דחיית הבחירות מעמידה בסימן שאלה מספר פרויקטי תשתית, בין היתר מחשש בעיריות מסגירת רחובות בעת הזו • במקביל, גם האיסור על הכנסת פועלים פלסטינים תורם לעיכובים • הנזק בטווח הקצר, עפ"י גורמים המעורים בפרטים, עלול להגיע לעשרות מיליוני שקלים
שלושה מתוך שישה עובדים עזבו את רשות המטרו, שפועלת ללא מנהל מזה שנתיים, ובאחריותה 150 מיליארד שקל • לפי גורמים בענף, הרקע לעזיבות מיוחס להתנהלות השרה מירי רגב, ובין היתר, להתנגדותה למטרו • כעת, בענף חוששים שלא ייוותרו אנשי מקצוע שינהלו את הפרויקט
נת"ע חותמת על הסכמים בשווי מיליארדים עם חברות ניהול, אך ועדת האיתור למנהל רשות המטרו עדיין לא קמה • בינתיים, תקנים במשרד התחבורה הוקפאו, וגורמים בענף טוענים כי מדובר במאבק חדש מול משרד האוצר, שמתנה את איושם באיוש התקנים של רשות המטרו
בוועדה לתשתיות לאומיות גברו על הפערים סביב עבודות המטרו בשבת בעזרת פתרון יצירתי: תוכנית פיקטיבית שאילצה את ההנהגה החרדית לאשר את החפירות • אם אפשר לחפור מתחת לבני ברק בשבתות, אז אולי הפערים לא כאלה גדולים
אחרי שפעילותה הוקפאה בגלל אולטימטום שהציבה שרת התחבורה מירי רגב, ועדת האיתור לבחירת ראש רשות המטרו התחילה לעבוד • עם זאת, שנה לאחר הגשת המועמדות, ספק אם נשארו מועמדים רלוונטיים לתפקיד • לגלובס נודע כי דלית זילבר, מנכ"לית מנהל התכנון לשעבר, הגיבה בשלילה לבדיקת הוועדה
בחודש הבא צפוי להתכנס הפורום הבין־משרדי להסרת חסמים במיזמי תשתית לאומיים, אולם בלו"ז בולט בהיעדרו דיון בפרויקט הגדול ביותר של משרד התחבורה - המטרו • בינתיים, חוסר הודאות ממשיך לרחף מעל הפרויקט שנמצא עמוק בשלב התכנון, ומועד הפתיחה רק מתרחק
נת"ע פרסמה מכרז למשנה למנכ"ל החברה הממונה על המטרו • מדובר בדחיפה נוספת לפרויקט, כאשר חרף התבטאויותיה השנויות במחלוקת של שרת התחבורה מירי רגב נגד הפרויקט, הממשלה מקדמת אותו במרץ
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' יביא לממשלה בשבוע הבא החלטה להחיל דין רציפות על חוק המטרו כדי להביאו לקריאה שנייה ושלישית בכנסת • רק לפני מספר ימים הבהירה שרת התחבורה מירי רגב כי בכוונתה לבחון מחדש את כדאיות פרויקט המטרו בגוש דן
חוק ההסדרים קבע היטל השבחה של 50% בפרויקטי פינוי בינוי בתחום המטרו, אך גם קבע ברירת מחדל ארצית של 25% היטל בפרויקטים מסוג זה • איזו הוראה תגבר כשהפרויקט נמצא בתחומי תוכנית המטרו • בינתיים הקבלנים עתרו לבג"ץ בבקשה לבטל את הסעיף בחוק
הוועדה לתשתיות לאומיות החליטה להעביר לאישור הממשלה את המקטע המרכזי של המטרו - קו M1. מה השלב הבא, אילו קווים עדיין לא אושרו, ומתי המטרו ייסע? • גלובס עושה סדר
כפי שפורסם לראשונה בגלובס, אחת המועמדות היא דלית זילבר, לשעבר ראש מינהל התכנון, שאנשי משרד התחבורה פנו אליה • מי עוד מתמודדים על התפקיד, הכולל פיקוח על פרויקט התשתית הגדול ביותר שבוצע אי-פעם בישראל?
ועדה בראשות מנכ"לית משרד התחבורה, חברים נציגי נציבות שירות המדינה, אגף התקציבים באוצר, החשב הכללי באוצר ונציג ציבור מחפשת מנהל לרשות המטרו • המנהל שייבחר יהיה אחראי על הפיקוח על פרויקט התשתית הגדול ביותר שבוצע אי-פעם בישראל במורכבותו, בגודלו ובתקציבו
הזמן השאול שעליו חיה הקואליציה מקשה על השלמת מינויים לניהול חברת החשמל, רשות המטרו, רשות חשמל, רשות שדות התעופה והביטוח הלאומי • עוד 450 מינויים ממשלתיים תקועים בצנרת הבירוקרטית • וההערכות הן שמינוי שלא יתקדם בזמן הקרוב כבר לא יושלם
לגלובס נודע כי משרד התחבורה הציע לזילבר לעמוד בראש רשות המטרו • הרשות צפויה לנהל את מיזם התשתית הגדול ביותר שבוצע בישראל אי פעם בהיקף של 150 מיליארד שקל
ההסכם שפרסם השבוע משרד האוצר קובע כי הרשויות יעבירו 4.5 מיליארד שקל לתקציב המטרו • נראה כי הרשויות מבינות שבמוקדם או במאוחר פרויקט התחבורה יצא לדרך, וגם המדינה מצידה מכירה בחשיבות ההסכמות ומנסה לנטרל התנגדויות
החוק שאושר דומה מאוד להצעה שהגישה הממשלה לוועדה, והוא מסדיר את עבודת וסמכות רשות המטרו והמועצה המאסדרת למטרו, שיעבור ב-24 רשויות מרחובות ועד רעננה ויכלול כ-109 תחנות • 30% מהמתחמים סביב המטרו יוקצו לדיור בר-השגה
פרויקט המטרו של גוש דןינקי קוינטמטרומינוי בכיריםמירי רגבמשרד האוצרמשרד התחבורהנת"עתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה