הרכבת הקלה בחדשות

סוכן חדשות
 
הרכבת הקלה בתל אביב \ צילום: איל יצהר
הקלה אח"כ, בינתיים סגור: על קריסת העסקים בתוואי הרכבת
בזמן ששרי האוצר והכלכלה מבטיחים לתת הטבות של יותר מחצי מיליארד שקל לעסקים קטנים בתוואי העבודות של הרכבת הקלה בתל אביב, בעלי העסקים עדיין מחכים לסיוע כספי ● בינתיים, קרן הפיצויים שקמה לפני שנה עדיין לא החלה לפעול, עסקים שנסגרו לא יקבלו גרוש והיום שאחרי לא מבשר טובות למי ששרדו ● פרויקטים דומים בארה"ב נראים לגמרי אחרת ● האתגרים של עסקים קטנים ובינוניים. פרויקט מיוחד
  
 
המגרש בירושלים/ צילום:  רפי קוץ
לראשונה: י-ם דורשת היטלי השבחה ממי שסמוך לרכבת הקלה
עיריית ירושלים דורשת מחברת אלייד שמכרה מגרש באזור התעשייה תלפיות לשלם היטל השבחה בגלל אישור הקו הירוק של הרכבת הקלה, שצפוי להיחנך בעוד עשור • האם מכאן והלאה כל נכס שגובל בתוואי הרכבת יצטרך לשלם היטל השבחה?
  
 
הדמיית גשר יהודית / חן אדריכלים
נתיבי איילון ייחסמו לתנועה ל-24 שעות בסוף השבוע הבא
זאת בעקבות הקמת גשר חדש להולכי רגל ואופניים בת"א, גשר יהודית ● מדובר בפרויקט שיחבר את מזרח ת"א למערבה – אזורי ביצרון ומונטיפיורי - שני אזורים מתחדשים לעסקים ומגורים ● העבודות מתוכננות להתבצע ב-6 סופי שבוע במהלך החודשים הקרובים, כאשר בכל פעם ייחסמו נתיבי איילון לכיוון אחד למשך 24 שעות
  
 
עבודות הרכבת הקלה / צלם: איל יצהר
מתלוננים שאין רכבת קלה, אבל לא מוכנים לשלם את המחיר
איך ניתן לדרוש תחבורה משוכללת והפחתת שימוש ברכב פרטי, ומצד שני להתנגד לתוואי של הרכבת הקלה?
  
 
עבודות הרכבת הקלה / איל יצהר
אוניברסיטת ת"א עותרת נגד תוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה
הטענה העיקרית של האוניברסיטה היא שקיבלה את ההודעה על התוואי שכולל הפקעה משטחה לפני כחודשיים בלבד, ולאחר שהתוכנית כבר אושרה • בקשת האוניברסיטה לצו ביניים נדחתה
  
 
המושבה הגרמנית / צילום: איל יצהרד
ד"ר מיקי ארליך
למה צריך רכבת בעמק רפאים?
במקום להתמודד עם טענות התושבים, מעדיפים להציג אותנו כ"עשירים" ו"מנותקים"
בתקופה הקרובה אמורה להידון שוב התוכנית להעברת רכבת קלה ברחוב עמק רפאים בירושלים. מדובר בתוכנית רחבת-היקף שמעורבים בה סכומי כסף גדו...המשך
  
 
יוסי דסקל שמואל פלדל ושרון קדמי / צילום: שלומי יוסף
“אם רק המחיר קובע ולא האיכות, ברור שהסינים יזכו במכרזים”
"גלובס" כינס יחד את שלושת המנכ”לים של בומברדייה, אלסטום וסימנס בישראל, חברות תשתיות התחבורה הגדולות בעולם • הם מתריעים מפני הסכנות הכרוכות במעורבות של חברות סיניות בבניית תשתיות חיוניות, ובטוחים שבעתיד כולנו נשלם על זה • בנוסף, הם מדברים על הביורוקרטיה המתישה ועל הסיכוי לפתור את בעיות התחבורה בישראל
  
