הממשלה תזרים 7 מיליארד אירו לחברת התעופה הלאומית אייר פראנס ו-8 מיליארד אירו יסייעו ליצרנית המטוסים איירבאס ולשלל חברות אחרות • קרוב ל-300,000 עובדים מועסקים בתעשיית התעופה הצרפתית
ועד הטיסיים טוען כי הנהלת חברת התעופה לא פועלת כדי להחזיר את הטייסים מחל"ת ופוגעת בזכויות שלהם ע"י לו"ז עבודה לא מסודר • הנהלת אל על: "עקב משבר הקורונה אנו פועלים במתכונת מצומצמת מאוד וללא לוח זמנים ידוע מראש"
"הבעיה של ממשלת בריטניה היא שהם איחרו למסיבה. כעת הם משיקים סגר שהוא בבירור פעלול פוליטי מפני שהוא איננו סגר באמת", כך טוען מנכ"ל ריאנאייר מייקל או'לירי • לדעתו, לסגר שכזה אין ולא יהיה שום "אפקט רפואי"
התסריטים האפשריים להצלת חברת התעופה אינם מעודדים מבחינת העובדים • המדינה מצידה מנסה להתחמק מהמילה "הלאמה", אבל היא עלולה להיתקע עם מניות החברה • בנוסף, כלל לא ברור אם אל על יכולה להפוך לרווחית
גם אם יש חשיבות בקיומה של חברת תעופה לאומית, וזה בכלל לא ברור, הרי שאין הצדקה כלכלית לעסקת הסיוע המוצעת כעת ובמיוחד בתנאים שמוצעים עכשיו
האם הסוחרים פשוט רוכבים על התנודתיות במניה כמו מהמרים בקזינו, או שמא אולי המשקיעים מאמינים באמת שלמרות המשבר החריג נוכח התפשטות הקורונה הרץ תהיה מסוגלת להתאושש?
במכתב לעובדים כתב מנכ"ל אל על גונן אוסישקין: "אנו במאמץ מול הבנקים לקבלת הלוואה בערבות מדינה" • אוסישקין רמז שהחברה לא ממהרת לאשר את הצעת האוצר למתווה שכולל השתלטות על החברה
הגישה הזהירה שנוקטים במשרד הבריאות מרמזת על כך שאיש לא ירצה להיות חתום על הסרת חובת הבידוד במקרה שזו תביא לגל שני • אבל בנתב"ג ובענף התעופה הישראלי מתחילים לאבד את הסבלנות
הקו לטוקיו, שאמור היה להיות הראשון שמחבר ישירות בין ישראל ויפן, לא ייפתח בינתיים • קווים נוספים שאל על מבטלת הם הקו לוונציה שסגור להזמנות עד לספטמבר והקו לסופיה שההזמנות אליו סגורות עד לחודש דצמבר • הקו לסן פרנסיסקו סגור להזמנות עד לחודש מרץ 2021
כדי לקבל את הסיוע המיוחל, אל על תהיה חייבת להציג הסכם קיבוצי, שיעבוד מניות, סגירת קווים חדשים ומכירת מטוסים • אמש התכנסו נציגי האוצר ואל על כדי לנסות ולמצוא את המתווה שייתן אור ירוק להלוואה
ממשל טראמפ מאשים את סין כי לא אישרה חידוש טיסות של חברות אמריקאיות לתחומה • אם מדיניות זו לא תשתנה, ארה"ב צפויה לאסור על חברות סיניות לנחות ולהמריא ממנה החל מ-16 ביוני
מאז פרוץ משבר הקורונה, חברת התעופה הלאומית זועקת לסיוע ממשלתי • הנה הצעה למתווה סיוע, שעשוי להביא לתוצאה כלכלית טובה יותר גם לציבור
במסגרת המתווה, חברת התעופה הגרמנית תוותר על חלונות המראה ונחיתה במספר נמלי תעופה • בנוסף, ממשלת גרמניה תקבל 20% ממניות החברה, שיוכלו לגדול ל-25% ושני מושבים בדירקטוריון • מתווה הסיוע טרם עבר את אישור הרגולטורים ובעלי המניות בחברה
אל על החזיקה עד כה ב-6.18 מיליון מניות של ממן (15% ממניות החברה) בעלות שווי שוק של 32 מיליון שקל, וכן ב-4.67 מיליון אופציות לרכישת כ-10% נוספים ממניות ממן
אל על נדרשת לפרוע באופן מיידי חוב של 63 מיליון שקל לרשות שדות התעופה שהצטבר מאז פברואר • בוועד מאיימים כי אם החברה לא תעביר את החוב, היא לא תוכל להמריא מנתב"ג החל מיום שלישי הבא
ההצעה, מסביר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, נועדה "לעודד את ארקיע ולעזור לה להשתקם, והיא מותנית בחזרה לפעילות של החברה. כל עוד החברה לא מתחילה לפעול, היא לא תקבל את הכסף"
איראןאל עלהמומלצותחילוץטיסותישראל במלחמהמירי רגבמשרד התחבורהנתב"גרשות שדות התעופה