מצטרפת נוספת לגל העלאות המחירים שלא עוצר: חברת הממתקים כרמית הודיעה גם היא לקמעונאים על העלאת מחירים בשיעור על עד 17% על רוב מוצריה, ביניהם שוקולד Marabou, מרשמלו, עוגיות, טבלאות שוקולד, נטיפי שוקולד צ'יפס, שלוקים קפואים ומטבעות השוקולד. העלייה לא תחול על חטיפה האנרגיה והגרנולה רפאלס. ההתייקרות תיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2025, כמו בכל החברות שקדמו לכרמית ושהודיעו בשבועות האחרונים על העלאות מחירים. מדובר בהתייקרות בשיעור הגבוה ביותר מאלו שהודיעו על התייקרויות לאחרונה.
● החידה הגדולה: איך יכול להיות שהכל מתייקר אבל האינפלציה לא עולה
● טיב טעם נכנסת לשוק המזון האסייתי: רוכשת את "מזרח ומערב" תמורת 121 מיליון שקל
מכרמית נמסר: "כרמית שייכת לאותו ענף שסובל מעליית מחירי הקקאו ועליית חומרי הגלם הנוספים והוצאות תפעול מתייקרות עם זאת כרמית העלתה את המחירים לחלק מהמוצרים ולא לכולם".
גל העלאות מחירים
בשבוע שעבר אסם נסטלה הודיעה לקמעונאים כי חלק ממוצרי החברה יתייקרו בשיעור ממוצע של כ-2.2% החל מעוד שבועיים. המוצרים שיתייקרו יהיו בקטגוריות הקפה, השוקולד, מאפים, קטשופ ורטבים, טבעול וצבר, גם שם "בעקבות המשך התייקרויות משמעותיות במחירי חומרי הגלם והאריזה, עלויות ייצור ועלויות לוגיסטיקה במפעלי החברה בישראל, אנו נאלצים לעדכן את המחירון ללקוחות החברה של חלק ממוצרי החברה". עוד ציינו כי עדכון המחירים מפצה באופן חלקי בלבד על ההתייקרויות.
זו אגב הפעם השלישית השנה שאסם מעלה מחירים. ביולי התייקרו בשיעור ממוצע של 2.2% מגוון מוצרים, ביניהם במבה, פתיתים, קפה, טסטרס צ'ויס, ויטמינצ'יק, עוגות הבית ותבשילים מוכנים בסגנון מנה חמה. בינואר עלה מחירם של מוצרים נוספים שנכללים בהתייקרות הנוכחית, ביניהם טבעול, סלטי צבר, אטריות למרק וחטיפי שוקולד, בשיעור של עד 9%.
לפניה הודיעה גם יוניליוור על התייקרות במוצרי השוקולד, במסגרתם החל מ-1 בינואר יתייקרו מותגי השוקולד של החברה - ורד הגליל ומותג קליק - בשיעור ממוצע של 14.7%, והעלייה במחיר למוצר תהיה בטווח שבין 12% ל-16%.
גם ביוניליוור הסבירו את ההתייקרות בעלייה מתמשכת במחירי הקקאו בעולם, שהתייקרו בשנה החולפת בשיעור של יותר מ-100%. "עלייה זו אינה מאפשרת לנו להמשיך ולספוג את הגידול בעלויות הייצור, ולכן אנחנו נאלצים לעדכן את מחירון המוצרים בקטגוריית השוקולד בלבד", נכתב במכתב שנשלח היום לקמעונאים.
שטראוס פתחה את הדלת לחברות הגדולות, כשלפני שבועיים הודיעה על העלאת מחירים בחלק ממוצרי השוקולד והקפה שלה בהיקף של עד 18%, בגלל עלייה במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה- כ-120% בפולי הקקאו ו-50%-70% בפולי הקפה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.