הפתרון של פרטנר לפרסומת שמחה בזמן מלחמה: סטטיק מבצע את "חרבו דרבו"

הפרסומת הקופצנית החדשה של פרטנר מתמקמת השבוע במקום השני בזכירות - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • קמפיין השירות של בנק לאומי הוא הזכור ביותר השבוע, ושטראוס משלבת אב קטוע יד בלי לעשות מזה עניין

סטטיק בקמפיין פרטנר / צילום: אוהד רומנו
סטטיק בקמפיין פרטנר / צילום: אוהד רומנו

איך מחזירים את המוזיקה השמחה להפסקת הפרסומות, בלי להיתפס מנותקים? בוחרים בשיר מלחמתי פטריוטי. אמנם השיר הזה הוביל לכך שמבצעיו נס וסטילה לא קיבלו ויזת אמן לארה"ב, אבל זה לא הפריע לחברת הסלולר פרטנר.

הזוכים בתחרות הפרסום גרנות: באומן־בר־ריבנאי, בלאנקו ומנצ'
התאגיד: מעוניינים להעסיק טאלנטים בשכר של כ־60 אלף שקל בחודש

הלחן של "חרבו דרבו" סופר קליט, סטטיק דמות אהובה, מוסיפים ילדים כי זה תמיד עובד, והנה יש קידום לרשת הסלולר Private 5G. הפרסומת ("אחת שתיים צומת גולני" / "בלי פתרון לפון לא תהיה מחילה") מתמקמת השבוע במקום השני בזכירות והרביעי באהדה, ונראה שעם קצת התמדה היא גם תתברג גבוה יותר.

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר הוא כלמוביל, עם כ־1.1 מיליון שקל בקמפיין "אתכם 24/7, בית לנהגות ונהגים" בהובלת הסטנדאפיסט רשף לוי. המהלך כולל מיתוג מחדש ליבואנית הרכב, לצד החלטה ממשית להעמיק את תפקידה בחיי הלקוחות. הפרסומת אינה מתברגת בדירוג.

במקום השני מבחינת השקעה נמצא בנק לאומי עם כמיליון שקל בקמפיינים שונים לשירות שמציע הבנק, בהובלת הפרזנטור גל תורן. באחד מהם הוא עם תספורת מהאייטיז, באחרת הוא משחק פינג פונג ובשלישית הוא מחזיק בעיתון, אך בכולן הבריף מתמקד בשירות נוח ללקוח שנמאס לו מהאקסיומות המקובלות. הקמפיין כולו מתמקם במקום הראשון בזכירות.

קמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך מיוטיוב
 קמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך מיוטיוב

במקום השלישי מבחינת השקעה נמצאת חברת שטראוס עם כ-900 אלף שקל בקמפיינים לאחלה וסימפוניה. הקמפיין לסימפוניה מתברג במקום השישי בזכירות והשלישי באהדה, ובמרכזו הורים שמכינים כריכים, ומרוב ילדים וטעמים הכול מתבלבל להם. האב קטוע יד, אבל הנושא כלל לא עולה על השולחן עמוס הגבינות - כפי שראוי. מספר קטועי הגפיים בישראל גדל, למרבה הצער, מאז פרוץ המלחמה, וקמפיין שבו מתייחסים אליהם כאל שווים הוא מבורך.

אין זו הפעם הראשונה שבשטראוס נוהגים כך: לפני כשנה עלתה פרסומת אחרת של סימפוניה, שבה כיכבה משפחה של כבדי שמיעה שתקשרו ביניהם בשפת הסימנים, והכתוביות הנגישו את הנאמר לצופים - בניגוד למה שקורה בדרך כלל על המסך.

קמפיין סימפוניה של שטראוס / צילום: צילום מסך מיוטיוב
 קמפיין סימפוניה של שטראוס / צילום: צילום מסך מיוטיוב

הפרסומת האהובה ביותר השבוע שייכת לביטוח 9, ולמעשה היא עלתה לאוויר כבר לפני שבועות רבים, ירדה וחזרה. מדובר בפרסומת שבה האב המאותגר טכנולוגית מתנדב בדוכן "כל הכיבוד לצה"ל", ולא בדיוק ממלא את המשימה כמו שצריך - אך הוא כן "מביא תוצאות" בדירוג גם הפעם.

בבנק מזרחי טפחות עלו לפני כמה שבועות בסדרת "100 שנים לבנק", שבה דביר בנדק, חן אמסלם ומצטרפת חדשה - שלמור שטורזמן - מציגים את פעילות הבנק בתחומים שונים, כולל בהקשר של המלחמה. העובדה שכל הסרטונים הכתומים עלו במקביל מקשה לדעת מי מהם 'תפס' יותר את הצופים, אבל הקמפיין כולו מתברג במקום החמישי בזכירות.

משקיעים קצת יותר

ההשקעה בפרסום עולה מ־26 מיליון בשבוע שעבר ל־29 מיליון שקל השבוע.

המשרד האהוב

גליקמן שמיר סמסונוב (ביטוח 9), מקאן תל אביב (טורנדו) וליאו ברנט (שטראוס סימפוניה) אחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר.

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.