 
סינים בעבודות / צילום: נת"ע
מטרו בישראל? המכרז לתכנון רכבת תחתית יוצא לדרך
חברת נת"ע פרסמה מכרז לתכנון קווי המטרו העתידיים בישראל ● מקטעי התכנון יחולקו בין ארבע החברות שיזכו במכרז ואורך הקווים המתוכננים הוא כ-130 קילומטר, בהם יהיו כ-100 תחנות
  
 
TBM הרכבת הקלה מתחת לנתיבי איילון / צילומים: רפי קוץ
המכרז הגדול של קווי הרכבת הקלה החדשים בגוש דן יוצא לדרך
המכרז הגדול של הקווים הסגול והירוק של הרכבת הקלה יוצא לדרך היום (ד') ● מדובר במכרז הגדול ביותר בישראל בהיקף של כ-15 מיליארד שקל
  
 
ישראל כץ / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
המכרז להקמת רשת קווי הרכבת הקלה בירושלים יוצא לדרך
הפרויקט המוערך בכ-9 מיליארד דולר יהיה לפרויקט הגדול ביותר בישראל שנעשה בשיתוף המגזר הפרטי עד היום ● לשלב המיון המוקדם ניגשו 7 קבוצות המורכבות מחברות ישראליות ובינלאומיות
  
 
יובל דגים / צילום יוני רייף
מכירת שו"ב עשויה לבטל את פסילתה ממכרז קווי הרכבת הקלה
ועדת הריכוזיות החליטה לפסול את שיכון ובינוי מהשתתפות במכרז מאחר שמדובר ב"אחת הקבוצות הריכוזיות ביותר במשק", אך המכירה לסיידוף עשויה לשנות את התמונה ● פרשנות
  
 
שרי אריסון / צלם: עינת לברון
שרי אריסון עשויה להידרש להיפרד משיכון ובינוי או מהפועלים
וועדת הריכוזיות החליטה לפסול את שיכון ובינוי מקבוצת אריסון מהשתתפות במכרז הרכבת הקלה בירושלים ● בהחלטתה מציינת הוועדה כי שו"ב חצתה לאחרונה את הרף המינימלי הדרוש להגדרת "תאגיד ריאלי משמעותי" ● אם תוגדר כך תידרש אריסון למכור את החזקותיה בשו"ב או בבנק הפועלים
  
 
חיפה / צילום: תמר מצפי
פרויקט הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת יוצא לדרך
חברת כביש חוצה ישראל פרסמה הבוקר מכרז לבחירת חברת ניהול לפרויקט הרכבת הקלה, שתחבר בין מטרופולין חיפה לבין הגוש העירוני נצרת-נצרת עילית ● עלות הפרויקט נאמדת בכ-6 מיליארד שקל
  
 
פיליפ רו / צילום: איל יצהר
JCDecaux קיבלה זיכיון לפרסום בתחנות הרכבת הקלה בי-ם
מדובר בהסכם ארוך-טווח ל-5 שנים עם אופציה להארכה ל-5 שנים נוספות, המעניק לחברה הצרפתית את הזיכיון לפרסום על מתקני ריהוט רחוב בתחנות הרכבת הקלה בירושלים ובקרונות הרכבת
  
 
הרכבת הקלה בירושלים / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אסור שאגד תזכה במכרז על הפעלת קווי הרכבת הקלה בבירה
קווי האוטובוס בירושלים הם דוגמה מצוינת למה שקורה בשוק ללא תחרות ● הקואופרטיב הוותיק שולט בירושלים שליטה מלאה, אולם שביעות-הרצון של התושבים מהשירות שהוא מספק להם - נמוכה במיוחד
  
 
הרכבת הקלה בירושלים / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
מסתמן: אגד לא תפעיל את קווי הרכבת הקלה בירושלים
הנימוק המרכזי לפסילה הוא ניגודי העניינים בין הפעלת הרכבת הקלה לקווי אוטובוס ● להחלטה יכולות להיות השלכות גם על מכרזי הרכבת העתידיים בגוש דן ● זו בהרחבה משמעותית של הפרויקט באמצעות הקמה והפעלה של הקו הירוק מהר הצופים לשכונות גילֹה ומלחה
  
 

   123456789101112131415    >

   נמצאו 492 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 31