יכפיל את עצמו בתוך 3 שנים: התחזית האופטימית לתחום החם של וול סטריט

בבנק אוף אמריקה אופטימיים לגבי אנבידיה וברודקום, שעפ"י ההערכות נתח השוק שלהן מתוך תחום ה-AI יעמוד ב-2025 על 75% ו-7.5% בהתאמה • לצד זאת, בבנק ממליצים על עוד 3 מניות שבבים קטנות יותר שצפויות ליהנות ממונטום חיובי • וגם: ההיקף הצפוי לשווי שוק מאיצי ה-AI

צילומים: shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
צילומים: shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בבנק אוף אמריקה אופטימיים לגבי סקטור השבבים ומדגישים כי מניות אנבידיה  וברודקום  הן הבחירות המובילות שלו. לצד זאת, הבנק מעריך שהביקוש הגואה בשוק המוליכים למחצה מייצר הזדמנויות גם לחברות קטנות יותר שמייצרות שבבי AI. עוד מדגישים בבנק כי שוק מאיצי ה-AI, המאפשרים את פעולתם הפנימית המורכבת של שבבי הבינה המלאכותית, צפוי להכפיל את עצמו בשלוש השנים הקרובות לכ-200 מיליארד דולר.

תשואה של 11.6% ברבעון: אלה החוסכים שהרוויחו במיוחד 
המוזיקאי שהפך לבנקאי וממליץ: שימו את רוב הכסף שלכם באפיקים האלה 

בבנק מציינים 3 מניות בעלות דירוג "קניה" שצפויות ליהנות מהמומנטום החיובי בתחום אך מדגישים במקביל שהמסחר בהן צפוי להתנהל בתנדותיות.

מארוול צפויה להמשיך במומנטום החיובי

בבנק מעריכים כי חברת מארוול נמצאת במומנטום חיובי והביקוש לשבבים המותאמים אישית אותם היא מייצרת ימשיך לגדול. מארוול , שנוסדה ב-1995, נסחרת כיום בשווי שוק של 63 מיליארד דולר. מתחילת השנה מניית החברה טיפסה בכ-74%.

על פי ההערכות, בטווח הארוך הכנסות החברה משבבי ה-AI שהחברה מייצרת צפוי להגיע ל-20-30 מיליארד דולר. במקביל מציינים את הדומיננטיות של מארוול בתחום האלקטרו-אופטיקה, בו היא מספקת פתרון מהיר לניהול מרכזי נתונים בענן על ידי מקלטים מבוססי בינה מלאכותית.

לצד זאת, בבנק מעריכים כי כנס האנליסטים של החברה שיתקיים ב-11 באפריל ובו תוצג אסטרטגיית הבינה המלאכותית של החברה, צפוי לתת רוח גבית למניה. להערכתם, נתח השוק של החברה מתוך שוק שבבי ה-AI יעמוד על כ-10% לעומת תחזיות הקונצנזוס שעומדות על נתח שוק של כ-5%.

לבסוף, מציינים בבנק אוף אמריקה כי מחיר היעד של המניה עומד כיום על 95 דולר, המהווה אפסייד של 34% ממחיר המניה כיום.

בבנק צופים: אפסייד של 22% למחיר מניית מיקרון

גם את שמה של מיקרון טכנולוג'י  ציינו בבנק לאור הפוטנציאל של החברה להרחיב במהירות את היצע שבבי הזיכרון ברוחב פס גבוה (HBM). שווי השוק של החברה, שנוסדה בשנת 1978, עומד כיום על 137 מיליארד דולר ומנייתה זינקה בכ-100% בשנה האחרונה.

לאחרונה מיקרון מככבת בכותרות לאור העובדה ששבבי הזיכרון שהיא מייצרת (HBM) הינם קריטים לבינה מלאכותית ועל פי התחזיות הביקוש לאותם שבבים צפוי לגדול בכ-50% עד לשנת 2027 על פי ההערכות הבנק. עוד ציינו בבנק כי הם מעלים את מחיר היעד למניית מיקרון מ-120 דולר ל-144 דולר, מחיר המהווה אפסייד של 22.1% למחיר המניה כיום.

AMD תשמור על יציבות בנתח השוק של מאיצי ה-AI

גם לגבי מניית AMD  בנק אוף אמריקה אופטימי ולהערכתו החברה תמשיך לשמור על נתח שוק של 5%-10% מתוך שוק המאיצים בבינה המלאכותית. בסקירת הבנק מציינים כי ההערכות שלהם נמוכות משאר תחזיות האנליסטים שצופים כי החברה תגיע לנתח שוק של כ-20% משוק מאיצי ה-AI. עם זאת, בבנק אוף אמריקה מציינים כי לחברה ישנם מספר מכשולים כמו התחרות עם אנבידיה וחברות נוספות שמאיימות על נתח השוק שלה וזאת לצד חברות אחרות שמייצרות שבבים בהתאמה אישית במחירים נמוכים יותר. 

שווי השוק של AMD עומד כיום על 296 מיליארד דולר ובשנה האחרונה מנייתה עלתה בכ-90%. מחיר היעד של המניה של בנק אוף אמריקה עומד כיום על 195 דולר, המייצג אפסייד של 7%.