העלאות המחירים במשק באות לידי ביטוי ברכישות הישראלים מאתרי האונליין: בינואר נרשמה ירידה של כ-11% בהשוואה לדצמבר, כאשר הירידה באתרים הבינלאומיים משמעותית יותר מאשר בישראלים (13% לעומת 7% בהתאמה).
● בין רשות התחרות למנוי החודשי: גבולות הכוח של וולט עומדים למבחן
● המרוויח הגדול מעסקת שטראוס: המנכ"ל
החל מהחודש מתרחבת בדיקת גלובס, באמצעות שופ אנליטיקס, ל-20 שחקני אונליין בזירה הישראלית, במטרה לתת תמונת מצב רחבה יותר של השוק ושל המגמות הבולטות.
לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל שופ אנליטיקס, "הצרכן הישראלי מחפש פתרונות ליוקר המחיה, והדבר בא לידי ביטוי בכניסתן של רשתות כמו הסופר החברתי של ההסתדרות ומיזם 'החישוק' ל-20 השחקנים הגדולים. גם רכישת מוצרים מוזלים ממועדוני צרכנות היא תחום שצובר תאוצה".

החוזק של שיין
בזירה הבינלאומית, שלושת האתרים הסיניים עלי אקספרס, שיין וטמו מרכזים בינואר כ-76% מסך ההזמנות. עם זאת, מספר ההזמנות בעלי אקספרס גדול יותר מפי שלושה משני המתחרים. נציין כי האתרים הבינלאומיים מהווים שחקנים גדולים בהרבה מהישראלים, ולשם המחשה - אתר שיין רושם פי שניים הזמנות מטרמינל X.
עם זאת, מהנתונים עולה כי טמו נתקל ב"תקרת זכוכית" ורושם ירידה של כ-17% במספר ההזמנות לעומת דצמבר. מדובר בירידה איטית שנמשכת כבר מספר חודשים, לאחר שבשיאו הגיע האתר לנפח הזמנות הדומה לזה של שיין.
בין עשרת האתרים הבינלאומיים המובילים התברגו החודש שניים מתחום התיירות. במקום השלישי נמצא בוקינג, עם מספר הזמנות דומה לזה שבדצמבר, כאשר חופשות רבות שוריינו מראש לפסח ולחופשת הקיץ. במקום העשירי נמצא אתר חברת הלואו קוסט Wizzair, וזאת לאחר מספר חודשים שבהם חברת התעופה ההונגרית לא טסה לישראל.
בתחום האופנה, אתר אסוס נמצא במגמת ירידה מתמשכת: מספר ההזמנות בו בינואר קטן פי שניים מהחודש הקודם, וקטן פי שלושה ממספר ההזמנות של נקסט הבריטי.
הכוח של הסופרמרקטים
רשימת 20 אתרי האונליין הישראלים שרשמו החודש את מספר ההזמנות הגדול ביותר כוללת ארבעה סופרמרקטים, המרכזים יחד כשליש מסך ההזמנות. במקום הראשון נמצא אתר שופרסל, שמספר ההזמנות בו גדול פי 1.5 מזה של המתחרה רמי לוי, אשר במקום הרביעי. אתרי קרפור וויקטורי נמצאים במקום ה-15 וה-18 בהתאמה.
לצד אלה ניתן למצוא כאמור את הסופר החברתי של ההסתדרות ואתר "החישוק", שמרכזים יחד כ-3% מההזמנות ומציעים מוצרים ארוזים ויבשים במחירים זולים יחסית.
בדירוג התברגו גם שני אתרי מרקטפלייסים, שרשמו היקף פעילות דומה ומרכזים כ-28% מההזמנות: סופר-פארם אונליין ו-KSP. באשר לאחרון, בניגוד למה שמקובל לחשוב, מרבית ההזמנות באתר הן כלל לא מקטגוריית מוצרי החשמל, סלולר ומחשוב - אלא מוצרי טיפוח, בישום, תינוקות וילדים.
מתחרים נוספים בעולם המרקטפלייסים הם מועדוני הצרכנות, המתנהגים כ"מרקטפלייס שקוף" שמציע מגוון מוצרים בשילוח עד הבית או לנקודת איסוף. מהנתונים עולה כי הם הופכים להיות דומיננטיים בנוף התחרותי של הקטגוריה.
נקודה שנוספת שאליה כדאי לשים לב קשורה לענף האופנה, שמשגר שמונה שחקנים לדירוג. אתר דלתא מתמקם במקום התשיעי עם עלייה של כ-20% במספר ההזמנות לעומת דצמבר, בעוד אתר פוקס החדש מתמקם במקום ה-20 בלבד, עם מספר הזמנות דומה לזה של אתר אורבניקה.
העונש של וולט
בעקבות ההכרזה של וולט על העלאת דמי התפעול, שעוררה סערה גדולה בקרב המשתמשים, בדקו בשופ אנליטיקס את ביצועי האפליקציה בינואר ובפברואר. מהנתונים עולה כי ישנה ירידה של 15% במספר ההזמנות, וירידה של כ-20% במספר הרוכשים. כחמישית מהרוכשים עשו מנוי לשירות "וולט פלוס" (דמי משלוח חודשיים קבועים, בכפוף למרחק מבית העסק).
מסקר שערכה עבורנו חברת PANEL VIEW, וכולל את החברה הערבית, עולה כי 42% מבעלי הטלפונים הניידים ביצעו הזמנה מאתר וולט בשלושת החודשים האחרונים. 88% מהם מודעים להעלאת דמי התפעול. כאשר נשאלו מה תהיה תגובתם לכך, 66% השיבו כי יקטינו את מספר ההזמנות בוולט, 25% אמרו כי יפסיקו לחלוטין להזמין מהאפליקציה, ו-9% אמרו כי ימשיכו כרגיל.
כך נאספו הנתונים
חברת שופ אנליטיקס, בראשות נתי יעקובי, היא חברת מחקר טכנולוגי המפעילה ומתחזקת פאנל המונה 3,200 צרכנים בני 15 ומעלה הרוכשים בדיגיטל. הצרכנים נחלקים ביחס שווה בין נשים וגברים, ומייצגים שכבות גיל, קבוצות אוכלוסייה ופריסה גאוגרפית על-פי אזורי מגורים משתנים.
החברים במאגר מאפשרים לחברת שופ אנליטיקס גישה לתיבת המייל שלהם לטובת ניתוח הזמנות האונליין שהם מבצעים, כך שכאשר מתקבל אישור להזמנה או חשבונית קנייה, החברה מקבלת את המידע במקביל - לרבות תוכן ההזמנה וסכום הרכישה. צרכני המאגר מתוגמלים על כך.
באופן הזה החברה מנטרת את הזמנות הישראלים באונליין, הן מאתרים מקומיים והן מאתרים בינלאומיים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.