דלתא: עלייה בהכנסות, ירידה בשיעור הרווח התפעולי ובחינת אפשרויות למיזוגים ורכישות

חברת ההלבשה התחתונה, בראשות המנכ"לית ענת בוגנר, רשמה צמיחה של כ-20% בהכנסות ברבעון הראשון של 2025, אך שיעור הרווח התפעולי ירד בעקבות שערי החליפין וההתרחבות במותגים הבינלאומיים • דלתא מציבה יעד של פתיחת עוד כ-50 חנויות עד סוף 2027, מתוכן 10 בגרמניה

ענת בוגנר, מנכ''לית דלתא מותגים / צילום: שי פרנקו
ענת בוגנר, מנכ''לית דלתא מותגים / צילום: שי פרנקו

המותגים הבינלאומיים סידרו לדלתא מותגים צמיחה של 21% בהכנסות ברבעון הראשון של שנת 2025, שהסתכמו ב-315 מיליון שקל - אבל גם ירידה ברווח הנקי ובשיעור הרווח הגולמי. הדירקטוריון אישר חלוקת דיבידנד של כ-14.6 מיליון שקל, בנוסף לדיבידנד של 30 מיליון שקל שחולק בחודש מרץ.

"תשואות שלא נראו עשור": ההמלצה של בית ההשקעות שמוביל את הטבלה
עלי אקספרס הוא עדיין אתר הקניות הכי חזק בישראל, אבל קצת פחות

הגידול בהכנסות שהציגה דלתא ישראל מותגים, בראשות המנכ"לית ענת בוגנר, נובע הן מהבאתם לארץ של המותגים ויקטוריה'ס סיקרט ו-Bath & Body Works; והן מצמיחה במותגים ה"וותיקים" יותר ושבבעלות החברה ולא בזכיינות, דלתא, פיקס ופנתה ריי. דלתא מותגים נסחרת בשווי 2.2 מיליארד שקל.

הרווח הגולמי ברבעון הסתכם בכ-175 מיליון שקל, לעומת כ-156 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, שיעור הרווח הגולמי ירד מ-60% לכ-55.6%, בין היתר כתוצאה מהשפעות השינוי בשערי החליפין והתייקרויות עלויות ההובלה.

הצמיחה בפעילות המותגים הבינלאומיים שנמצאים אצל דלתא בזכיינות לא סייעה לשיעור הרווח הגולמי, מכיוון שפעילות זו מאופיינת בשיעור רווח נמוך יותר בהשוואה לזה של המותגים האורגניים בחברה.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון רשם כמעט סטגנציה לעומת הרבעון המקביל אשתקד (כ-43 מיליון שקל), והרווח הנקי ירד לכ-29 מיליון שקל לעומת כ-33 מיליון שקל ברבעון המקביל.

אחד הנכסים הגדולים ביותר של חברה הוא מועדון הלקוחות שלה. החל מספטמבר האחרון, המועדון של דלתא, שכולל 1.4 מיליון חברים, התחזק בארבעה מותגים נוספים ושינה את שמו ל"+ Delta". במילים אחרות, ללקוחות נפתחה קשת אפשרויות רחבה יותר, מה שהוביל לשיעורי מימוש גדולים של הטבות ולירידה בשיעור הרווח - עניין שצפוי להתאזן בהמשך.

גם לסוגיית המלאי הייתה השפעה על שיעור הרווח, כאשר בשל האיום החות'י בחברה העלו את יתרות המלאי - נקודת תורפה בחברות אופנה - ומחזיקים חודש מלאי אקסטרה.

תוכניות להתרחבות בחו"ל

דלתא מותגים קיבלה את הזיכיון להפעלת חנויות ויקטוריה'ס סיקרט ו-Bath & Body Works בישראל ב-2022, וב-2024 השיקה את הפעילות בהשקות צנועות בצל המלחמה. לאחרונה נפתחו שתי חנויות בביג פאשן גלילות, לצד סניף נוסף של דלתא.

נכון לרבעון הראשון של השנה, הקבוצה מפעילה 234 חנויות בישראל - 179 חנויות דלתא, 32 חנויות פיקס, 7 חנויות פנטה ריי, 6 חנויות ויקטוריה'ס סיקרט ו-6 חנויות Bath & Body Works. מתוך זה, במהלך הרבעון הראשון נפתחו 13 חנויות בישראל. בדלתא צופים גידול של כ-23% במספר החנויות בסוף שנת 2027, כך שמספרן יעמוד על 287 - כולל 10 חנויות בגרמניה.

נזכיר כי בפברואר האחרון חשפה דלתא את התוכניות להתרחבות מחוץ לישראל, כשחתמה על הסכם זיכיון בלעדי להקמת והפעלת חנויות ואתר אונליין של מותג הטיפוח והבישום Bath & Body Works במרכז ובמערב אירופה בהשקעה של כ-40 מיליון שקל. ההסכם נחתם מול חברה פרטית המאוגדת בשווייץ למשך שבע שנים, עם אופציה להארכה בשבע שנים נוספות.

על-פי התוכנית העסקית, חברת-הבת תפתח אתר סחר מקוון במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2025, וצפויה לפתוח 20 חנויות קמעונאיות בגרמניה במהלך ארבע השנים הראשונות לפעילותה. לאור הגבולות הפתוחים באיחוד האירופי, חברת-הבת תפעל גם במדינות שכנות (צרפת, הולנד, בלגיה ואוסטריה) באמצעות משלוחי אונליין.

"תוכנית מבוססת להמשך צמיחה ורווחיות"

"פתחנו את שנת 2025 עם גידול חד בהכנסות הנובע בעיקרו מגידול במכירות החנויות הזהות של כלל המותגים, ופתיחת חנויות של המותגים בזכיינות ובבעלות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זאת לצד חיזוק נאמנות הלקוחות והיעילות התפעולית שעליה נשענת החברה", אומרת המנכ"לית בוגנר.

"מכירות המותגים ויקטוריה'ס סיקרט וב-Bath & Body Works צוברות תאוצה. לקבוצה יש תוכנית אסטרטגית מבוססת להמשך צמיחה ורווחיות בכל מותגיה בישראל, ובמקביל היא מקימה פעילות במרכז ובמערב אירופה. אנו מאמינים במינוף הידע והניסיון הנצבר בחברה לפעילות פתיחת חנויות ואתר אונליין במדינות נוספות".

בוגנר הוסיפה כי דלתא ממשיכה למנף את חוזקת מותגי הקבוצה עם התרחבות מועדון הלקוחות החדש, וציינה כי "אנו מאמינים שהמהלכים שנקטנו לפיתוח וחדשנות של המותגים ימשיכו לקבל ביטוי חיובי בתוצאות החברה, במקביל לבחינת אפשרויות למיזוגים ורכישות".