מועדון הנוסע המתמיד הוא אחד הכלים החשובים בארסנל של כל חברת תעופה בעולם. בישראל, המועדון המפורסם ביותר הוא פלייקארד של אל על וכאל, ולפני שלוש שנים השקיעה הפניקס בפלייקארד, כאשר שווי הפעילות שלו הוערך בסכום שהיה גבוה אז משווייה של אל על עצמה.
● חברת הביטוח שקפצה לצמרת טבלת התשואות, וכמה עשו החוסכים?
● פחות ביטוח, יותר נדל"ן ובנקים: מנהל ההשקעות שבונה על המשך העליות ואיך לבנות תיק
כעת מתברר שגם רמי לוי רוצה מועדון כזה, עבור חברת התעופה שבשליטתו - ישראייר. לוי מוביל עסקת בעלי עניין מורכבת ומפותלת למכירת נתח של 20% ממועדון הלקוחות של רשת הסופרמרקטים שלו לישראייר.
ככל שהעסקה תצלח, יושק מועדון נוסעים בשם "סופרפליי", שלו יונפק כרטיס אשראי ייעודי של ישראכרט. מכיוון שיעברו עוד חודשים ארוכים והצבעות של בעלי המניות עד שנדע אם העסקה מתממשת, היא תהיה רלוונטית כנראה רק לשנת 2026.
שווי של 200 מיליון שקל
ביום ג' השבוע הודיעו רמי לוי שיווק השקמה וישראייר - אשר לוי מחזיק בהן בנתח של 40% ו-58% בהתאמה - כי "לאחר חודשים ארוכים של מו"מ גובשו הסכמות להסכם מחייב, שבמסגרתו תרכוש ישראייר 20% ממועדון כרטיסי האשראי המשותף של רמי לוי שיווק השקמה וישראכרט, בתמורה ל-40 מיליון שקל". לאחר העסקה תחזיק רמי לוי ב-64% מהמועדון, ישראכרט ב-16% וישראייר ב-20% הנותרים.
ההשקעה במועדון מגלמת לו שווי של 200 מיליון שקל, כאשר בפועל הוא יסתמך כאמור על כרטיס האשראי הייעודי של ישראכרט. לפי הדוחות הכספיים של רשת רמי לוי לשנת 2024, יש לה 190 אלף לקוחות שהנפיקו כרטיס אשראי של ישראכרט. המשמעות בעסקה הנרקמת היא שישראייר "קונה" כניסה למועדון לפי שווי של 1,050 שקל לכל כרטיס קיים.
"יש המון אלמנטים משפטיים שצריך להשלים, מה גם שכל התהליך מתבצע תוך כדי שינוי השליטה בישראכרט (שעוברת לשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה)", אומר אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. "התהליך יכלול עסקת בעלי עניין בין רמי לוי שמחזיק בשליטה ברשת שלו ובישראייר. לכן העסקה תותנה באישורי ועדת הביקורת של הדירקטוריונים של ישראייר ורמי לוי, ובהמשך זה גם ידרוש את הסכמת משרד האוצר ורשות התחרות".
היעד של ישראייר ורמי לוי הוא להגיע לכ-300 אלף כרטיסי אשראי במועדון החדש עד סוף 2026. מבחינת ישראייר זה אמור לשמש כמנוע צמיחה למספר הטסים באמצעותה, אשר לפי יעדיה אמור להגיע ל-2.5 מיליון נוסעים ב-2026.
"אנחנו בעצם נכנסים כצלע שלישית לאירוע הזה", אומר סירקיס. "מבחינתנו, נהנה פה מדברים שונים: נשיג מנוע צמיחה מאוד משמעותי (במספר הלקוחות), נקבל כסף על גיוס של כרטיסים חדשים, נהנה מהרווחים של המועדון עצמו, ובעתיד נהנה מעלייה אפשרית בשווי המועדון, וכן נהנה ממתן אשראי ללקוחות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.