אם ולא יהיו תקלות של הרגע האחרון, הקו האדום ייכנס לפעילות באמצע אוגוסט • וכשהבחירות המוניציפליות קרבות, טקס הפתיחה צפוי להיות רווי בפוליטיקה
במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום הוצגה החלטת הממשלה ל"חיבור מדינת ישראל במסילות רכבת" • במשרד התחבורה טוענים כי עיגונה כהחלטת ממשלה יוכל לסייע להגשמתה בפועל • יחד עם זאת, לוחות הזמנים שהוצגו הם לכל הפחות שאפתניים בהתחשב בקידום התשתיות האיטי במדינת ישראל, ואומדני התקציב נמוכים בהרבה מאלו שהוצגו בעבר לחלק מהפרויקטים
נראה שלא יועלו חידושים רבים מחר באשר לתוכנית מסילות רכבת - לא לגבי רכבות מהירות לאילת ולקריית שמונה, ולא לגבי מסילות הרכבת החמישית והשישית באיילון • כן ייתכן שפרויקט המטרו יוכל לחזור למסלולו
האישור יינתן כל עוד הנתונים שיעלו בבדיקות הבטיחותית יחזיקו במשך שבוע • במצב שכזה הרכבת הקלה תוכל להיפתח כבר באחד מימי שישי של חודש אוגוסט
עבודות הרכבת הקלה באבן גבירול הופסקו לשבוע לדרישת עיריית ת"א, וזו רק דוגמה אחת להחרפת המתחים בפרויקט כשברקע מתקרבות הבחירות המקומיות • באוגוסט ייסגר מקטע ברחוב אלנבי, והעירייה מעלה דרישות שלא בטוח שנת"ע ערוכה להן ביחס לנראות המרחב הציבורי
הממשלה תדון בשבוע הבא בהקמת רשת רכבות מקריית שמונה לאילת, אך לא ברור מהיכן יגיע המימון לתכנון • סמוטריץ' מתנגד לפתיחת תקציב המדינה ומציע להעביר 2.4 מיליארד שקל מפרויקט הארכת קו הרכבת בירושלים • החשש: הסטת התקציב תמנע הכפלת תדירות הרכבות
במשרד התחבורה מנסים כבר להתאים את תנועת ומסלולי התחבורה הציבורית כך שיהפכו את ההגעה לתחנות של הרכבת הקלה לנוחים יותר • עם זאת, מחסור בנת"צים ובאוטובוסים יהפכו את הדרך עד לתחנה לארוכה ומסורבלת עבור מי שלא גר קרוב מספיק
הקו האדום של הרכבת הקלה צפוי להיפתח בקרוב, אולם כבר כעת הצפי הוא שהעומסים בקרונות יחרגו בהרבה מהסימולציות שליוו את הקמת הפרויקט • בין הסיבות: הפעלה חלקית בלבד בפתיחה, תדירות רכבות נמוכה יותר מהתכנון המקורי והיעדר אלטרנטיבה יעילה
רגב כרכה את קבלת התוספת התקציבית למשרדה בתמיכתה בפרויקט המטרו בגוש דן • סמוטריץ' התרעם ואמר שהמשמעות תהיה פריצה של מסגרות תקציב המדינה • השרים גם לא מצליחים להגיע להסכמות בנוגע לקידום שדה התעופה המשלים לנתב"ג והתייקרות תעריפי התחבורה הציבורית
לאחר עיכוב של שנים, הקו הראשון של הרכבת הקלה צפוי להתחיל לפעול החודש • אלא שחוץ מאשר בתל אביב, לא נעשו עד כה מספיק עבודות כדי לחבר את התחנות אל המרחבים העירוניים בצורה שתקל על השימוש, ומי שצפוי לשלם את המחיר הם כרגיל - הנוסעים
אבנר פלור מונה לראש מנהל התשתיות ויהיה אמון על פעילויותיהן של החברות הממשלתיות הכפופות למשרד התחבורה • כזכור, פלור שימש עד כה כמ"מ מנכ"ל משרד התחבורה לאחר שמינויו של משה בן זקן לתפקיד מנכ"ל המשרד לא אושר על ידי נציבות שירות המדינה
לאחר דחיות ועיכובים רבים, הרכבת הקלה צפויה להתחיל לפעול בחודש הבא • הקמת הקו האדום הייתה רצופה במחדלים - החל בחוסר תיאום בין זרועות המדינה, עבור בתכנון מיושן וכלה בריבים על סמכויות שהביאו הנהלה שלמה בנת"ע להתפטר • אך בכל זאת, הוא צפוי לשפר את חייהם של עשרות אלפים מתושבי גוש דן ומייצג פוטנציאל אדיר לשינוי
נת"ע קיבלה אישור בטיחותי עקרוני להפעלת הקו האדום • הקו היה אמור להיפתח כבר באוקטובר 2021, אך פתיחתו נדחתה שוב ושוב
יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב, ערן ניצן, מספר בראיון לגלובס איך התחבורה ההמונית היא שתקבע את אזורי הפיתוח העתידיים של ישראל, ואיפה ייבנו המגדלים שיגיעו לגובה של 100 קומות • האזינו
בחודש הבא צפוי להתכנס הפורום הבין־משרדי להסרת חסמים במיזמי תשתית לאומיים, אולם בלו"ז בולט בהיעדרו דיון בפרויקט הגדול ביותר של משרד התחבורה - המטרו • בינתיים, חוסר הודאות ממשיך לרחף מעל הפרויקט שנמצא עמוק בשלב התכנון, ומועד הפתיחה רק מתרחק
תוכנית הממשלה לצופף את המגזר הכפרי אינה כוללת בינתיים שום פתרונות תחבורתיים ליישובים הקטנים שיגדלו, ושכבר היום סובלים מפקקים • ארגון אדם טבע ודין: "פיתוח היישובים הקטנים רק יגביר את התלות ברכב הפרטי, זה אסון תחבורתי"
פרויקט המטרו של גוש דןהרכבת הקלהמטרומירי רגבמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותנת"ערכבת ישראלרשות המטרותחבורה ציבורית