מתעניינים בדירות של גינדי בשדה דב? שלמו 360 שקל לפגישה

באתר האינטרנט של פרויקט VOGUE יש לשלם פיקדון עבור קביעת פגישת מכירה. לא הגעתם? הכסף לא יוחזר • בעקבות המכרז החריג של אתו"ס שפורסם בגלובס: איגוד הפרסום שיגר מכתב מחאה להנהלת החברה ולראש עיריית חיפה • אירועים ומינויים

הדמיה של פרויקט גינדי בשדה דב / צילום: הדמיה: viewpoint
הדמיה של פרויקט גינדי בשדה דב / צילום: הדמיה: viewpoint

1מתעניינים בדירות של גינדי בשדה דב? שלמו על הפגישה

לקוחות פוטנציאליים, שרוצים לתאם פגישה במשרד המכירות של גינדי החזקות לפרויקט VOGUE בשדה דב, צריכים לשלם עליה 360 שקל - כך מצוין באתר הרשמי של הפרויקט. הסכום משולם על ידי הלקוח המגיע לפגישה כפיקדון, הנדרש כהגדרת החברה לטובת "תיאום פגישת מכירה אישית". עוד מצוין באתר כי הפיקדון יוחזר במלואו אם הלקוח יגיע לפגישה. אם לא יגיע, או אם הפגישה תבוטל פחות מ־24 שעות מהמועד שנקבע - "הפיקדון לא יוחזר, ויחולט במלואו".

אירועים ומינויים | איזה ענף מפרסם הכי הרבה שלטי חוצות?
אירועים ומינויים | מנכ"ל קרפור ישראל: "כולם מפחדים לגעת בחוק המזון"

לפני שבוע השיקה גינדי החזקות ברעש גדול את קמפיין השיווק לפרויקט המגורים שלה - שני מגרשים ברובע שדה דב שבצפון תל אביב יפו, שעליהם תבנה 708 יחידות דיור. גינדי מציעה במסגרת הקמפיין דירות במחיר התחלתי של 49 אלף שקל למ"ר, עשרות אחוזים פחות מהמחיר הממוצע שבו נמכרות דירות ברובע כיום.

הקמפיין, שיצא לדרך זמן קצר לפני שכמה ממתחריה של גינדי ברובע יוצאים בקמפיין שיווקי משלהם, עורר הדים רבים בשוק וגרר פניות רבות אל החברה. אותם פונים בוודאי גילו באותו מעמד כי עליהם להיפרד, לפחות זמנית, מ־360 שקל.

מהלך כזה אינו נהוג בשוק הנדל"ן למגורים, ונראה כי הוא ייחודי לגינדי החזקות. בחברה מציינים כי כבר פעלו בצורה דומה כמה פעמים, למשל בפרויקטים בקריית גת ובאור יהודה. "אנו נוהגים כך בעיקר בפרויקטים שבהם ההתעניינות גדולה", נמסר מהחברה. "זה כלי המסייע לנו לבצע 'סינון' של המתעניינים, ולתכנן נכון את לוחות הזמנים של הפגישות. כך אנחנו שומרים על סדר ומבטיחים ודאות לגבי הפגישות המתוכננות. נכון לעכשיו, רמת ההתעניינות וקצב הפגישות יוצא מן הכלל".

2 סוכנים אוטונומיים

תחום הסוכנים האוטונומיים תופס אחיזה בשוק הישראלי, ובין המאמצים המוקדמים נמנית חברת התעופה החדשה אייר חיפה - שהטמיעה את סוכני ה-AI של סיילספורס, כך שכיום 75% מפניות שירות הלקוחות מטופלות ונסגרות על ידם. המהלך הוכרז בכנס השנתי של סיילספורס, Agentforce World Tour TLV.

צילום: סיילספורס
 צילום: סיילספורס

אייר חיפה פועלת מספר חודשים בלבד, וכדי להשיג בידול היא מנסה להציע חוויית שירות חדשנית ויעילה. ההטמעה של הסוכנים בוצעה באמצעות חברת דלויט, ונמשכה מספר שבועות. הסוכנים הדיגיטליים מטפלים בפניות כלליות, בודקים זמינות טיסות, ומסייעים בתהליך ההזמנה - כולל בירורים עבור לקוחות פרטיים ועסקיים. בשלב הבא, החברה תשתמש בסוכנים שינהלו תהליך הזמנה מקצה לקצה - כולל ייזום, תזמון והתאמה אישית - ללא צורך בהתערבות אנושית.

