רכבת לאילת? פרויקטים שלא באמת צריך ושלא באמת יצאו לפועל בעשור הקרוב
פרויקט התשתית שנועד לחבר בין איטליה לצרפת, וכולל מנהרה באורך 56 ק"מ מתחת להרי האלפים, גורם לפיצול בין שתי מפלגות השלטון שמייצגות ציבור בוחרים ואידאולוגיות מנוגדים לחלוטין
פרויקט החישמול - הסבת הרכבת מדיזל מזהם לחשמל נקי - מתקדם בעצלתיים, מה שגורם לעומסים ולעיכובים • ל"גלובס" נודע שברכבת שוקלים להזמין 15 קטרים שיכולים לנוע גם על חשמל וגם על דיזל, שיספקו בינתיים פיתרון חלקי • העלות: 300 מיליון שקל, כפול מהקטרים החשמליים
המטרה: להקטין עומסים ברכבת באזור ת"א • העבודות יתחילו באיגום בפארק שרון, כדי למנוע הצפות בתוואי המסילה • הפרויקט כולו צפוי לעלות 5 מיליארד שקל ולהסתיים בעוד כתשע שנים
מדובר בתקלה שישית מאז שהושק הקו המהיר המחבר בין נתב"ג לירושלים • פני שבועיים פורסם ב"גלובס" שייתכן והתקלות על הקו המהיר שנמצא כעת בשלב הרצה, קשורות לאספקת החשמל לא סדירה
הרכבת והשר כ"ץ הרוויחו ביושר את הביקורת עליהם, אבל התמקדות רק בהם מפספסת לחלוטין את תמונת המצב בשוק התשתיות בכלל ובתחום הרכבות בפרט
הרכבת החיפאית תחזור בספטמבר לפעילות לראשונה מאז פברואר 2017 • מהירות הנסיעה של הרכבת יהיה 28 קמ"ש, והיא תעשה את המסלול במלואו, מכיכר פריז לגן האם ובחזרה, ב-10 דקות
שתי רכבות הנוסעים של חברת אלסטום, הראשונות מסוגן בעולם הפועלות באמצעות מימן, צפויות להתחיל לפעול מסחרית ולהסיע נוסעים כבר במחצית השנייה של 2018 ■ הפרטים בווידאו
בדיקה שנערכה במשרדי האוצר והתחבורה ב-2012 קבעה כי פרויקט הרכבת הקלה בירושלים הגיע למקום השני בעולם במשך הזמן שעבר מרגע ההחלטה ועד להפעלה ■ את המקום הראשון כבר תופס פרויקט הרכבת הקלה בת"א
סיילוס, המפתחת פתרונות הגנת סייבר לרכבות, הודיע על גיוס בהובלת קרנות הון הסיכון מאגמה, ורטקס ו-SBI Group היפנית ■ "הגישה המקובלת להגנת סייבר של ארגונים אינה מתאימה לארכיטקטורה של רשת הרכבות"
חברת hyperloop one, מי שעומדת מאחורי פרויקט רכבת העתיד האולטרה-מהירה של אלון מאסק, זוכה לרוח גבית משמעותית, כשהיזם המיליארדר ריצ'רד ברנסון הודיע כי ישקיע בפרויקט השאפתני שנמצא בימים אלה בשלבי ניסוי מתקדמים, וגם יחבור לדירקטוריון החברה
גם אם אתם עדיין לא שוקלים ברצינות מעבר לאוטובוס או לרכבת, אסור להשלים עם העובדה שמרבית הישראלים נוסעים מדי יום לבדם ברכב פרטי ■ במשרד להגנת הסביבה גיבשו חבילת פתרונות
הכירו כלי תחבורה חדש להסעת המונים שנחשף לאחרונה בסין במטרה להתמודד עם בעיית הפקקים בערים הגדולות: מדובר בהכלאה בין אוטובוס מתקדם לרכבת חשמלית, אשר יכולה לשאת עד 307 נוסעים בו זמנית ונעה באמצעות גלגלי גומי על גבי מסילה וירטואלית בכביש
חברות הרכבות הגדולות ביפן השיקו קרונות רכבת מצומצמים ומפוארים שמיועדים לטיולים ברחבי יפן, במחיר מרבי של 22 אלף דולר לנוסע
עפ"י ההסכם, סימנס תעביר את תחום ייצור הרכבות ומערכות האיתות שלה לאלסטום תמורת 50% ממניות החברה המורחבת ■ מטרת המיזוג: לתת מענה ראוי לחברות המתחרות מסין ■ מנכ"ל אלסטום, אנרי פופארט-לפארג', יישאר כמנכ"ל, והיו"ר ייבחר ע"י סימנס
בזמן שבארה"ב כבר החלו הניסויים במיזם ההייפרלופ, בו ינועו קפסולות מאוישות במהירות של כ-1,300 קמ"ש - בסין החליטו להציב רף חדש בתחום ■ תאגיד המדע והחלל הסיני (CASIC) הכריז על פיתוח טכנולוגיה דומה להייפרלופ, שתגיע לכ-4,000 קמ"ש
אוטובוסיםאילתהודוהרכבת הקלהמירי רגבמשרד התחבורהרכבת ישראלתחבורה ציבוריתתשתיותתשתיות תחבורה