(עדכון) - בין החשודים: בכירים בחברה ובהם המנכ"ל לשעבר שי ברס, שמעון בן-דוד ואיתן אידלמן; וספקים לחברה ובהם חה"כ לשעבר מיכאל גורלובסקי ■ עוד נעצרה בתו של השר לשעבר דוד לוי ■ החשד: התקשרות עם ספקים תמורת שוחד בעשרות מיליוני שקלים
אם נבחרי הציבור נוהגים בשחיתות, למה שבכירים בנתיבי ישראל יפעלו ביושר?
משרד הביטחון הוציא מפרט תאורה חדש להתקנת תאורת לד בטיחותית: הוגבל השימוש ב"ספקטרום הכחול", החשוד כגורם מסרטן ומשבש את השעון הביולוגי
בדיקה של דלויט לרשות החברות הממשלתיות מגלה כי גד קומרן זכה לשכר של 30 אלף שקל אשר הועלה תוך שנה ב-70 אלף שקל, וכי שכרו היה גבוה ב-16% ממה שאישרה ועדת המכרזים ■ קומרן: "כל התשלומים שולמו כדין"
צפו: הצצה מיוחדת לפרויקט תשתיות הכבישים הגדול ביותר שנבנה כיום בישראל וכולל את הארכת נתיבי איילון וסלילת הכביש המהיר 531, שצפוי להקל על מאות אלפי ישראלים מדי יום
(עדכון) - הותר לפרסום: 4 החשודים שנעצרו היום הם מנכ"ל מע"צ לשעבר, אלכס ויז'ניצר; שאול מזרחי, לשעבר יו"ר החברה למשק וכלכלה; ישראל יהושוע, הלוביסט של ליברמן; ושי ברס, מנכ"ל מע"צ לשעבר
(עדכון) - בנוסף, מוקדם יותר פורסם כי שי ברס, מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר, חשוד במתן שוחד לקצין משטרה, באמצעות פישר, תמורת מידע מתיקי חקירה
פתיחת הנתיב השלישי בכביש החוף צפויה להקל באופן משמעותי על גודש התנועה ולהגביר את רמת הבטיחות
זאת בשל הסיכון להתפתחות סרטן שד וערמונית וכן בשל השפעת התאורה הזו על מנגנון השעון הביולוגי של האדם
יש לחשוף לציבור הסדרי ניגוד עניינים של בכירים בשירות הציבורי
מהנדס חשמל המתמחה בתכנון תאורת כבישים: "שמענו על נתוני חיסכון שנראים מנופחים כדי להצדיק את הפרויקט. הציבור זכאי לשקיפות מוחלטת ולהצגה פומבית של התחשיבים המדויקים"
דוח המבקר על נתיבי ישראל מאשר את תחקיר "גלובס" ■ למרות החלטת ועדת המכרזים כי דוד גת יהיה מנוע מלעסוק בכל תפקיד אחר למעט יו"ר ועדת החריגים, המשיכה החברה להעסיקו כיועץ לבחינת דרישות הקבלנים
פרופ' חיים אברהם: "ספקי הלד יושבים בקרבנו עם המון אמצעים וקשרים עם מקבלי החלטות. החיסכון באנרגיה היום לא יכול לבוא על חשבון הציבור" ■ אז למה מתכוונים להשתמש בה לאורך 8,000 ק"מ מכבישי ישראל?
המכרז של נתיבי ישראל נחשב למכרז התשתיות הגדול ביותר, אך הוא התקבל בחשדנות מסוימת בענף הפרסום, בעיקר בשל העובדה שהדגש בו היה על הצעת מחיר ■ היקף הפרסום של נתיבי ישראל בשנים האחרונות עמד על כ-2.5 מיליון דולר במחירי מחירון
בפשרה שאישר ביהמ"ש בין 108 בעלי קרקעות באזור כפר שמריהו לבין נתיבי ישראל שהפקיעה 43 דונם משטחיהם, נקבע פיצוי של 120 אלף דולר לדונם
חברת נתיבי ישראל שוקלת את הפרויקט בהשקעה של 300 מיליון ש' ■ הנדסי תאורה: נתוני החיסכון מנופחים כדי להצדיק את הפרויקט ■ נתיבי ישראל: "המידע שהוצג הוא תיאורטי בלבד"
אלכס ויז'ניצרמיכל רוזנבויםמינוי בכיריםמירי רגבמשרד התחבורהנת"ערכבת ישראלרשות החברות הממשלתיותתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה