יודפת אפק-ארזי, מנכ"לית עיריית בת ים לשעבר היא המועמדת של מירי רגב לתפקיד יו"ר חברת נת"ע שמקימה את הרכבות הקלות בגוש דן ומקדמת את פרויקט המטרו.
● תשלום בכניסה לגוש דן: המכרז ההיסטורי יוצא לדרך. כך זה יעבוד
● לפני 2030: הלו"ז החדש והשאפתני לפתיחת הקו הירוק והקו הסגול בגוש דן
● בלעדי | מסמך רשמי חושף: אין תקציב להארכת הקו האדום לראשון לציון
אפק-ארזי סיימה את תפקידה ביוני שנה שעברה לאחר שהוציאה את העירייה מגירעון, ובתפקידים קודמים היא הייתה סגנית מנהל רשות החברות לענייני מונופולים ושינויים מבניים ברשות, ומתוקף תפקידה ישבה בדירקטוריונים שונים לרבות חברת החשמל. קודם לכן שימשה כרכזת תחום אנרגיה ומים ברשות החברות ושימשה גם כרפרנטית שכר וכוח אדם ברשות.
לאפק-ארזי נסיון רב בחברות ממשלתיות, והיא דמות מקצועית (ואם התקבלה המלצה מראש עיריית בת ים צביקה ברוט, היא כנראה לא הזיקה לה בסביבת רגב). הוועדה למינויים בכירים תצטרך לבחון האם יש לה הניסיון המתאים להוביל את דירקטוריון נת"ע, החברה שתקים בשנים הקרובות בנוסף לשני קווי רכבת קלה נוספים, גם את פרויקט המטרו אדיר המימדים המוערך בכ-180 מיליארד שקל להקמת רכבות תחתיות, ולמעלה מ-100 תחנות בגוש דן ב-24 רשויות מקומיות. החברה גם תצטרך לקדם מיזמי ענק בתחום הנדל"ן והמסחר ולטפל במבצע הפקעות הנכסים הגדול ביותר אי-פעם. בשיא פעילותה החברה תצטרך להצליח להוציא יותר מ-12 מיליארד שקל מדי שנה, פי ארבע מהיקף ההוצאות שלה היום על קידום פרויקטים.
יושבת הראש הנוכחית של החברה היא עו"ד מיה ליקווניק שמונתה בתקופתה של מרב מיכאלי והיא צפויה לסיים את כהונתה בחודש מאי, כשברור לכל שרגב לא תאריך את הקדנציה של ליקוורניק, ששמרה בקדנציה שלה על דירקטוריון עצמאי, למרות לחצים שהופעלו מלשכתה של רגב בנושאים שונים לרבות בחירת מנכ"ל החברה. לפני ליקוורניק כיהן בתפקיד זה רם בלינקוב שמילא שורה של תפקידים קודם לכן, לרבות הממונה על התקציבים במשרד האוצר ומנכ"ל משרד הפנים. את תפקידו בנת"ע הוא עזב כדי לכהן כמנכ"ל משרד האוצר תחת השר לשעבר אביגדור ליברמן.
המינוי של מנהל רשות המטרו
משוכה משמעותית עומדת בפני המינוי והיא השיחות שמתקיימות בין משרדי האוצר והתחבורה סביב המינוי של מנהל רשות המטרו. החוק מתיר למשרדים אופציה להחליט שמנהל הרשות יהיה יו"ר החברה המבצעת, אך לא מחייב לעשות כך. במקביל לשיחות עם האוצר על רשות המטרו שוועדת האיתור שלו תתכנס בשבועות הקרובים, רגב מקדמת מועמדת משלה, ובהסכמה עם השר אמסלם ליו"ר נת"ע. יצויין כי רשות החברות לא כפופה למשרד האוצר והועברה מסמכותו של השר בצלאל סמוטריץ' לשר דודו אמסלם.
לאחרונה המינויים בתחום התחבורה מפתיעים. לאחר ניסיונותיה של רגב למנות לחברות הממשלתיות אנשים המזוהים עמה או עם מפלגתה, נראה כי מאז שידור תחקיר "המקור" על הנעשה במשרד התחבורה והבדיקה המשטרתית בעקבותיו חלו שינויים, שכן מאז מונו אנשי מקצוע לתפקידים שונים, דוגמת איתמר בן מאיר למנכ"ל נת"ע ותמיר כהן למנהל צוות תוכנית אב ירושלים לתחבורה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.