הטיסות של ארקיע נדחו, ועשרות ישראלים תקועים בשדה התעופה בדובאי

עיכובים חריגים בטיסות ארקיע וישראייר מדובאי הביאו לכך שעשרות נוסעים תקועים בשדה התעופה מעל 24 שעות • הסיבות לעיכוב: תקלות במטוסים שהובילו לשיבוש בלוח הזמנים • עיכובים גם בטיסות לארץ מיעדים נוספים מאירופה

שדה התעופה בדובאי / צילום: Shutterstock

בנמל התעופה בדובאי נמצאים כעת עשרות נוסעים ישראלים המבקשים לחזור לארץ, אך אינם יכולים עקב דחיות חוזרות ונשנות של טיסות שתוכננו להמריא במועדים שונים מהמדינה המוסלמית לנתב"ג. חברת התעופה ארקיע נאלצה לדחות מספר טיסות מדובאי לישראל עקב קרקוע מטוס שגרם לשינוי בלוח הזמנים.

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו
שאלות ותשובות | מהיום: אפשר לחדש דרכון ותעודת זהות באינטרנט. כך זה יעבוד

הנוסעים מדווחים לגלובס כי הטיסה הראשונה שנדחתה תוכננה להמריא אתמול (ב') בשעה 10:20, אך היא נדחתה מספר פעמים, ומספר טיסות נוספות נדחו אחריה. נכון לשעה זו, טיסת החזרה עבור הנוסעים בטיסה זו מתוכננת לשעות הערב היום (ג'). עם זאת, עדיין שוררת אי-ודאות.

הנוסעים מעידים כי חלקם גילו על דחיית הטיסה רק לאחר שהגיעו לשדה התעופה. "כשהגענו לשדה גילינו שאין צ'ק-אין, רק שם ראינו שהטיסה נדחתה. לא היו נציגים, לא היה עם מי לדבר, רק בערב התחילו להגיע מיילים לאנשים", מספר עומר זהר, נוסע שטיסתו נדחתה מספר פעמים, וממתין מעל יום וחצי לטיסה חלופית.

טל בן שואן, נוסע נוסף, מעיד כי הטיסה נדחתה תחילה ליום למחרת לשעות הבוקר המוקדמות, ובהמשך הגיעו מיילים מהחברה על דחיות נוספות. כעת הוא ממתין לטיסה חלופית מעל 24 שעות.

בחברת התעופה דאגו לספק לנוסעים לינה בבית מלון שנמצא בסמוך לשדה התעופה (פרימייר) או במלון לבחירתם בסבסוד של 180 דולר, אך הפתרון לא נותן מענה שלם. "זה סיוט, אנחנו לא יודעים מה הלו"ז, כבר עשינו צ'ק-אאוט, אז יושבים בלובי של המלון בלי מעש, וכל פעם מקבלים מייל על דחייה נוספת".

עבור חלק מהנוסעים, ההמתנה ארוכה מדי מפאת אילוצים אישיים. על כן הם נאלצו לשלם סכומים גבוהים במיוחד כדי לחזור, בלית-ברירה. "אנחנו עם שני ילדים ותינוקת בלי אוכל (נוטרילון שלא מצאתי בסופר במלון) ותרופה שהיא לוקחת ללב. קנינו כרטיסים ב-5,000 שקל לכל כרטיס, כי אנחנו חייבים להגיע לארץ, ואני לא סומכת עליהם יותר. זה באמת עבר את הגבול", מספרת אחת הנוסעות.

מארקיע נמסר: "בשל קרקוע מטוס איירבס 321 הנמצא בדובאי, ארקיע עדכנת חלק מלוח הטיסות שלה. הערב ייצאו שתי טיסות מדובאי חזרה לישראל, בנוסף לטיסה שכבר יצאה הבוקר. ארקיע נמצאת בקשר רצוף עם לקוחות החברה ומעדכנת בשינויים באופן שוטף".

תקלה במטוס

גם בישראייר נאלצו אמש לדחות טיסה עקב תקלה במטוס, והטיסה החלופית עדיין לא נראית באופק.

מישראייר נמסר כי "החברה נערכת לשלוח מטוס חלופי מתל אביב לדובאי על-מנת לקיים את הטיסה מדובאי לתל אביב בשעות הקרובות. בנוסף, ישראייר נערכת להמראה היום בחצות - שעת המראה חדשה תעודכן בהקדם האפשרי. כבודת הנוסעים תישמר על-ידי צוות ביטחון בשדה התעופה עד לטיסה החלופית, והיא תועמס על-ידי צוות השדה והביטחון על המטוס. בשעה הקרובה יועברו הנוסעים בהסעה מאורגנת למקום מנוחה עד לטיסה. ישראייר עושה כמיטב יכולתה לקצר את זמני ההמתנה בדובאי ומתנצלת על אי-הנוחות הרבה שנגרמה לנוסעים. בטיחות וביטחון הנוסעים הם בראש סדר העדיפות של החברה".

עלייה בנתב"ג

במקביל, למרות שחופשת הפסח נגמרה, מספרי הנוסעים בנתב"ג בעלייה: לפי נתוני רשות שדות התעופה, כ-51,900 נוסעים עברו ב-324 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. בסך-הכול ייצאו היום כ-23,900 נוסעים בטיסות בינלאומיות, וייכנסו לישראל כ-28 אלף נוסעים.