השבוע שלאחר ה-12 בספטמבר - זהו תאריך היעד של תחילת פעילות ענקית המסחר המקוון בישראל, כך לפי הודעה ששלחה אמש למוכרים הישראלים • "תנו עדיפות למוצרים שיכולים להימכר יפה בראש השנה", ביקשה אמזון בהודעה
קבוצת עליבאבא, המחזיקה בין היתר באתר עלי אקספרס, פרסמה דוחות לרבעון שני של 2019, בהם היא חושפת כי מספר המשתמשים הפעילים שלה הוא 674 מיליון • מחזור הפעילות שלה לרבעון גדל ב-42% • גם בישראל מדובר באתר הקניות הבינלאומי הפופולרי ביותר
זירת המסחר של פייסבוק הושקה לפני שלוש שנים, וכיום אחד מכל שלושה אמריקאים עושה בה שימוש • הזירה הפופולרית הפכה לכר פורה להונאות, בין השאר בשל יותר מ-100 מיליון חשבונות מזויפים ברשת החברתית • הענקית מנסה לצמצם את התופעה באמצעות הגבלת גיל, דרישת ותק וטכנולוגיית בינה מלאכותית
לשם כך הקימה אמזון דף רשמי בשפה העברית תחת Amazon Services ופונה לקהל המוכרים הישראלים בהצעה להצטרף לזירה שלה • מציעה גם למוכרים מחו"ל לאחסן את המלאי בישראל ולהסדיר את השילוח הבינלאומי באמצעות חברת שילוח לבחירתם
מותג הטיפוח הצרפתי מקבוצת קסטרו פותח את החנות ה-17 בארץ בקניון הזהב בראשון-לציון ומשיק מחדש את אתר הסחר המקוון
ל"גלובס" נודע כי אמזון העולמית עדיין לא אישרה את ההשקה של הפעילות הישראלית, אף שזו תוכננה לצאת לדרך בסוף החודש • האתגרים העיקריים: רמת המוכנות של הספקים וחוויית המשתמש של האתר בעברית
אחוז הקניות אונליין בסין כפול לעומת ארה"ב, וזאת בשל האפשרויות המסחריות שטמונות בעולם המסרים
ענקית הסחר המקוון רשמה צמיחה נמוכה מהצפוי בשורה התחתונה עם רווח של 2.6 מיליארד דולר ברבעון • מכירות הענן (AWS) נפלו מקצב צמיחה של 40%, וקיצור זמן המשלוחים של שירות פריים ליום אחד הכביד על שולי הרווח • אמזון סיפקה צפי מאכזב לרבעון השלישי בהמשך השנה • המניה איבדה גובה במסחר המאוחר
עופר ירום בוועידת go e-commerce: "כניסה של אמזון במתכונת המדוברת לא מרחיבה מוצרים ולא משפרת שירות - אך כן מייצרת עלויות נוספות לספקים ומכילה מסים על המוצרים"
ל"גלובס" נודע כי המשביר לצרכן פועלת לרכישת חנות למכירה מקוונת בפלטפורמה של אמזון, זאת לצד הקמת אתר סחר מקוון משל עצמה • המטרה: להעביר בתוך שלוש שנים 10% ממחזור המכירות של החברה למכירות מקוונות • היעדרות הרשת עד כה מפעילות אונליין נחשבה חריגה
במסגרת זו, אלקטרה צריכה תחבור לעסקים קטנים ובינוניים ותציע להם שירות שכולל ייעוץ, הקמת חנות, שיווק, אחסון לוגיסטי ומערך משלוחים • בנוסף, החברה נמצאת במו"מ מול בנק הפועלים על-מנת לכלול בתוכנית גם הצעה למימון באמצעות הלוואה לאותם עסקים
שאול אולמרט, מנכ"ל Playbuzz, בוחר באתר eBay, שמניע את הגולשים לרכישה, הופך את הקנייה לחוויה מסעירה ומספק לרוכשים ריגוש עוצמתי
יום המכירות השנתי של ענקית הסחר מתחיל מחר והשנה הוא מתארך (שוב) ל-48 שעות • אשתקד קנו הישראלים בכ-8 מיליון שקל, אבל היקף הקניות צפוי לעלות גם בעקבות הפרסומים על כניסתה הקרובה של אמזון לישראל • אתרים אחרים קופצים על ההזדמנות ומצטרפים לחגיגת הקניות
במהלך שנות פעילותה הצליחה אמזון להמציא את עצמה מחדש פעם אחר פעם: מההתרחבות לתחומי קמעונאות נוספים ועד פעילות הענן הרווחית • איך הגיעה אמזון להיות אחת החברות העוצמתיות בעולם, מה מאיים על החברה, ומה צופה לה מייסדה ג'ף בזוס?
"קיבלנו במייל כרטיסי טיסה, אבל הסוכנת הודיעה שאין להם תוקף" • "גם כשבחברה הבינו שאין מנוס מכינוס הנכסים, המשיכו למכור חבילות בידיעה שקונים שישלמו לא יקבלו את המוצרים" • האם קריסתה של פלטפורמת המסחר הפופולרית נבעה מכשלים ספציפיים של החברה - או שהיא מבשרת את נפילתם של אתרי מסחר ישראליים נוספים?
ענקית הסחר המקוון מרכזת מאמצים אחרונים לגיוס מוכרים בישראל • בשוק המקומי מקווים שהאתר יושק ב"פריים דיי" ב־15 ביולי, אך נראה כי הוא יעלה לאוויר לקראת אוגוסט
עלי אקספרסSHEINTEMUאמזוןבוקינגטרמינל Xקמעונאותקניות באינטרנטשופ אנליטיקסשופרסל