פרנסיס האוגן, שהובילה לסדרת התחקירים של ה"וול סטריט ג'ורנל", התייצבה היום לפנות בוקר (שעון ישראל) לראיון בתוכנית "60 דקות" ב-CBS והסבירה את מעשיה: "פייסבוק לא יכולה לנהוג עצמאית. היא בחרה ברווח על פני בטיחות" • ביום שלישי הקרוב היא תעיד בפני הקונגרס
הרשת החברתית פרסמה שני מחקרים על ההשפעה שיש לשימוש ברשתות חברתיות על בני נוער, על מנת לסתור טענות שעלו ממסמכים שהודלפו ע"י עובדת לשעבר בחברה • לפנות בוקר (שעון ישראל) צפויה העובדת להיחשף בפעם הראשונה בתוכנית התחקירים "60 דקות" ובשבוע הבא להופיע בפני ועדה בסנאט
תחקיר הענק של הוול סטריט ג'ורנל בו נחשף כי פייסבוק גילתה שוב ושוב שאינסטגרם מזיקה לבני נוער הגיע לסנאט • לפי התחקיר, אינסטגרם היא מוצר ממכר ו"בני נוער מאשימים את אינסטגרם בעליות בשיעורי החרדה והדיכאון" • "פייסבוק יודעת על העיצוב וההשפעה המסוכנת של אינסטגרם על ילדים, אבל העדיפה את הצמיחה והגדילה על פני הילדים שלנו"
ה"וול סטריט ג'ורנל" מפרסם פרק שישי לתחקיר הענק שלו "The Facebook Files", והפעם – איך צוותים פנימיים של פייסבוק מתכננים כבר שנים למשוך "preteens" (ילדים לפני תקופת גיל ההתבגרות) במהלכים שלא פורסמו
ברקע התחקיר של WSJ כי אינסטגרם מזיקה לבני נוער, ראש אינסטגרם כתב בבלוג החברה: "מאמינים כי עדיף להורים לתת לילדיהם אפשרות גישה לגרסת אינסטגרם המיועדת להם מאשר להסתמך על היכולת של אפליקציה לאמת את גיל הילדים" • פיתוח Instagram Kids חטף ביקורות הגורסת כי פייסבוק לא באמת יכולה להגן על הילדים
תחקיר מהדהד של "וול סטריט ג'ורנל" מציג איך מכופפת הרשת החברתית את הכללים עבור משתמשים בעלי פרופיל גבוה, כיצד הסתירה מידע שקושר בין פגיעה נפשית בצעירים להתמכרות לאינסטגרם, ואיך משמשת הפלטפורמה בידיעתה לסחר בבני אדם ולהזמנות של רצח • סגן נשיא בפייסבוק: "מבינים את האחריות של תפעול פלטפורמה גלובלית. המאמרים הכילו טענות שגויות"
בדיווח של "וול סטריט ג'ורנל" צוטטו מחקרים פנימיים של פייסבוק שבדקו כיצד אינסטגרם משפיעה על קהל המשתמשים הצעיר, כשאחד הממצאים הראה שבנות מתבגרות נפגעות במיוחד: "32% מבנות נוער אמרו שכשהרגישו רע עם הגוף שלהן, אינסטגרם גרמה להן להרגיש רע יותר"
קווין סיסטרום ומייק קריגר רצו בהתחלה לפתח אפליקציה אחרת, מעין רשת חברתית שמבוססת על שיתוף מיקום, אך היא לא הצליחה לתפוס נתח בשוק הרבוי • בזכות הפילטרים לתמונות, הרשת הכושלת הפכה לאחת הרשתות המצליחות בעולם • מדד המותגים
בשורה התחתונה, הרעיון הוא פשוט: כדי לקבל את התשובות הטובות ביותר, צריך לשאול את השאלות החשובות והנכונות ביותר, כמו תיעדוף זירות הדיגיטל ואפיון קהל היעד • וגם: מה זה "רימרקטינג" – מילת הקסם הדיגיטלית שרבים נוטים לשכוח?
אינסטגרם הייתה פיצ'ר באפליקציה אחרת שנכשלה, רובין הוד צמחה דווקא מהמחאה נגד וול סטריט ב-2011, ו-Airbnb נולדה מלילה אחד של פחדים שעבר על אחד המייסדים • כך התחילו המותגים הגדולים
הצעדים נוגעים בעיקר לאינסטגרם, שנחשבת לרשת של משתמשים צעירים • הצעד המשמעותי העיקרי הוא הגבלת היכולת של מפרסמים להגיע לבני נוער עם פרסומות ממוקדות • נוסף על כך, החברה הודיעה כי חשבונות של בני נוער יוגדרו כפרטיים כברירת מחדל, ועל פיתוח טכנולוגיה שירחיק חשבונות חשודים מחשבונות של צעירים
עם העלייה במספר הפלטפורמות הדיגיטליות עולה גם שיעור הצעירים המתפרנסים מהן • סקר חדש שערכה חברת ארטליסט הישראלית מציג את המגמות בתחום
ביום העצמאות האמריקאי, שבוע לאחר שבית משפט פדרלי דחה את התלונה של נציבות הסחר הפדרלית (ה-FTC) נגד פייסבוק, פרסם צוקרברג סרטון לאינסטגרם שהרשת לא נשארה אדישה אליו
"אתם תראו אותנו מתנסים במספר דברים במהלך החודשים הקרובים", הודיע מנהל הרשת החברתית, אדם מוסרי, בסרטון שפרסם בטוויטר • בין הפיתוחים הצפויים: סרטונים במסך מלא בפיד של המשתמשים, בדיוק כמו בטיקטוק
חידושים בתחום הקניות והמסחר ברשתות החברתיות של פייסבוק: החברה הודיעה כי תשיק את פיצ'ר החנויות בוואטסאפ במספר מדינות • בנוסף, באינסטגרם תתבצע התאמה אישית מבוססת מידע של מוצרים לקונים • האם ומתי יגיעו החידושים גם לישראל?
הניסיון לייצר מענה להסתה בתקשורת העולמית הינו חסר כל סיכוי במסגרת המשאבים שמקצה מדינת ישראל לנושא • התשובה למערכת ההסברה עוברת בשיתוף בני ובנות נוער שיכולים להביא לשינוי
אפליקציותחמאסטוויטרטיקטוקטכנולוגיה: ענקיות הטכנולוגיהישראל במלחמהמארק צוקרברגמטא (META)פייסבוקרשתות חברתיות