האופטימיות ביחס ל-2022 נעלמה לאור המשברים הגלובליים • הרבעון הראשון בישראל אמנם צפוי להסתיים עם נתוני מכירות חיוביים אבל בהמשך ממתינים לרוכשים מלאים מכווצים והיצע מוגבל • בינתיים, המותגים הסיניים ממשיכים לזרום לשוק הישראלי
תאגיד השבבים החל לאפשר לעובדיו לקבל רכבי ליסינג של המותג החשמלי • הצעד עשוי להגדיל את הפלח החשמלי, שתפס בשנה שעברה פחות מ־4% מהשוק • עם זאת, העובדים שיבקשו להחליף את רכבי הבנזין שלהם ברכבים חשמליים עדיין יידרשו לשלם שווי שימוש מופרז
לגלובס נודע כי בשלב הראשון מציעה החברה לעובדי אינטל ליסינג על טסלה 3 באמצעות אלדן • הליסינג כולל עמדות טעינה ושירותים שונים של טסלה
שוק הרכב התחיל את השנה החדשה בצורה מקרטעת: עיכובים, מחסורים, וסגירת הזמנות בלי תאריכים קונקרטיים • משבר השבבים ממשיך להשפיע ויצרני הרכבים סוגרים פסי ייצור בגלל התפשטות האומיקרון • וגם: היבואנים צפויים להתחזק על חשבון חברות הליסינג
נוכח הצפי להכפלת נתח הרכב החשמלי, השחקנים המעורבים מבינים שעליהם לשנות התנהלותם • מהיבואנים שפועלים לא להישאר מאחור ועולם הפרסום שלא עומד בקצב, דרך האוצר שמפנים שהטבות המס כבר אינן כדאיות למדינה, ועד חברות הליסינג שמתחילות לחדור לשוק
שוק הליסינג התפעולי עשוי להתכווץ בשנה הבאה - כך מעריכים גורמים בכירים בענף - בין הסיבות: מחסור בהיצע וירידה בביקוש עקב מעבר מואץ לעבודה מהבית ועליית מחירים • וגם הדגמים החשמליים החדשים של וולבו וב.מ.וו בישראל • השבוע בעולם הרכב
העתיד של יצרניות הרכב ברור למדי: תחום הרכב האוטונומי החמקמק, שעדיין רחוק משימוש אמיתי, ותחום הרכב החשמלי, שבו העתיד במידה רבה כבר כאן • החברות המסורתיות מצטרפות למרוץ וכבר פועלות בהיקף נרחב בתחומים האלה - וההשקעה בסקטור כולו נראית כמו הזדמנות
על רקע משבר האספקה, הודיעו חברות ליסינג לציי רכב גדולים כי ההחלפות המתוכננות לינואר עשויות להידחות בחודשים • חלק מהחברות מנצלות את ההיצע המצומצם עבור השוק הפרטי, וחלק מצמצמות משמעותית את מגרשי מכירות הרכב המשומש
עפ"י הערכות, גם ב-2022 טסלה תמשיך להיות שחקנית חזקה ברכב החשמלי, אבל לא תשפיע דרמטית על שוק הרכב בישראל • בחברה שואפים לנצל את הבאזז כדי להיכנס למגזר ההייטק, אבל בחברות הליסינג לא ממהרים לאמץ את הרכב החשמלי
בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה נמסרו בישראל כ-7,800 כלי רכב חשמליים חדשים, עליה של כ-528% לעומת התקופה המקבילה אשתקד • המשלוח הבא של טסלה, שינחת בתחילת נובמבר, ייקח את סך המכירות השנתיות של רכב חשמלי בישראל מעבר ל-10,000 יחידות
בתוך רבעונים ספורים הפך שוק הרכב ישראלי משוק של קונים, שמחוזרים על ידי המוכרים, לשוק של מוכרים עם זמני המתנה הולכים ומתארכים והנחות מזעריות • איך זה קרה, על מי זה משפיע ומה עושים • גלובס עושה סדר
הצרכנים ירכשו באשראי מוצרים כמו מוצרי חשמל ויוכלו להחליפם במוצרים חדשים עם תקופת תשלומים חדשה, כשהכוונה היא להרחיב את סל המוצרים בהמשך גם לעולמות נוספים • הרכישה לא תתפוס מסגרת אשראי קיימת לצרכנים • המיזם הוא בשיתוף עם קבוצת יזמים בראשות מנכ"ל המכללה למינהל רפי גמיש
מהגבלות קילומטרים לאי ודאות על ערכי הגרט - הרכב החשמלי משבש באופן יסודי את המודל העסקי של חברות הליסינג • היבואנים וציי הרכב מפעילים לחצים על חברות הליסינג להכניס את המכוניות החשמליות לשוק, שבתגובה יושבות על הגדר ומסרבות להיכנע
המחסור העולמי המתמשך בשבבים פוגע משמעותית באספקת הרכב החדש לישראל, שחווה ביקוש שיא • האם ומתי נתחיל לראות הקלה, ואילו דפוסי התמודדות מאמצים הצרכנים, חברות הליסינג והיבואנים כדי להתמודד עם המשבר
הרכב החשמלי צובר תאוצה בישראל במכירות וברמת העניין, אבל המספרים עדיין קטנים, ורוכשים פוטנציאליים רבים יושבים על הגדר • אם גם אתם מתלבטים: הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על ההווה והעתיד של שוק הרכב החשמלי
בלי פעילות ליסינג עצמאית משלה ועם שני מותגי מכוניות שבקושי מפגינים נוכחות בשוק, המתחרים של דלק רכב עושים לה בית ספר • אבל לא היינו ממהרים להכניס את החברה לדפי ההיסטוריה - לדלק רכב ולבעלים אגמון יש מוניטין של שליפת שפנים מהכובע
אלדןהמומלצותטסלהיבוא רכבמכונית חשמליתצי רכברכב חדשרכב משומשרכב צמודשוק הרכב