תוכנית המסילות באיילון צפויה לעכב את בניית מתחם טרה כפי שנחשף בגלובס, ועיריית ת"א, שהיא חלק מיזמיו, מציעה חלופה וזוכה לתמיכה מפתיעה • משרד התחבורה: "עיריית ת"א תתמודד עם דחיית ההכנסות מהמגדלים" • העירייה: "הפוטנציאל במרחב השלום מוצה"
עיריית ת"א מבקשת להעלות את הארנונה למגורים ב־3.5% כדי לממן את "דמי ההשתתפות" של מיזם המטרו • זאת בנוסף להתייקרות כלל־ארצית של יותר מ־5% בתעריפי הארנונה בתחילת 2025 • גלובס עושה סדר
שלושה קווים של הרכבת הקלה אמורים לפעול בסופו של דבר בירושלים, ובכל אחד סיבה שונה לעיכובים • לגלובס נודע כי פתיחת הקו הירוק שתוכננה לתחילת 2025 תידחה בשנה לפחות, בין היתר בשל מחלוקות בין החברות המקימות • הכחול מתעכב בשל נטישת חברות זרות • ולמה הארכת האדום נתקעה?
הגוף שמתכלל את בניית תשתיות התחבורה בירושלים פרסם מכרז לתכנון ראשוני ולבדיקת היתכנות להקמת קווי מטרו בעיר • ברקע: הצפי של העירייה ומשרד התחבורה כי בשנת 2030 יגיעו הרכבות הקלות בבירה לסף הקיבולת שלהן • אלו האזורים בהם מתוכננים הקווים לעבור
מתי ואיפה תבוצע החסימה, אילו עבודות מבצעים בכביש, איך הן ישפיעו על התנועה, ולמה לא מבצעים אותן בשבת? • גלובס עושה סדר
מספרי הנוסעים בקו האדום של הרכבת הקלה נמוכים ביחס לתחזיות טרם הפעלת הקו, וכעת חברת תבל המפעילה של הקו - שהיא חברה-בת של אגד - דורשת לשנות את תנאי הפעלת הקו בשל חוסר רווחיות • אלא שמאז שנרכשה ב-2022 חילקה אגד למחזיקות בה דיבידנדים בהיקף של 630 מיליון שקל • מטעם תבל נמסר: "מנהלת דיאלוג שוטף ופורה עם נת"ע לגבי תנאי ההפעלה שנידונים בין הצדדים"
הסכם חדש של רכבת ישראל מול הקבלנית הספרדית בפרויקט החשמול דוחה את השלמת העבודות מאוקטובר השנה ל־2027 • כעת המדינה תשלם יותר מ־100 מיליון שקל נוספים • בין הסיבות: המלחמה שגרמה למחסור בעובדים וצמצום העבודות בימי שבת ובלילות בשל לחץ פוליטי
בעל נכס ברחוב בן יהודה בתל אביב הגיש תביעת פיצויים מנת"ע, כי עבודות הרכבת הקלה חוסמות את הגישה ל-3 חניות צמודות • למה הוא לא יפוצה? כי לפי בדיקת השמאית בתיק, הקרבה העתידית לתחנת "גורדון" שווה יותר מהחניות
קבלנית הרכבת חברת סולל בונה ביטלה במפתיע את העבודות על גשר מסילת הרכבת 431 • בתגובה, הרכבת מאיימת בביטול החוזה וחילוט ערבות בסך 40 מיליון שקל • איליה וולקוב, סמנכ"ל הפיתוח ברכבת, במכתב למנכ"ל חברת סולל בונה: זו "התנהלותכם גורמת לנזקים אדירים לפרויקטים של הרכבת ולפרויקט מסילה 431"
עקב הנפת גשר חדש שיחבר את תחנת רכבת משה דיין למתחם האלף בראשון לציון חברת נתיבי איילון תחסום היום אחה"צ את נתיבי איילון לצפון ולדרום, לצד הפסקת תנועת הרכבות • לפי גורמים בענף, עקב מדיניות הממשלה שלא מאפשרת עבודות בשבת - לא נעשה אפילו ניסיון להעביר את העבודות לסופ"ש
נתיבי איילון הודיעו על חסימה הרמטית של הכבישים לצפון ולדרום, החל מערב יום חמישי ה-30 במאי ועד הערב שלמחרת, בשל עבודות להנפת גשר בראשון לציון • גם תנועת הרכבות באזור תופסק • בדיקת גלובס העלתה כי לא הוגשה בקשה לקיום העבודות במהלך סוף השבוע - על אף שמדובר בכביש העמוס ביותר במדינה
במשרד התחבורה נבחנת האפשרות לשנות את תוכניות המטרו, אשר אושרו כבר, כדי להקים תחנת רכבת הצמודה למטה המוסד, כפי שמבקש הארגון • השינוי עלול ליצור אפקט דומינו שמשמעותו עיכוב של שנים בתוכניות המטרו • משרד רה"מ: "אין כל כוונה לשנות את תוכניות הקמת הרכבת"
"ההפקעות יוצאות משתלמות מאוד לבעלים", אומרת עו"ד ענבל קנקה, הממונה על הליך הפקעות הנכסים בחברת נת"ע שאחראית על הקמת המטרו • בראיון לגלובס היא מספרת על המבצע הגדול מסוגו בתולדות המדינה והודפת טענות ללחצים פוליטיים • בונים את ישראל, פרויקט מיוחד
ערן כהן, מנכ"ל אלסטום ישראל, תאגיד התשתיות הצרפתי, מסביר כי פעילות החברות הזרות לא נפגעה, למרות המלחמה: "מה שמוביל זה האינטרס העסקי" • בראיון לגלובס הוא מתייחס לראשונה לטענות על עיכוב בקו האדום ולעזיבת החברה הספרדית שבנתה את הרכבת הקלה בירושלים
בעקבות סכסוך בין משרד התחבורה למשרד האוצר, מנכ"ל משרד התחבורה מאיים לבטל נת"צים ברחבי הארץ • הסיבה: משרד האוצר לא אישר חתימה על הסכם עם עיריית חדרה לחידוש רחובות והקמת נתיבי העדפה
פרויקט המטרו של גוש דןהמומלצותהרכבת הקלהמטרומירי רגבמכרזמשרד התחבורהנת"ערכבת ישראלתחבורה ציבורית