הפרסומת של ביטוח 9 האהובה ביותר, טורנדו הזכורה ביותר השבוע

מותג הביטוח ומותג המזגנים מובילים גם השבוע את דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • פרסומות נוספות ברוח קיץ שמתברגות במדד שייכות לקראנץ' החדש של נסטלה ולמותג המזגנים אלקטרה • וההשקעה הגדולה ביותר של השבוע שייכת למקדונלד'ס

נעמי לבוב בקמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך
נעמי לבוב בקמפיין טורנדו / צילום: צילום מסך

הקיץ כבר לגמרי כאן, ומפרסמים רבים התאימו את הצעת הערך שלהם למזג האוויר הלוהט. מתוכם, שלושה השתלבו במדד: שני מותגי מזגנים ומותג גלידות.

משנים מהיסוד את המציאות הצרכנית: כך תשפיעו על הדור ששולט בכוח קנייה של מאות מיליארדי דולרים
משלוח יקר, המתנה ארוכה: 70% מעדיפים ביקור בסופר על פני הזמנה באונליין

בראש טבלת הזכירות נמצא טורנדו, עם קמפיין הבושות של נעמי לבוב והמגאפון במרפסת. מהקריאה "רחוב ניצנים שירו איתי", בפרפראזה על גמר "כוכב נולד" המקורי, עוברים לשיימינג לשכן, "שמעון יא אבוקדו, כל המדינה כבר עם טורנדו" - שילוב שמשגר את המותג פעם נוספת לפסגה (מקום רביעי באהדה).

אודי כגן בקמפיין לביטוח 9 / צילום: צילום מסך
 אודי כגן בקמפיין לביטוח 9 / צילום: צילום מסך

במקום השישי בזכירות מתברג קמפיין הגלידות של נסטלה לקראנץ' הסנדביץ' החדש, בהובלת ערן יוסף X שגב X עידו בי ו"אני הולך" (לגרסת המקור: חפשו בחוף הים). השילוב בין המשפט האיקוני למוצר שמבקש להפוך לכזה מייצר אווירה קולית בלי להזיע, ובעיקר נקלט בקלות.

קמפיין הגלידות של נסטלה לקראנץ' / צילום: צילום מסך
 קמפיין הגלידות של נסטלה לקראנץ' / צילום: צילום מסך

במקום השביעי בזכירות ניצב מותג המזגנים אלקטרה, שמקדם את ההצעה של "שירות טכנאי בקליק" - עניין שהפך סטנדרט - באמצעות תזכורת ללקוחות שלא כל המזגנים אותו דבר. במלים אחרות, יש אימהות שמגיעות בזמן למופע סיום, ואילו "אימא של יוני עדיין ממתינה לטכנאי". לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, ההשקעה השנייה בגודלה, כ-1.4 מיליון שקל, שייכת לאלקטרה, ואילו ההשקעה השלישית בגודלה, כ-1.3 מיליון שקל, שייכת למתחרה טורנדו. ומהי ההשקעה הגבוהה של השבוע? מבין המפרסמים בכלל ערוצי הטלוויזיה, רשת מקדונלד'ס היא הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ-1.5 מיליון שקל, בקמפיין תפריט BIG DEAL, שאינו מתברג בדירוג.

הפרסומת האהובה ביותר שייכת שוב לחברת הביטוח 9 עם "פרק" האחרון בסדרת אודי כגן. גם הפעם הפרסומת מבוססת על הומור סביב דמות אחת מוקצנת (האב המאותגר טכנולוגית), שמצליחה לפשל בכל פעם מחדש, במקום פשוט לעשות ביטוח כמו שצריך.

העקביות הזו מחזקת את המותג, ומסייעת לו להישמר בתודעה הציבורית, אבל היתרון הגדול ביותר של הפרסומת הוא ההזדהות שהיא מייצרת. לא מעט "ילדים" בני 30 ו-40 יכולים למצוא את עצמם בסיטואציות שעל המסך. כך שמשפט כמו "במכשיר פקסימיליה, איפה הכפתור של הרוורס?", אינו מופרך.

בנוסף לפרסומת של נסטלה, עוד שתיים מתברגות במדד ומגיעות מענף המזון. במקום השלישי בזכירות נמצא מילקי של שטראוס, עם נס וסטילה שמביאים וייב צעיר למותג ותיק. המהלך התחיל ברשתות החברתיות, ומשם התקדם לפרסומת שצובעת את המסך בסגול, עם המשפט המוכר "אל תגעו לי במילקי".

במקום התשיעי בזכירות נמצאת אפליקציית המשלוחים וולט עם פרסומת שהיא מצד אחד סופר תל אביבית, ומצד שני תופסת לא מעט אימהות: שכחנו להכין עוגה לגן? אין מה לדאוג, יש משלוח. וזה קורה אפילו ליובל שרף! דודא עאלק.

ההשקעה בפרסום יורדת מ־73 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־64 מיליון שקל השבוע

המשרדים האחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן שמיר סמסונוב (ביטוח 9 ונסטלה) ואדלר חומסקי & ורשבסקי (מילקי של שטראוס)

ההשקעה בפרסום יורדת מ-73 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-64 מיליון שקל השבוע

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.