לאומי מככב שבוע רביעי ברציפות, והפרסומת החדשה של ביטוח 9 הפכה מיד ללהיט

בנק לאומי מתברג במקום הראשון בזכירות, וחברת ביטוח 9 מתברגת במקום הראשון באהדה - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • ההשקעה הגדולה ביותר השבוע, לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, שייכת לחברת המזגנים טורנדו • הפרסומות הזכורות והאהובות

אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך יוטיוב
אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך יוטיוב

הפרסומת החדשה של בנק מזרחי טפחות, שבה נסרין קדרי שרה נומי נומי ללקוחות הבנקים המתחרים, לא נעלמה מעיני ומאוזני המתחרה הגדול בתחום השירות - בנק לאומי. בבנק מתחו את הקמפיין לקידום מוקד 24/6, ועלו בפרסומת חדשה שמסבירה מי צריך את השירות, מבלי להתייחס ישירות למתחרים או לעקוץ בחזרה.

עומר אדם ונסרין קדרי לא מפסיקים לשיר, ובסוף לאומי מנצח כפרסומת הזכורה ביותר
התבטאות אחת יותר מדי: טורנדו שולחים לבוידעם את הפרסומת עם אליהו יוסיאן

כשהוא יושב בחדר המתנה של חדר יולדות בבית חולים גנרי, הפרנזטור גל תורן צופה בעצמו על מסך הטלוויזיה, ואז קם מהספסל ומסביר לצופים כי אפילו בבנק לא האמינו שכל כך הרבה אנשים צריכים מוקד כזה. כדי להנכיח את הצורך, הוא מונה אותם לפי הסדר: רופאות, רופאים, דיילות, דיילים, הורים טריים, משפחות ברילוקיישן וגם אנשי כוחות הביטחון. "רק בשבילם היה שווה", הוא מסכם ושולח גם את הפרסומת הזו היישר למקום הראשון בדירוג הזכורות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה. מזרחי טפחות מתברג במקום השני.

גל תורן בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך יוטיוב
 גל תורן בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך יוטיוב

השבוע עלתה חברת ביטוח 9 עם פרסומת חדשה בסדרה הארוכה עם "משפחת" כגן - וצירפה אל הבן וההורים גם שלושה חברים של האבא. לצופה מתברר שאודי ממש כועס, כי למרות סדרת החינוך שהוא ניסה להעביר, האבא לא קלט כלום ועשה ביטוח בחברה אחרת.

מי אשם? פומפה, המכונה "האידיוט מהקריות". ואם כבר מעליבים אחד, אז למה לא עוד שניים שנוסעים עם האב ברכב. אין ברירה אלא לתלוש את הטלפון, לזרוק מחוץ לחלון ולומר בביטחון מזויף: "טעות במספר". עבור הצופים מדובר כנראה בטעות נהדרת, וגם הפרסומת הזו כמו קודמותיה בסדרה מתברגת במקום הראשון באהדה.

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מבין המפרסמים בכלל ערוצי הטלוויזיה, טורנדו הוא הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ־3.6 מיליון שקל, במספר פרסומות. טורנדו מתברגת במקום השלישי הן בזכירות והן באהדה. ההשקעה השנייה בגודלה, כ־3.3 מיליון שקל, שייכת לפלטפורמת הסטרימינג free TV שעלתה השבוע בקמפיינים שונים - והתברגה במקום החמישי בזכירות. ההשקעה השלישית בגודלה, כ־3.1 מיליון שקל, שייכת לבנק לאומי.

נעמי לבוב בקמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך יוטיוב
 נעמי לבוב בקמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך יוטיוב

בדירוג השבועי מתברגות שתי פרסומות המתבססות על החיבה הישראלית לטיסות לחו"ל, תוך התעלמות מהתנודתיות בפעילות חברות התעופה הזרות. הראשונה שייכת לחברת כרטיסי האשראי MAX, ולשירות MAX Travel המאפשר 10% צבירה בקאשבק על כל הזמנת חופשה בחו"ל. אמנם שחר חסון מפגין כאן את הצד המכוער של ישראלים בלונדון, אבל הפרסומת מצליחה להתברג במקום השביעי בזכירות.

בפרסומת החדשה של ONE ZERO, גלעד כהנא מזכיר שלא רק אנחנו מתרגשים לפני טיסה לחו"ל אלא גם הבנק שעומד לגזור עלינו עמלות מט"ח. ההצעה החלופית - לטוס עם כרטיס אשראי של הבנק הדיגיטלי ולחסוך את כל זה - מתברגת במקום העשירי בזכירות.

עליה קלה בהשקעה

ההשקעה בפרסום עולה מ־57 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־60 מיליון שקל השבוע

המשרד האהוב

המשרדים האחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן שמיר סמסונוב (ביטוח 9) ומקאן ת"א (בנק לאומי וטורנדו)

משנה פרזנטור משנה מזל?

אחרי פחות משנה עם הפרזנטורית ליטל שוורץ, בארקיע בחרו להחליף אותה באוראל צברי ועלו השבוע בקמפיין קיץ חדש


המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.