשקיעים בסוף השבוע האחרון לאחר שענקית הספורט וההנעלה פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון. החברה אומנם עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות אך הציגה תחזית עגומה לשנת 2025.

ההובלה של אדידס, הנקמה של נייקי: מאחורי הקלעים של התחרות העזה  

בסקירתם החודשית של הורייזן שוקי הון מציינים כי מתחילת 2024, טסלה  הציגה את הביצועים הגרועים במדד S&P 500: "חברת צמיחה, ללא צמיחה", כך מכנה קולין לנגן, האנליטס של חברת וולס פארגו, בדו"ח חדש את חברת הרכבים החשמליים, שבעבר נחשבה לאחת החברות המבטיחות והצומחות בעולם. מתחילת השנה טסלה צללה ב-34% ומציגה את הביצועים הגרועים ביותר במדד ה-S&P 500.

להערכת הורייזן הסיבות לביצועים העגומים של טסלה נובעים משתי סיבות: מצד אחד אנחנו עדים לירידה בביקוש לרכבים חשמליים ואיחורים באספקת הרכבים, מצד שני, השוק הסיני התחרותי נושף בעורפה של טסלה ומגדיל את הנתח שלו בשוק העולמי, ונכון לכרגע גם מאסק הודה לאחר פרסום הדוחות של החברה בינואר ופספוס התחזיות: "כי אם לא יוקמו חסמי סחר, חברות הרכבים החשמליים הסיניות יהרסו את רוב החברות בעולם".

חברות השבבים אינטל  ו- AMD  מרכזות עניין הבוקר לאחר שדוח ב"פייננשל טיימס" כי ממשל סין הוציא הנחיות חדשות לפיהם השימוש במעבדים האמריקאים במחשבים ובשרתים ממשלתיים של החברות הנ"ל יחסמו לשימוש. ההנחיות צפויות להשפיע גם על מיקרוסופט ומערכת ההפעלה של Windows ותוכנת מסדי נתונים מתוצרת חוץ, זאת במטרה לעשות שימוש בחלופות סיניות. 

בקרב המניות הדואליות, מניית קמטק חזרה עם פער ארביטראז' חיובי מוול סטריט וצפויה לעלות במסחר בתל אביב לאחר שהחברה, המייצרת ציוד בדיקה שמיועד לתהליך ייצור שבבים, הודיעה ביום חמישי שעבר על חלוקת דיבידנד בסך של 1.33 דולר למניה, ובסך הכול 60 מיליון דולר. הדיבידנד ישולם ב-18 באפריל לכל מי שיחזיק במניות קמטק ב-4 באפריל. 

לצד הדיווח על חלוקת הדיבידנד קמטק פרסמה גם את הדוח המורחב שלה ל-2023, ממנו עולה שעלות השכר של עמית הגיעה ל-1.7 מיליון דולר ועוד 4 בכירים קיבלו במצטבר תגמולים בעלות של 2.36 מיליון דולר. 

התאוששות? מה עשתה בסוף השבוע המניה הדואלית שנפלה ב-98% מהשיא  

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו לכל אורך העקום במהלך השבוע החולף, כאשר התשואה ל-10 שנים ירדה בכ-9 נ"ב לרמה של 4.22%, והתשואה לשנתיים ירדה בכ-13 נ"ב לרמה של 4.59%. ההסתברות להפחתת ריבית בחודש יוני עומדת על כ-75%.

בתחום הסחורות, בבנק לאומי העריכו בשבוע שעבר שלתוצאות הבחירות בארה"ב בנובמבר 2024, יכולה להיות השפעה של ממש על מחיר הגז, וזאת לנוכח הבדלים בין הגישה של ממשל רפובליקני לבין זה של ממשל דמוקרטי בנושא של הפקה ויצוא אנרגיה מארה"ב. בשבוע שעבר נסחר הגז בארה"ב במחיר נמוך יחסית עקב היצע מקומי רב.

בין נתוני המאקרו שצפויים להתפרסם השבוע ברחבי העולם: היתרי הבנייה ומכירות בתים חדשים וכן מכירות מוצרים בני קיימא בארה"ב. גם התמ"ג לרבעון הרביעי בארה"ב יפורסם בהמשך. בבריטניה יפורסם התמ"ג, והצפי הוא לצמיחה שלילית. בגרמניה יתפרסמו נתוני האבטלה לחודש מרץ.