מה שמטריד את אנשי ענף הנדל"ן יותר מכול הן הסחבת והבירוקרטיה בדרך להוצאת היתר בנייה • ביקשנו מהם למפות לא רק את הבעיות, אלא גם את הפתרונות • מגפת הרישוי, פרויקט מיוחד
הדרך לגיהינום היתרי הבנייה במגזר הערבי רצופה כוונות טובות - אבל הקשיים והעיכובים שרשויות המדינה מערימות לא מאפשרים לחברה הערבית לצמוח באמת
הקפאת היתרי בנייה לפי סעיפים 77 ו-78 לחוק התכנון והבנייה הפכה לטקטיקה נפוצה, ולא רק לטובת קידום המטרו של גוש דן • האם זהו נשק של ועדות התכנון נגד היזמים, או אמצעי לקידום תכנון מיטבי
מדובר בחלק אחד מבין שלושה בתוכנית הגדולה של שדה דב שבצפון תל אביב, שתכלול 16 אלף דירות ושטחי תעסוקה נרחבים
על פי הדוח, הרשויות המקומיות לא עושות די כדי ליידע את הציבור בהליכים הקיימים המאפשרים פיצול חוקי • התוצאה היא המשך עבירות בנייה ובמקביל יישום אפסי של תיקון חוק המאפשר פיצול
אזולאי תשלם כ-25 מיליון שקל עבור קרקע בשטח בן 5 דונם, ואילו מגרש קטן יותר בהיקף 2 דונם נרכש על ידי שבירו בכעשרה מיליון שקל • השטח נמצא בשכונת אגם 3 שממזרח לשכונת אגמים
פסק הדין שניתן לאחרונה בבית משפט השלום בחיפה קבע כי רמ"י לא חידשה חוזה חכירה במשך למעלה מעשר שנים וגרמה לתובעת נזקים כלכליים • סכום הפיצוי הוא כ-150,000 שקל
רשויות התכנון בישראל אומרות שמשך הזמן לקבלת היתר בנייה מתקצר, והליך הרישוי מתייעל • בשוק אומרים שהמצב לא רק שלא השתפר, אלא אף הורע • מי צודק?
על אף שבוצעו עבירות בנייה במבנה סניף איקאה שליד בית שמש, ועדת הערר המחוזית ירושלים החליטה כי בימים אלה שיקולי הפרנסה של מאות עובדים שגויסו לחנות גוברים על שיקולי ענישה בתחום התכנון והבנייה
לפי הדוח, כ-200 אלף יחידות דיור נמצאות בהליכי התחדשות עירונית במסגרת תוכניות שאושרו • עוד ניתנו ב-2019 14,019 היתרי בנייה לתמ"א 38, לעומת 10,174 ב-2018
מינהל התכנון פרסם היום את דוח רישוי הבנייה לשנת 2019 • זמן ההמתנה הממוצע: בין 7 ל-11 חודשים • אדריכלים ושמאים: "המספרים האלה ממש לא מחוברים למציאות"
תחום התכנון והבנייה בארץ אינו מנוהל, אלא נשלט ע"י בעלי אינטרסים שונים. דווקא עכשיו, לטובת היחלצות מהירה מהמשבר הכלכלי, הקמת משרד לתכנון ובנייה היא צו השעה
ביהמ"ש המחוזי בת"א כי אי-קבלת היתר בנייה אינה בגדר כוח עליון - והיזם נאלץ למחוק את הערות האזהרה שרשם על הדירות
ביהמ"ש דחה ערעור שהגיש יזם שביקש לבצע פרויקט חיזוק בבניין שנבנה בשנות ה-70 ברמת השרון ולא קיבל מאז היתר בנייה
הרבה תוכניות להורדת מחירי הדיור ניסו לפתור את תופעות הלוואי של העלייה המתמשכת, אך אף תוכנית לא התמקדה בגורם החשוב מכל בעלייה - בעלי הסמכויות ברשויות המקומיות ששולטים בקצב ההתקדמות של כל פרויקט נדל"ן
ההוראה הגורפת לאסור על בנייה בתת-הקרקע בתוואי העתידי של הרכבת הקלה עד שתושלם התוכנית, היא מרחיקת לכת ותסכל פרויקטים רבים
המומלצותנדל"ן: בנייהנדל"ן: התחדשות עירוניתנדל"ן: נדל"ן למגוריםנדל"ן: מדיניותנדל"ן: מיסוי ומשפטנדל"ן: תכנוןתכנון ובנייהתל אביבתמ"א 38