דווקא בשנה שאופיינה בגל התייקרויות, במהלכה נכתבו מילים רבות על ירידה בנאמנות הצרכנית, במבה של אסם היא המותג הישראלי הראשון שכובש את פסגת המדד • כיצד הצליחה הבמבה לעקוף מותגי ענק כמו קוקה־קולה וגוגל, ומה הופך אותה לכה מיוחדת?
סקר ענק של 3,500 נשאלים ומהפך בצמרת: מדד המותגים של גלובס מצביע זו השנה ה-20 ברציפות על רשימת המותגים המובילים בישראל • מי המותגים שהפתיעו ומי נותרו מחוץ לרשימה? • מדד המותגים 2023
הרעיון שהלקוח צריך לעמוד במרכז, ולא המוצר או השירות, ידוע לכל איש שיווק - אבל מבט על הפסקת הפרסומות מגלה כי לרוב התובנה הזו לא מיושמת • במקום להתרכז ברשימת תכונות וסופרלטיבים, עדיף לייצר מסרים שרלוונטיים לחיים של כולם, בכל רגע נתון
בשנים האחרונות יותר ויותר חברות מצהירות על עמדתן בסוגיות בוערות בשיח הציבורי • אבל בעוד שבחלק מהמקרים הן ייהנו מחיבוק חם, לעתים הן יספגו טוקבקים זועמים או חרם צרכנים • מה הקשר בין מעורבות חברתית ופוליטית לאמון במותגים, והאם יש דבר כזה פרסום רע?
בשבת הקרובה יוכתר באירופה מלך חדש, שתחת הצל של אמו המנוחה אליזבת השנייה, יצטרך לפעול לשימור וחיזוק מותג שמוערך בכ־70 מיליארד ליש"ט • קידום האג'נדה הסביבתית, שבה צ'ארלס תומך בפומבי זה שנים, עשוי להיות ההתחלה
שיתוף פעולה עם מותג מתעשייה אחרת עשוי להיות הזדמנות מנצחת ליצירת ערך לשני הצדדים • כאשר לשני מותגים יש חפיפה רבה בקהל העוקבים שלהם ברשתות החברתיות, הם גם נתפסים בקרב צרכנים ככאלה ש"הולכים טוב יחד", מה שמגביר את הסיכוי להצלחה
ההשפעות המאקרו-כלכליות ואי-הוודאות הפוליטית והחברתית גורמים לשוק אופנת המיינסטרים להתכווץ, יותר מסעדות שף נסגרות, ומשקי בית רבים מחפשים להוזיל את הקניות • במקביל, נתח הפרימיום נותר קטן אך יציב • כעת מרכזי המסחר והרשתות צריכים להיערך למציאות החדשה
בשנים האחרונות יש יותר ויותר מסעות פרסום שמטרתם להניב רווחים, אבל גם לגרום לשינוי חברתי לטובה • האג'נדה לא חייבת להיות בתחום הליבה של המותג, והמציאות מוכיחה שכאשר עושים זאת נכון, זה משתלם כלכלית
מחקרים מראים כי כאשר אנשים מזדהים עם מותג, הם מגנים עליו מפני התקפה • צרכנים שנתקלים בביקורות שליליות על מותגים שנתפסים כרלוונטיים לזהות שלהם, מביעים נכונות גבוהה יותר לרכישה כצעד של הבעת תמיכה
דברה וינזוויג, מייסדת חברת המחקר קורסייט ריסרץ' ומי שמנתחת את עולם הקמעונאות יותר מ־20 שנה, משוכנעת שכוחם של הצרכנים גדול מאי־פעם • בראיון לגלובס היא מצביעה על המגמות בענף: יותר ערוצי מכירה של לייב סטרימינג ואתרי מרקט פלייס והפיכת ה־NFT לקהילה
לנהל שיח מכובד ולא מתלהם, לשמור על עקביות במסרים, להיות מחויבים לאג'נדות המוצהרות ולעודד חדשנות אמיתית • ערכי המותג של מלכת בריטניה, שהלכה בשבוע שעבר לעולמה, יכולים לספק השראה לחברות ולארגונים גם בישראל
קשה להוריד מחירי מותגים, אך הניסיון של דקטלון מראה שכניסת מותגים פרטיים יכולה להטיב רבות עם הצרכן הישראלי
השנה כמעט כל מותגי ההנעלה המובילים הוציאו דגמי נעליים בצבעי דגל הלהט"ב לכבוד חודש הגאווה. אפילו חומרי ניקיון ומוצרים לחיות מחמד הצטרפו לגל. איפה עובר הגבול בין הבעת עמדה לסתם ציניות, ואיך מגיב לזה הציבור? • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב
מהם סוגי המותגים שמועדפים על הישראלים, ולמה הבנקים נעדרים מרשימת מאה המובילים? אלו הדברים שלמדנו ממדד המותגים 2022
ניתוח מיוחד של יפעת למדד המותגים של גלובס בדק האם מותג שמפרסם במיליונים בפריים-טיים הוא בהכרח אהוב ומוערך • הניתוח מגלה כי המפרסמות הגדולות ביותר במשק התברגו במדד מאה המותגים האהובים של גלובס • מותגי המזון הם חביבי הקהל, גם בשנה עתירת אירועים שליליים • הבידול הפרסומי של אפליקציות התשלום השתלם לבנקים - שנותרו בעצמם מאחור • מדד המותגים 2022
ניסיונות להשיק ולהחיות מחדש מותגים בנסיגה הם בדרך-כלל לא מוצלחים • כדי לנצח את הסטטיסטיקה, כדאי להיצמד לארבעה עקרונות מפתח • אבל איך עושים את זה?
התנהגות צרכניםישראל במלחמהמגזין הניהול של הרווארדמדד המותגים 2019מדד המותגים 2023מותגים בינלאומייםמיתוגפרסוםקמפייןשיווק