שבוע חמישי ברציפות: קמפיין ביטוח 9 עם אודי כגן הוא האהוב ביותר

שבע מתוך עשר הפרסומות בדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה מגיעות מענף הפיננסים • הפרסומת של בנק לאומי היא הזכורה ביותר, ודיסקונט הוא המפרסם שהשקיע את הסכום הכי גבוה - 1.6 מיליון שקל - אחרי היעדרות של כארבעה חודשים מהמסך

אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך
אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך

אחרי הפוגה קלה, השבוע שוב מורכב מדד הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה משבע פרסומות המגיעות מענף הפיננסים: ארבעה בנקים, שתי חברות ביטוח וחברת כרטיסי אשראי אחת. כפועל יוצא, הענף גם "אחראי" לשתי הפרסומות שמובילות בזכירות ובאהדה.

רשת בתי קפה חדשה תנוהל ותופעל על־ידי תושבים מהעוטף 
בלי השקה גדולה: ויקטוריה'ס סיקרט פתחה שתי חנויות ראשונות בישראל

לעומת זאת, מבין הפרסומות שעלו לאוויר לקראת פסח, מתברגת רק אחת: זו של שופרסל. ייתכן כי בכך יש להעיד על מצב־הרוח הלאומי, שאינו לובש חג.

הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק לאומי זה השבוע השני, עם הקמפיין לקידום פתיחת מוקד שירות הלקוחות גם במוצאי שבת. השיר האייקוני מהאייטיז "אין מוצא" של הזמר אדם הפך בפי הפרזנטור גל תורן ל"יש מוצ"ש", אבל חוץ מזה הכול נראה כמעט אותו דבר: הבנדנה, הג'ינס, העשן והתנועות המוגזמות. במילים אחרות, עוד להיט.

קמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך
 קמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך

הפרסומת האהובה ביותר שייכת זה השבוע החמישי ברציפות (!) לביטוח 9, כאשר הפעם מדובר בסרטון חדש בסדרה בכיכובו של אודי כגן. אין כאן הצעה מוצרית מיוחדת שצריך להשקיע בקידומה, אלא רק קריאה מסוג "אנחנו זולים יותר", כך שמרחב הבדיחות פתוח.

וכך הפרסומת נפתחת בדוכן "כל הכיבוד לצה"ל" עם בדיחת אבא פותחת תיאבון ("קצינוס, עשית לי פה צוואר ברבור") והמשך שסוגר אותו לגמרי. האם ההומור משעשע כמו בסרטונים הקודמים? לפי המיקום בדירוג, נראה כי רבים סבורים שכן.

 

בלי הומור

אחרי חודשים רבים של היעדרות מהמסך - למעשה מאז פרוץ המלחמה הייתה רק הבלחה קצרה - בנק דיסקונט חוזר עם פרסומת חדשה בכיכובה של רותם סלע. המטרה: לקדם את ההצעה המוצרית של הלוואה עם החזר עד 18 שנה (בלי לציין מה הריבית, כמובן).

בפרסומת מוצגות סיטואציות שונות הקשורות בהשפעות המלחמה על הציבור, אך בלי שמץ מההומור שאפיין את הקמפיין עד אוקטובר (למרות שהמתחרים כבר כן משלבים חיוכים בקמפיינים שלהם). המסר שנבחר הוא ש"זה לא משוגע להתעקש על קצת נורמליות" בעת הזו, והתוצאה - מקום שני בזכירות וחמישי באהדה.

קמפיין בנק דיסקונט / צילום: צילום מסך
 קמפיין בנק דיסקונט / צילום: צילום מסך

על־פי נתוני יפעת בקרת פרסום, דיסקונט הוא גם המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ־1.6 מיליון שקל. במקום השני מבחינת השקעה נמצא משרד הביטחון, שהשקיע כ־1.05 מיליון שקל בקמפיין של אגף השיקום - אך לא התברג בדירוג.

במקום השלישי נמצאת חברת אביסרור עם כ־1.04 מיליון שקל, שהושקעו בקמפיין בכיכובו של יהודה לוי לקידום מתחם הנדל"ן ASHIRA, בשטח שבו שכן בעבר נמל התעופה שדה דב. למרות ההשקעה והבחירה בפרזנטור מוכר ואהוב, הפרסומת אינה מתברגת בדירוג.

משקיעים לקראת החג

ההשקעה בפרסום רושמת עלייה קלה מ־32 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־34.5 מיליון שקל השבוע. 

המשרד האהוב

שני משרדים אחראים לפרסומות האהובות ביותר השבוע: גליקמן־שמיר־סמסונוב (ביטוח 9) ומקאן תל אביב (בנק לאומי ומקס). 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.