חברת הנדל"ן שמוכרת דירה בכ-8 מיליון שקל עברה לראשונה להפסד

קבוצת אקרו היוזמת פרויקטי יוקרה בת"א מציגה עלייה ניכרת במכירת הדירות מתחילת השנה, אך עוברת להפסד של כמעט 3 מיליון שקל

צחי ארבוב, בעל השליטה בקבוצת אקרו / צילום: אלכס פרגמנט
צחי ארבוב, בעל השליטה בקבוצת אקרו / צילום: אלכס פרגמנט

קבוצת אקרו , מחברות הבנייה למגורים הבולטות בבורסה המקומית, מציגה גידול ניכר במספר הדירות שמכרה ברבעון הראשון של השנה. אקרו, בניהולו של זיו יעקובי, ובשליטת צחי ארבוב, מתמקדת בבניית בנייני דירות יוקרה, בעיקר בת"א. החברה מכרה במהלך הרבעון 29 יחידות דיור תמורת סכום כולל של 222 מיליון שקל - במחיר ממוצע של 7.7 מיליון שקל לדירה. מדובר בירידה של 6% ביחס למחיר הממוצע ברבעון הראשון אשתקד (8.2 מיליון שקל לדירה), אלא שאז נמכרו 6 דירות בלבד תמורת 49 מיליון שקל.

ויתרה על גיוס של 200 מיליון שקל: חברת הנדל"ן שדוחה את ההנפקה בת"א
עוד הנפקות בדרך? אלה חברות הנדל"ן שהשוק מעריך שייכנסו בקרוב לבורסה 

עוד עולה מהדוחות כי מתחילת אפריל (תחילת הרבעון השני) ועד פרסום הדוח מכרה אקרו 85 דירות נוספות במחיר ממוצע של 4.5 מיליון שקל לדירה ובסה"כ 378 מיליון שקל. חלק ניכר מהדירות שנמכרו היו בפרויקט "אקרו בשדרה" ביפו, שם המחירים נמוכים יותר באופן יחסי.

כאמור, הפרויקטים היוקרתיים של אקרו ממוקמים בעיקר בתל אביב. בשבוע שעבר פורסמו נתוני הלמ"ס לפיהם מחיר דירת 4 חדרים ממוצעת בעיר ירד ב־1% מתחילת המלחמה ועמד על 4.82 מיליון שקל. תל אביב הייתה העיר היחידה שהציגה ירידה, גם אם קלה, במחיר הממוצע, בזמן שבשמונה ערים אחרות גדולות נרשמה עליית מחירים.

מניית אקרו הגיבה לדוחות בירידה יומית של יותר מ־5% ומשקפת לחברה שווי של 2.2 מיליארד שקל. מדובר בירידה של כ־50% מהשווי בו הונפקה אקרו לציבור בבורסה בת"א במרץ 2022.

את הרבעון הראשון של השנה סיכמה אקרו עם הכנסות של 202 מיליון שקל, ירידה של 11% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בדוחות של חברות נדל"ן ישנו שוני בין מועד המכירה לבין ההכרה בהכנסות בגינה. אקרו מציינת כי היא מכירה בהכנסות ממכירת דירות ושטחי מסחר ומשרדים בהתאם לשיעור ההשלמה בכל מועד דיווח.

בשורה התחתונה עברה אקרו להציג הפסד של 2.8 מיליון שקל - ההפסד הראשון שלה כחברה בורסאית - לאחר שביצעה הפרשה של כ־16 מיליון שקל בגין ירידת שווי הוגן של נדל"ן. זאת לעומת רווח של 19 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.