רמי לוי מקדם עסקת בעלי עניין ומשיק כרטיס אשראי בתחום הטיסות

חברת ישראייר שבשליטת רמי לוי תרכוש 20% ממועדון כרטיס האשראי של רמי לוי   שיווק השקמה וישראכרט תמורת 40 מיליון שקל • הכרטיס החדש, שייקרא "סופרפליי", אמור להתחרות ישירות בכרטיס האשראי המוביל כיום בענף התעופה - "פלייקארד" של אל על וכאל

רמי לוי / צילום: יונתן בלום
רמי לוי / צילום: יונתן בלום

רגע לפני שהציבור ממריא לנופש בשוק הטיסות המתחדש, רמי לוי, בעל השליטה ברשת הסופרמרקטים הנושאת את שמו, וכן בעל השליטה בחברת התעופה ישראייר, מקדם עסקת בעלי עניין. חברת ישראייר תרכוש באותה עסקה 20% ממועדון כרטיס האשראי של רמי לוי שיווק השקמה וחברת ישראכרט , תמורת 40 מיליון שקל.

ענקית הלואו קוסט בהודעה דרמטית: לא חוזרת לישראל עד הקיץ הבא
גם אחרי שיונייטד תחזור לנתב"ג, אל תבנו על טיסה לארה"ב בפחות מ-1,600 דולר

לשם העסקה גובשו בשלב זה הסכמות להסכם מחייב, שהתקבלו לאחר חודשים של מגעים בין הצדדים.

הכרטיס החדש, שייקרא "סופרפליי", אמור להתחרות ישירות בכרטיס האשראי המוביל כיום בענף התעופה - "פלייקארד" של אל על וחברת כאל.

ככל שתושלם העסקה, רמי לוי שיווק השקמה תחזיק ב-64% ממניות המועדון. עוד 16% יוקצו לחברת ישראכרט, והיתרה תוחזק על-ידי ישראייר.

היות שרמי לוי הוא בעל השליטה בשתי החברות, מדובר בעסקה שלבעל העניין יש בה עניין אישי, ולכן תצריך אישור מיוחד של בעלי המניות.

כרטיס האשראי החדש "סופרפליי" צפוי להציע יחס המרה אטרקטיבי במיוחד לנקודות טיסה, זאת לצד מגוון רחב של הטבות נוספות בתחומי התיירות והנופש. במסגרת ההסכם בין רמי לוי שיווק השקמה לישראייר, חברת התעופה תתחייב לשמור מקומות על כל טיסה הנמכרת לציבור, ובפרט תעמיד כמות משמעותית של מושבים בעונות השיא, בדגש על חודשי הקיץ - יולי ואוגוסט.

היעד של ישראייר הוא להגיע להנפקת כ-300 אלף כרטיסים פעילים עד סוף 2026, שישמשו מנוע צמיחה נוסף ליעד של חברת התעופה: 2.5 מיליון נוסעים באותה שנה.

מישראייר נמסר כי "כרטיס 'סופרפליי' יאפשר לנו להרחיב את מערכת היחסים עם הלקוח הישראלי מעבר לכרטיס הטיסה - אל חוויית תיירות כוללת, נגישה ומשתלמת. זהו מהלך אסטרטגי שישנה את מפת הנאמנות בענף".