דוח חדש קובע כי הפיכת זירת החלבונים האלטרנטיביים לנושא בעדיפות לאומית יכולה לייצר 55 אלף משרות בשכר גבוה במשק וליצור תשואה עודפת של עד פי 15 מסכום ההשקעה הראשוני • בעולם כבר מפנים משאבים, אבל בישראל מתמהמהים
מצבן המשופר של קמעונאיות המזון בשנים האחרונות, הרווחים השמנים וקופות המזומנים התפוחות, מביא את בעלי השליטה בהן לפעול להרחבת עסקיהם, לרוב לתחומים משיקים
דוח מבקר המדינה מצביע על שורת ליקויים בשוק המזון • הרגולציה מכבידה, המכסים לא יעילים, התחרות כמעט ולא קיימת, והמחירים עולים בהתמדה למרות המחאה החברתית • בין היתר, האצבעות מופנות בעיקר לרשות התחרות ולרשות להגנת הצרכן
הטרור הוביל לשריפת שדות והלחימה מונעת יציאה לעבודה וגורמת ליבול להירקב • אבל החקלאים בעוטף למדו איך להתכונן מראש, והפנימו כי הבירוקרטיה על הכסף האבוד תלווה אותם חודשים ארוכים אחרי שהכל ייגמר • כך נותרה החקלאות ענף של מבוגרים, ללא דור שימשוך הלאה את העגלה
חברת האגרוטק גרינאוניקס, בה משמש אהרון פוגל כיו"ר, תנסה לגייס 25 מיליון דולר בהנפקה ראשונית • בין המשקיעים בחברה, הנושאת הערת "עסק חי": וילאר, קלמן שחם, מריוס נכט ופרופ' רות ארנון
הצפי של פלסטופיל הוא כי אספקת המוצרים תחל מהרבעון הרביעי של השנה הנוכחית, וכי תהיה לה תרומה של כ-3 מיליון דולר למחזור המכירות השנתי שלה בארה"ב
אם בעבר צרכני מזון התעניינו בעיקר בטעם ומחיר, בשנים האחרונות הם מסתכלים יותר על בריאות ונראות • פאנל מומחים, שהתכנס במסגרת סדרת מפגשי האונליין "תוכנית עבודה" של גלובס בשיתוף תנובה, ניסה לצפות את הכיוון שאליו הולך תחום המזון
מכירות שוק המזון והמשקאות הסתכמו בפברואר ב–3.3 מיליארד שקל, צמיחה של 8.4% ביחס לחודש המקביל אשתקד • ההערכה היא כי החל מהחודש הבא רשתות המזון יתקשו לשמור על קצב הצמיחה שליווה את שנת הקורונה, מגמה שתתחזק ככל שיוסרו המגבלות על המשק
קצב הצמיחה במכירת מוצרי צריכה בחברה החרדית ב–2020 היה נמוך מאשר בשנים קודמות • בשוק הכללי הקצב היה גבוה פי ארבעה מממוצע הצמיחה בשנתיים האחרונות
מה משותף בין ענף הביטוח וענף המזון? ההון העצמי של החברות בהם מצביע על צמיחה זהה למעשה • מכאן ניתן היה לצפות להתנהגות עקבית ודומה של המניות, אבל בפועל קורה בדיוק ההפך • אז איך זה שמניות הביטוח מציגות בעשור האחרון תשואה שלילית, שמנותקת מביצועי החברות?
כל הגורמים בשרשרת אספקת המזון מתאימים את עצמם לתקופת המגפה, והמרוויחים הם מתקנים לאחסון בקירור • עכשיו גם המשקיעים מתחילים להבחין בענף
המשק סובל ממשבר כלכלי קשה? רשתות המזון שוברות שיאים ומעלות מחירים • הן מסכמות את שמונת החודשים הראשונים של השנה עם עלייה במכירות של 8.5% - מספרים שלא נראו כבר שנים בענף • נתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס" חושפים מי המרוויחים הגדולים, ומי התקשה לעלות על העגלה
הישראלים לא נוהרים לחנויות וניתוח נתוני חברת סימילרווב מעיד על צמיחה יוצאת דופן בתנועה באתר האופנה טרמינל איקס • אתרי רשתות המזון הציגו גידול ניכר ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה
קבוצת המזון הצליחה לשמור על יציבות במכירות וברווח הנקי ברבעון השני, תודות לביקוש המוגבר למוצריה בארץ ובעיקר למוצרי חלב, סלטים וממתקים בעיקר בחודשים מאי ויוני
הצריכה המקומית, שמהווה כ-50% מהתוצר, נבלמה בחודש יולי לאחר תקופה קצרה של התאוששות • המשיכה היומית המוצעת מכספומטים ירדה ב-14% לעומת יולי אשתקד, למרות התאוששות בחודש יוני • שיפור בענפי המלונאות והמסעדות אחרי הסגר, אבל הם עדיין רחוקים משגרה
מתחילת השנה נרשמה בענף צמיחה בשיעור חריג של 9%, אך לצד הצמיחה הקמעונאית, חלק ניכר מחברות המזון ממשיכות להיפגע בהיקף הפעילות המוסדית שלהן - במסעדות ובמלונות
העלאת מחיריםחברות מזוןיבואיוקר המחיהמחירי המזוןניר ברקתקמעונאותרגולציהרשתות שיווקשטראוס