כבר לא בעלת עניין: בלקרוק מכרה מניות נייס בשווי של כ-100 מיליון דולר

נייס, המספקת פתרונות לניהול קשרי לקוחות וניהול סיכונים, ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שמנייתה איבדה בכ-34% ברבעון האחרון • לאחר שדווח על פרישתו של מנכ"ל החברה, כעת מתברר כי בלקרוק, שהחזיקה כ-8.1% מנייס, כבר לא בעלת עניין בחברה

חברת נייס / צילום: שלומי יוסף
חברת נייס / צילום: שלומי יוסף

ברבעון השני של השנה מניית נייס  נפלה ב-34%, בעיקר בשל הדיווח על פרישתו הצפויה של המנכ"ל ברק עילם ותחזיות פושרות שפרסמה חברת הטכנולוגיה. אלא שכעת מתבררת סיבה נוספת ללחץ על המניה: מכירת מניות מצד ענקית ההשקעות בלקרוק בתקופה האחרונה. 

המנכ"ל עזב והמניה נפלה: האם זה הזמן להשקיע בנייס?
האם התפטרות מנכ"ל שיכון ובינוי תוציא את ענקית הנדל"ן מהבוץ? 
לאומי יבצע הפחתה נוספת של חצי מיליארד שקל על ההשקעה בארה"ב, אך עדיין ישמור על רווחיות גבוהה 

לפי דיווח שהועבר השבוע, בסוף חודש יוני בלקרוק כבר לא הייתה בעלת עניין בנייס, והיא החזיקה ב-4.3% מהון המניות. זאת, לעומת החזקה של 5.1% מהמניות ב-19 במרץ, לפי הדיווח שפורסם בדוח המורחב של נייס (בסוף 2022 בלקרוק החזיקה ב-8.1% ממניות נייס). בלקרוק לא מחויבת לפרסם באילו מחירי מניה היא ביצעה את העסקאות.

מחיר מניית נייס בתקופה זו נע בין 162-262 דולר והמשמעות היא שבמחיר הממוצע של המניה במהלך התקופה מדובר על מכירת מניות בהיקף של כ-100 מיליון דולר. שווי המניות שמחזיקה כעת בלקרוק בנייס מגיע ל-483 מיליון דולר.

בעלת המניות הגדולה בחברה היא חברת ההשקעות Capital Research שלפי הדיווח האחרון מחודש מרץ היא החזיקה ב-7.9% מהון המניות, בשווי נוכחי של 872 מיליון דולר.

נייס נסחרת בנאסד"ק ובבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של 11.1 מיליארד דולר. החברה מרעננה מספקת פתרונות לניהול קשרי לקוחות וניהול סיכונים. השבוע נייס דיווחה שלמרות שבעלי המניות שלה לא אישרו הקצאה של תגמול הוני למנכ"ל הפורש עילם, דירקטוריון החברה בחר לאשר את ההקצאה כפי שמאפשר לו חוק החברות.