בהיעדר קונים, בעלי חנויות בשדרות ירושלים מפנים עסקים ומשכירים אותן למגורים • "יפו היא חצר אחורית, לאף אחד לא אכפת", מספר אחד מבעלי החנויות בשדרה
להני מורג (52) ובעלה שלמה יש מפעל בשם "האניס טכנולוגיות" בשדרות • "הייתי רוצה שהמדינה תפצה אותנו בלי לתת לנו לרדוף אחריה" • עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il
לסיון שלחין (37) יש עסק לשיווק דיגיטלי והיא מלווה עסקים קטנים מאוזר עוטף עזה • "להיות בעלת עסק בעוטף זה אומר שכל כמה חודשים צריך לעצור הכל" • עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il
שייקה שקד (67) הוא חקלאי מנתיב העשרה • "לא נשאר לי כמעט כלום כי העלויות הן מטורפות" • עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il
השימוש שעשה הביטוח הלאומי בנתון השכר הממוצע מציג תמונה מטעה, שממנה ניתן לחשוב כי מצבם של העצמאים טוב • בפועל עומדת ההכנסה החציונית של העצמאים על 5,491 שקל בחודש בלבד • ארבעה עצמאים מעוטף עזה מסבירים איך מתנהלים כשהעסק תלוי בעוד סיבוב לחימה
אושר בן חמו (28) הוא בעלים שותף של בית הדפוס "המדפיסים בע"מ" בשדרות • "יש לנו קירות משותפים עם המפעל שנשרף, וכשנכנס כיבוי האש, הם שפכו המון מים, וזה הרס לנו הרבה ציוד" • עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il
אופירה ביננפלד (61), בעלת סטודיו לפילאטיס בקיבוץ מפלסים, מוטרדת מכך שאין לה פנסיה מסודרת • עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם • צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il
ניר שוחט (38) הוא מבעלי מסעדת סושימוטו בשדרות ומוביל את מחאת המסעדנים בדרום, שקוראת לסיוע ממשלתי לעסקים באזור • "הנזק הישיר שלנו מוערך בעשרות אלפי שקלים" • עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם. צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il
פרץ גן (61), מגדל צמחי מרפא, מוטרד בעיקר מלמצוא את הכוח אדם המתאים והייחודי שמסור לעבודה • עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם • צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il
ערן גוטוירץ (41), מייסד ומנכ"ל חברת "הרחובות שלנו", מוטרד בעיקר מנושא תנאי התשלום: "מורכב יותר להתמודד עם לקוחות גדולים" • עצמאים? "גלובס" רוצה לשמוע מכם מה מטריד אתכם • צרו קשר במייל ATZMAIM@globes.co.il
שלושה שבועות לאחר שהודיעו ברכבת ישראל על הגבלת העמסת אופניים בשעות השיא, שר התחבורה דוחה את יישום המהלך • ההחלטה הסופית תתקבל רק לאחר שימוע ציבורי
השקת נתיב הקארפול, בו מותרת הנסיעה לרכבים עם שניים או שלושה נוסעים, אמורה לחולל שינוי ביחס לרכב הפרטי • למרות שנתיבי איילון הפכו לפקק תנועה גדול, השינוי שמחולל שר התחבורה סמוטריץ' עשוי להתגלות בעתיד כמהלך ששינה את התחבורה בישראל • האזינו
בזמן שהמערכת הפוליטית הארצית שרויה עדיין בפלונטר, בשלטון המקומי מנצלים את שעת הכושר, ובעיריית ת"א-יפו גיבשו את מפת הקווים שהם צפויים להפעיל במטרופולין דן • תאריך ההפעלה המתוכנן: 22 בנובמבר
גנץ שם דגש רב בנאומו על הפילוג בחברה הישראלית וקרא לאחדות • המסר שליווה את העצרת השנה היה אותו מסר שהוביל את העצרת בליל הרצח: "כן לשלום, לא לאלימות"
שר התחבורה הודיע על שורת צעדים להקלה עם הנהגים באזורים שבהם עוברים נתיבי הקארפול ("נתיב פלוס"), כמו תגבור התחבורה הציבורית באזור חדרה-נתניה, הבהיר שהקארפול כאן כדי להישאר, ועקץ את האוצר ואת הרשויות המקומיות
בצלאל סמוטריץ' אמנם מחזיק באופן זמני בתיק התחבורה אבל העז לצאת למהלך שקודמו, ישראל כ"ץ, נמנע מלקדם במשך עשור • למרות קיתונות הביקורת, הפקקים והלחץ של הנהגים, הקארפול הוא צעד ראשון בכיוון הנכון וצריך להמשיך להתעקש עליו, עד לשינוי בהרגלי הנהגים • פרשנות