דו"ח של חברת מאסטרקארד, מצביע על ירידה של 5.5% בנובמבר ו-8% בדצמבר במכירות הקמעונאיות הצרכנים האמריקנים הוציאו 20% פחות על ביגוד לנשים, מוצרי אלקטרוניקה ותכשיטים
בחודשיים האחרונים נרשמה עלייה של 14% בביטולי קניות בעלי ההכנסה הממוצעת ביטלו פחות קניות, הן לעומת בעלי הכנסות נמוכות והן לעומת בעלי הכנסות גבוהות ישראלים בני יותר מ-50 ביטלו פי 2 קניות בהשוואה לצרכנים צעירים יותר 14% מהנשים פדו כספי חסכונות בחודשיים האחרונים - לעומת רק 10% מהגברים
גובה הקנייה הממוצעת בכרטיס אשראי עמד בנובמבר 2008 על 505 שקל - ירידה של 16% לעומת נובמבר 2007
על רקע חשש מהאטה ב-2009, חנויות הריהוט מציעות בימים אלה מגוון מבצעים, חלקם אטרקטיביים מאוד פעילות ערה נרשמת גם בזירת הריהוט המשומש, ואתר yad2 מדווח על גידול במספר המוכרים ובמספר הקונים
האם יש לצרכנים רגשות אשם כשהם קונים מוצרי מותרות? ד"ר רן קיבץ, שמגיע לוועידת ישראל לעסקים, טוען שכן במחקר ייחודי הוא טוען כי לא מעט אנשים דוחים סיפוקים ומחליטים לגבי קניותיהם בצורה סגפנית
השוואת סלי צריכה שביצע אתר "פרייסל" עבור "גלובס" מגלה התייקרות בכל 4 הרשתות שנבדקו - מגה, שופרסל דיל, רמי לוי וחצי חינם העלייה החדה ביותר - 16.5% - נרשמה בשופרסל דיל, והנמוכה ביותר - 7.7% - במגה
קהל הקונים רמס עובד בסניף וול מארט עם פתיחת החנות, ותקרית ירי סמוך לחנות טויס אר אס הביאה למותם של שניים נוספים דיווחים ראשונים: לא נצפתה ירידה בכמות הקונים
זאת למרות שהעונה עוד לא ממש החלה בחלק מהמקרים מדובר במבצעים אגרסיביים במיוחד שמטרתם, כך נראה, להיפטר ממלאי
סקר מכון "שילוב" עבור "גלובס" מגלה כי 41% מהישראלים נפגעו מהמשבר הכלכלי בעולם, וכמעט 30% דחו קניות לאור המשבר הקיצוצים מורגשים בעיקר בתחום המזון, שם 14% מהישראלים מפחיתים את הצריכה
עפ"י סקרים שערכו סוכנויות הפרסום WPP ו-OMD, הצרכנים בארה"ב שינו בשבועות האחרונים את דפוסי הקנייה שלהם באופן כללי הם קונים פחות, בעיקר בגדים ומכוניות
כרגע המחירים עוד לא זזים למעלה או למטה, אבל הצפי הוא למיתון שיביא לירידה בצריכה ברשתות המזון והאופנה חוששים מהפגיעה הקרבה ומניחים שירידת מחירים היא בלתי נמנעת - השאלה היא רק מתי ובאיזה היקף
אופנהבתי קפההפניקס גמאכרטיסי אשראימבצעיםמוצרי חשמלמסעדותקמעונאותקניוניםקניות באינטרנט