עפ"י סקר מיוחד של מכון שילוב Millward Brown עבור "גלובס", המיתון ממשיך להשפיע על כיסו של הישראלי ■ כשליש מהאוכלוסיה מקפיאה או מצמצמת רכישות ■ הנפגעים העיקריים: מבוגרים ובעלי הכנסה נמוכה
הביאו אור למנהרת הפחד שבה נוסעת ישראל מפרוץ מלחמת העולם הכלכלית ה-2
משק-בית בישראל מוציא כיום על קניית מזון כ-2,057 שקל בממוצע לחודש ■ 23% מהציבור צמצמו באחרונה את כמות הקניות, 12% החלו לקנות אריזות חיסכון, ו-17% צמצמו את תדירות הקניות
מחקר Treport החמישי, בשיתוף ZooZoo ייעוץ שיווקי, מכון "מדגם" ו"גלובס", מתמקד הפעם בהשפעות המשבר הכלכלי על הנוער הישראלי - ומגלה כי הם כבר מרגישים שינוי בסל הקניות ומשנים את הרגלי הבילוי
סקר קבוצת שילוב מצא כי 46% מהצרכנים הישראליים אינם נוהגים להתמקח במהלך הקניות עם זאת, הצרכן המקומי מגיע מוכן לקנייה, מתייחס אליה כבילוי, מחפש ביטחון, איכות ויחס אישי חם - העיקר שלא ייצא פראייר
זאת בהשוואה לערב פסח בשנה שעברה הירידה החדה ביותר - 18% - נרשמה בענף ההלבשה וההנעלה ובענף המוניות ירידה של 16% נרשמה בחנויות רהיטים, כלי בית ומתנות ובקרב בעלי מלאכה ונותני שירותים
מהסקר עולה כי התחום העיקרי שצומצם היה היציאה לבתי-קפה ומסעדות, ו-67% מהצרכנים העידו כי קיצצו בהוצאותיהם בתחום 54% מהצרכנים קיצצו בהוצאות המזון עקב המשבר
מחקרים מגלים שהקניונים לא מספקים את הסחורה והלקוחות מחפשים אלטרנטיבות
דו"ח של חברת מאסטרקארד, מצביע על ירידה של 5.5% בנובמבר ו-8% בדצמבר במכירות הקמעונאיות הצרכנים האמריקנים הוציאו 20% פחות על ביגוד לנשים, מוצרי אלקטרוניקה ותכשיטים
בחודשיים האחרונים נרשמה עלייה של 14% בביטולי קניות בעלי ההכנסה הממוצעת ביטלו פחות קניות, הן לעומת בעלי הכנסות נמוכות והן לעומת בעלי הכנסות גבוהות ישראלים בני יותר מ-50 ביטלו פי 2 קניות בהשוואה לצרכנים צעירים יותר 14% מהנשים פדו כספי חסכונות בחודשיים האחרונים - לעומת רק 10% מהגברים
גובה הקנייה הממוצעת בכרטיס אשראי עמד בנובמבר 2008 על 505 שקל - ירידה של 16% לעומת נובמבר 2007
על רקע חשש מהאטה ב-2009, חנויות הריהוט מציעות בימים אלה מגוון מבצעים, חלקם אטרקטיביים מאוד פעילות ערה נרשמת גם בזירת הריהוט המשומש, ואתר yad2 מדווח על גידול במספר המוכרים ובמספר הקונים
האם יש לצרכנים רגשות אשם כשהם קונים מוצרי מותרות? ד"ר רן קיבץ, שמגיע לוועידת ישראל לעסקים, טוען שכן במחקר ייחודי הוא טוען כי לא מעט אנשים דוחים סיפוקים ומחליטים לגבי קניותיהם בצורה סגפנית
השוואת סלי צריכה שביצע אתר "פרייסל" עבור "גלובס" מגלה התייקרות בכל 4 הרשתות שנבדקו - מגה, שופרסל דיל, רמי לוי וחצי חינם העלייה החדה ביותר - 16.5% - נרשמה בשופרסל דיל, והנמוכה ביותר - 7.7% - במגה
קהל הקונים רמס עובד בסניף וול מארט עם פתיחת החנות, ותקרית ירי סמוך לחנות טויס אר אס הביאה למותם של שניים נוספים דיווחים ראשונים: לא נצפתה ירידה בכמות הקונים
זאת למרות שהעונה עוד לא ממש החלה בחלק מהמקרים מדובר במבצעים אגרסיביים במיוחד שמטרתם, כך נראה, להיפטר ממלאי
אופנההפניקס גמאישראל במלחמהכרטיסי אשראימוצרי חשמלענף המזוןקמעונאותקניות באינטרנטרשתות שיווקתיירות