22 יום לפני חג המולד, יש מסקנות ביניים: הקמעונאים בארה"ב מצפים למכירות ערות לקראת החג, אך מכירות "יום שישי השחור" מצביעות על מצב-רוח צרכני תנודתי ■ הלקוחות אולי מגיעים לחנויות, אבל מוציאים פחות כסף
דיווחים ראשונים מעודדים לגבי היענות למבצעי ההוזלה המסורתיים שלמחרת חג ההודיה בארה"ב; על-פי הציפיות, 134 מיליון קונים צפויים לפקוד את החנויות בארה"ב בסוף השבוע
חנויות הכלבו והדיסקאונט ירכזו את מירב הקונים, כש-66.3% מהנסקרים אמרו כי יפקדו אותן ■ רבות מהחנויות יפתחו את דלתותיהן בחג ההודיה בחצות ■ 27% מסרו כי יבצעו את קניותיהם באינטרנט
בניגוד להצהרות על יציאה מהמיתון, מכירות מוצרי הצריכה השוטפת המשיכו לרדת ברבעון השלישי ■ ירידות בולטות נרשמו במכירות השמן, החטיפים והחלב
המיתון החזיר בגדול את השימוש בקופונים, אבל כבר לא גוזרים אותם מהעיתונים
הסל הזול השנה נמצא אצל רמי לוי ומשקף ירידה של 13% לעומת הסל בשנה שעברה ■ גם במגה בול ובשופרסל דיל ירדו המחירים ■ חצי חינם היא היקרה בהשוואה, ובמחיריה לא חל שינוי ■ הפער בין הסל היקר לזול: 30%
אירוע "Fashion's Night Out" אמור להתרחש במקביל ב-13 ערי בירה ברחבי העולם ■ בכיר בתעשיית האופנה: "אנחנו מקווים לא להפסיד על האירוע, הסכמנו כי זו יוזמה של אנה ווינטור"
זה הזמן לקנות לא רק בגדי קיץ בהנחות ענק, אלא מוצרים שיכולים לשמש גם בקיץ הבא בחצי מחיר: בגד-ים של אוברזון, משקפי-שמש של גוצ'י, מזוודות של סמסונייט, ילקוט אורתופדי ואפילו קרם הגנה
מבצע זה מתווסף למבצע קודם של לוי, במסגרתו יחלק לכל לקוח 2 ק"ג דג קרפיון במחיר 1 שקל בלבד לק"ג - ללא כל התניית קנייה ■ גם שאר רשתות השיווק נערכות לחגים וישקיעו מיליוני שקלים בהטבות קנייה שונות
זאת על כל קנייה בסך 500 שקל ברשת ■ ההערכה היא כי שווי ההטבה עומד על 30-50 שקל ללקוח ■ ברשת מחסני כמעט חינם מציעים מבחר ירקות במחיר 20 אגורות לק"ג
האם חגיגת הקניות תחזור - או שהחברות צריכות לחשוב על עולם שיווקי חדש?
עלייה משמעותית נרשמה ברכישות מזון ומשקאות, המהווים כ-20% מסך הרכישות בכרטיסי האשראי
חג הרמדאן הוא פסטיבל של קניות ואוכל הנמשך כחודש, וחברות המזון משקיעות כרבע מתקציבן השנתי במהלך חודש זה ■ אנשי השיווק והפרסום במגזר טוענים כי הרמדאן מהווה גם מנוע צמיחה למשק הישראלי
סיור בשווקים המרכזיים בארץ מגלה כי לצד הדוכנים המסורתיים צצו בשנים האחרונות גם דוכני בוטיק, חנויות אווירה וחנויות מתמחות ■ "גלובס" יצא לבדוק כיצד המגוון משפיע על חוויית הקנייה - וכמה זה עולה לנו
מצוידים במזומנים ובכרטיסי אשראי הם חורשים את הקניונים, בוחנים כל פריט במשך שעות, קובעים איזה טרנד ישרוד ולא מוותרים על המותגים המובילים ■ בקושי בני 13-12 - הילדים של היום עושים לכולם בית-ספר
מבדיקת פרייסל עבור "גלובס" עולה כי פירות וירקות ומוצרי העוף הטרי זולים יותר בימי חמישי לעומת ימי ראשון, עד כדי פער של 25% במחירים ■ בסיכום הסל הכולל, שופרסל דיל מציעה את המחירים הזולים ביותר
אופנההפניקס גמאישראל במלחמהכרטיסי אשראימוצרי חשמלענף המזוןקמעונאותקניות באינטרנטרשתות שיווקתיירות