עליית הריבית ומחירי הסחורות שולחים את הקמעונאים לחפש שיטות להתייעלות • בין החידושים שנועדו לפתור את הבעיה: תוכנה לניהול מחסני סופרמרקטים באמצעות רובוטים, פלטפורמה שמסייעת להוריד את כמות ההחזרות ומערכת שמחברת בין מסעדנים לספקים
יחסי הכוחות בין האופליין לאונליין התעצבו מחדש בשנת 2022, בעקבות השפעות הקורונה - במיוחד בקטגוריות כמו מזון ממסעדות, משלוחי סופרמרקט ואופנה • אחרי נובמבר מרובה המבצעים, בדצמבר חלה ירידה של 35% ברכישות • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים בארץ
חודש הקניות נובמבר כבר מאחורינו, וסביר להניח שמנהלי החברות שקועים עמוק בסיומן של תוכניות העבודה וסגירת 2022 • ועדיין, לכל מותג, קטן או גדול, כדאי לחשוב איך לעשות את הדברים אחרת בשנה הבאה: מיצירת מסורת חדשה ועד צרכנות חכמה
הענקית הסינית שיין שוברת שיאי מכירות וביקושים ב־2022 ומקבעת את מעמדה כמותג הבינלאומי המוביל באופנה המהירה • לפי דוח חדש של כלכלני בנק אוף אמריקה, היא מהווה את האיום הגדול ביותר על שחקניות האופנה בקמעונאות המקוונת
חודש הקניות הסתכם בגידול של כ-40% במספר ההזמנות באתרים המובילים לעומת אוקטובר • אתרי המרקטפלייס, המרכזים מוצרים מקטגוריות רבות, נמצאים במגמת התחזקות • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים בישראל
דברה וינזוויג, מייסדת חברת המחקר קורסייט ריסרץ' ומי שמנתחת את עולם הקמעונאות יותר מ־20 שנה, משוכנעת שכוחם של הצרכנים גדול מאי־פעם • בראיון לגלובס היא מצביעה על המגמות בענף: יותר ערוצי מכירה של לייב סטרימינג ואתרי מרקט פלייס והפיכת ה־NFT לקהילה
הקונים חזרו לחנויות לאחר שנתיים של הפרעות בגלל המגפה, אבל מחירי הדלק והמזון מרחפים מעל קניות החגים בארה"ב כעננה קודרת
החודשים נובמבר ודצמבר ידועים כשיאני המכירות השנתיים, אולם ב־2022 עליות המחירים הגלובליות מאיימות על הרווחיות של הקמעונאים • מסקר שערכה ד"ר דנה טבת מאוניברסיטת רייכמן באמצעות פאנל המשיבים Panel4all עולה כי 71% מהישראלים יוציאו סכום דומה או נמוך יותר מזה שהוציאו בשנה שעברה
מחקרים מראים ירידה ברמת שביעות־הרצון של לקוחות אימפריית המסחר המקוון, ואנליסטים מבחינים בקשר ישיר לתוצאות החיפוש ואיכות המוצרים
רז שרוט, בן 52 מהוד השרון, נשוי ואב לשלושה ילדים • מנכ"ל "שוק הדגים" • "הדגים מגיעים טריים לבוטיק האריזה, עוברים תהליך מיון, ניקוי ומשם עפ"י הבקשות של הלקוחות נשלחים אליהם ארוזים" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז
רשת הכלבו האמריקאית נחשבה לקמעונאית האהובה על שוק ההון בתקופת הקורונה, אבל בדוחות האחרונים שלה היא פספסה כמעט בכל המדדים המרכזיים • את השיעור יכולות ללמוד גם המתחרות: רק מי שישלב בין אונליין לאופליין ויאפשר למשתמשים בחירה, ירוויח
אתרים המציעים חופשות בחו"ל ומוצרים נלווים לנוסעים רושמים החודש גידול במספר ההזמנות • גם חברות האופנה המקומיות והבינלאומיות רושמות עלייה במכירות, לרגל ההצטיידות לעונת החורף • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים בארץ
הרבעון הרביעי הוא רבעון הקניות הפעיל ביותר והוא כולל בתוכו את כל מה שמשתרע בין ליל כל הקדושים בסוף אוקטובר לבין חגיגות השנה החדשה של סוף דצמבר • אלא שלראשונה מזה שנים, אמזון סיפקה באוקטובר האחרון תחזית מאכזבת לרבעון הרביעי • מה הוביל לכך?
עפ"י דיווחים בארה"ב, אמזון מצטרפת למטא וטוויטר ומתכננת לפטר כעשרת אלפים עובדים - החל בסוף השבוע הקרוב • החברה מתכננת לקצץ עובדים בתחומים טכנולוגיה, כמו גם עובדי מטה של תאגיד הענק • עדיין לא ברור מה תהיה ההשפעה על עובדי החברה בישראל • אמזון מאבדת 2.7% במסחר בוול סטריט
החברה פספסה קלות את תחזית ההכנסות אך רשמה רווח גבוה מהציפיות - 28 סנט למניה • צפי האנליסטים היה לרווח של 22 סנט על הכנסות של 127.4 מיליארד דולר
האתרים שמציעים מגוון רחב של מוצרים רושמים עלייה במכירות, בעוד אתרי רשתות האופנה שמפעילות סניפים פיזיים נמצאים בירידה • ebay רושם את הזינוק המשמעותי ביותר, עם גידול של כ־65% במספר ההזמנות • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים בארץ
עלי אקספרסSHEINאמזוןכרטיסי אשראימועדוני צרכנותמסחר מקווןקמעונאותקניותשופ אנליטיקסשופרסל