מדוע קשה להזמין מונית בגוש דן בבוקר? תלוי את מי שואלים • מה שבטוח הוא שיש מי שמצא כבר דרך להרוויח מזה
מנכ"ל אובר חשף בתחילת השבוע כי השוק חווה "רעידת אדמה" • גט קרסה, מניות אובר וליפט צונחות, ושירות יאנגו מוחרם במספר מקומות באירופה • מחירי הדלק הופכים את הנסיעה לפחות משתלמת, והחברות נאלצות להוזיל את העמלות
מ' לקח מונית מנתב"ג ושילם 100 דולר. הנהג החליף את השטר לשטר של דולר אחד, אילץ אותו לשלם שוב ובנוסף גבה ממנו תעריף מופרז על הנסיעה • איך זה נגמר?
התנועה לאיכות השלטון מבקשת ממשרד התחבורה לקבל מידע אודות הטיפול המתבקש במקרים שפורסמו בגלובס: "עולה חשש כי לא מדובר באירוע חד-פעמי אלא בדפוס חוזר ובעייתי המצריך טיפול ובירור מעמיק"
תיירת שהגיעה לישראל מארה"ב נפלה קורבן לעוקץ של צמד נהגי מוניות בנתב"ג, שגבו ממנה מחיר כפול על הנסיעה • לפני כחודש נחשף בגלובס סיפורו של תייר יווני שנפל גם הוא קורבן לעוקץ מוניות בנתב"ג
השילוט, הכולל מידע לתיירים הנוחתים גם בנוגע לתעריפי הנסיעה במונית, הוצב בנתב"ג בהנחיית השר יואל רזבוזוב, בעקבות חשיפת גלובס על עוקץ התייר היווני ששילם מחיר מופקע על נסיעה במונית
סיפור התייר היווני ונהג המונית שעשק אותו, אשר נחשף בגלובס, מדגיש את הבעיה הקשה של הפקעת מחירים בידי נהגים "חאפרים" שפועלים בשטחי נתב"ג • בהיעדר פיקוח של ממש מצד משרד התחבורה, לצד הגברת האכיפה של המשטרה, נראה כי המצב רחוק מפתרון
סיפור הביקור בישראל של אלכסנדרוס זיאס, בו גבו ממנו מחיר שערורייתי על נסיעת מונית ולא רק, עשה כותרות לאחר הפרסום בגלובס ועורר שוב דאגה בנוגע לתדמיתנו כמדינה מארחת • האם יש צורך בהקמת "משטרת תיירות", איפה ישראל עומדת בהשוואה לעולם בפשעים נגד תיירים, ומה הגופים הרגולטוריים יכולים לעשות בכל זאת
שר התיירות מגיב על עוקץ התייר היווני שנחשף בגלובס: רזבוזוב הורה להציב בנתב"ג שילוט עם מידע על מחירי המוניות, כך שימנע את מה שהוא מכנה "פשיעה נגד תיירים" • בנוסף, פנה לשר לביטחון פנים עמר בר-לב בבקשה להורות לגופי החקירה לנקוט את מלוא האמצעים כדי למצות את הדין עם הנוכלים
אלכסנדרוס זיאס, תייר יווני שהגיע לישראל, נאלץ לשלם 700 שקל עבור נסיעה של 25 דקות במונית מנתב"ג • בעקבות הפרסום בגלובס, היחידה למניעת עבירות וביקורת בנתב"ג איתרה את נהג המונית, שהחזיר לתייר 400 שקל
אלכסנדרוס זיאס, תייר יווני שהגיע לישראל, נאלץ לשלם מחיר שערורייתי עבור נסיעה שאורכת כ-25 דקות • "שאלתי את הנהג אם הוא בטוח שזה המחיר, ושאולי יש טעות, אבל הוא אמר שלא", מספר זיאס, שהגיע לישראל במסגרת תוכנית לסטודנטים • בהמשך המצב לא השתפר: כשהוא הגיע לבניין שבו ממוקמת הדירה ששילם עליה ב-Airbnb, התברר לו שהיא לא קיימת
חברת Wisk, שהוקמה יחד עם המייסד השותף של גוגל לארי פייג', מפתחת כלי טיס חשמלי ללא טייס • בואינג לא סיפקה לוח זמנים לכניסה של כלי טיס מתוצרת Wisk לשימוש, אבל מסרה כי תיכנס לשוק אחרי המתחרות המפתחות כלים מאוישים
בגלל הגבלות הקורונה שייכנסו לתוקפן הלילה, הוחלט על שינויים בנוהלי התחבורה הציבורית ובהסדרי התחבורה בנתב"ג: היציאה מהשדה תתאפשר באמצעות רכב פרטי, איסוף ע"י קרובים או באמצעות מוניות מיוחדות • הנוחתים לא יורשו להשתמש באוטובוס או ברכבת, משום שיידרשו לבידוד
הכלכלה הבריטית מתאוששת אחרי הקורונה, והחברות עושות מעל ומעבר כדי להחזיר את העובדים • חברת המוניות המובילה בלונדון "אדיסון לי" מפתה בשכר פתיחה של 5,000 לירות שטרלינג – יותר מ-20 אלף שקל בחודש
המיזם יבוצע בשיתוף עם חברת שירותי הרכב הבינלאומית SIXT, וימותג תחת השם של החברה הבת MOOVIT
זאת לאור קריאותיו של יו"ר האיגוד יהודה בר אור לנהגי המוניות שלא לשתף פעולה עם מכרז של רשות שדות התעופה • מלבד זאת ישלם בר אור קנס על סך 25 אלף שקל, והאיגוד יישא בקנס של 60 אלף שקל
GETT (גט טקסי GetTaxi)אובראפליקציותיאנגומשרד התחבורהנתב"געוקץרשות שדות התעופהתחבורה ציבוריתתיירות נכנסת