3 נדל"ן

בשנים האחרונות יותר ויותר חברות נדל"ן בוחרות פרזנטורים מוכרים בכדי לקדם עבורן פרויקטים, בהם יהודה לוי, נועה קירל, מאוד שוויצר וניב סולטן. כעת מצטרפת לרשימה גם הרקדנית וכוכבת הטלוויזיה אנה ארונוב, שתוביל את קמפיין ההשקה לפרויקט YTOWN של צרפתי צבי ובניו בראשון לציון. את קמפיין ההשקה יזם וניהל משרד הפרסום והמיתוג סאביו.

צילום: תמר מצפי
 צילום: תמר מצפי

4 מעקב גלובס: פרסום

בעקבות מכרז הפרסום החריג של אתו"ס לפסטיבל הסרטים בחיפה, עליו דיווחנו בשבוע שעבר, איגוד חברות הפרסום שיגר מכתב מחאה להנהלת החברה עם העתק לראש העיר יונה יהב. "לצערנו, המכרז מבטא תפיסה מעוותת וחסרת תקדים", נכתב, וצוין כי הדרישה מהזוכה להשיג חסויות בהיקף של 150 אלף שקל "אינה סבירה, אינה מקובלת, ובעיקר חורגת באופן קיצוני מכל נורמה המקובלת בענף".

במכתב, החתום על ידי יגאל בר און מנכ"ל האיגוד, מצוין גם כי "הסעיף המעניק לאתו"ס את הזכות לגבות את הסכום כחוב במקרה שהמשרד לא יצליח לעמוד ביעדי הגיוס - הופך את ההתקשרות לעסקה חד-צדדית, בה הסיכון והאחריות מונחים כולם על כתפי משרד הפרסום, בעוד הארגון המזמין חוסך תקציב ועלויות תפעול תוך העברת האחריות למקור הכנסה.

"אנו מבקשים להזכירכם כי משרדי פרסום אינם גופי גיוס חסויות, אלא גופים יצירתיים ואסטרטגיים שתפקידם לקדם מותגים ומיזמים - לא לממן אותם. הדרישה הזו היא לא רק בלתי הולמת - אלא מבזה את מקצוע הפרסום ומעמידה בסכנה את עקרונות ההגינות, השקיפות והשוק החופשי".

באיגוד קוראים לאתו"ס לבטל או לתקן לאלתר את תנאי המכרז, וכן לפתוח בדיאלוג במטרה לקבוע סטנדרטים ראויים למכרזים עתידיים בתחום. לסיום מצוין במכתב כי "אנו שומרים לעצמנו את הזכות לפנות לגורמים נוספים, לרבות מבקר המדינה, רשות ההגבלים העסקיים וגופי תקשורת, ככל שלא יבוצע שינוי מהותי בתנאי המכרז".

5 מינוי חדש

עמי אלוש מצטרף למשרד הפרסום AVRAHAM, וישמש כמנהל קריאייטיב ראשי יחד עם עידן זמיר. עד לאחרונה שימש אלוש כמנהל הקריאייטיב של פייבר, וקודם לכן כיהן בתפקידי ניהול קריאייטיב במקאן ת"א ובליאו ברנט.

לדברי רועי חננאל, מנכ"ל המשרד, "מדובר בתוספת כוח משמעותית לכל אתגר שעומד לפנינו. מעבר לניסיון וליכולות, הוא מביא איתו חשיבה שמעשירה את הדרך שבה אנחנו ניגשים לפרסום".

עמי אלוש / צילום: מנחם רייס
 עמי אלוש / צילום: מנחם רייס

מספר היום

1.7 מיליון שקל

שווי המניות שהקצתה חברת האשראי החוץ-בנקאי נאוי גרופ למרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי (איכילוב), כתרומה למוסד הרפואי