מכונית חשמלית הוספה למעקב

המכוניות החשמליות מונעות במנוע חשמלי במקום מנוע בעירה מבוסס בנזין, ובכך אמורות לסייע בהפחתת זיהום האוויר בכדור הארץ – אבל חדירתן לשוק עדיין איטית

מכוניות חשמליות הן מכוניות בעלות מנוע חשמלי, במקום מנוע בעירה פנימית הקיים במרבית המכוניות. מנוע הבעירה הפנימית מבוסס על בנזין, והשימוש בו גורם לפליטת חמצן דו-פחמני מזהם לאטמוספירה; לעומתם, כלי הרכב החשמליים הם "ירוקים" יותר, שכן אינם פולטים חומרים מזהמים, והשימוש בהם אף זול יותר.

נכון לשנת 2020 רוב המכוניות החשמליות מונעות באמצעות מצבר המבוסס על סוללת ליתיום-יון הניתנת לטעינה חוזרת. בשנים הראשונות לשימוש בטכנולוגיה זו טווח הנסיעה שהציעה המכונית החשמלית הממוצעת היה מוגבל מאוד, ואילו זמן טעינת הסוללה היה ארוך למדי; אך התפתחויות טכנולוגיות בשנים האחרונות הביאו לכך שכיום מסוגלות מכוניות חשמליות לנסוע כמה מאות קילומטרים בין טעינה לטעינה, וגם זמן הטעינה עצמה התקצר. עם זאת, מכירות המכוניות החשמליות עדיין מהוות פלח שוק נמוך למדי – במרץ 2019 היוו מכוניות חשמליות רק 1.8% מכלל שוק הרכב האמריקאי.

כחלק מהמאבק בשינוי האקלים, מדינות רבות הציבו לעצמן יעדים לצמצום משמעותי של השימוש בכלי רכב עם מנוע בעירה פנימית. כך למשל בנורבגיה הודיעה הממשלה כי היא מתכוונת לאסור כליל את השימוש ברכבים מונעי בעירה פנימית עד 2025; בגרמניה, דנמרק, הודו וסין – עד 2030; בצרפת – עד 2040; ובבריטניה – בין 2040 או 2050. בישראל לא קיים יעד כזה, אך ניתנת הנחה במס הרכישה על מכוניות חשמליות – 10% בלבד, לעומת 83% למכוניות בנזין ודיזל.

אחת החברות הידועות ביותר כיום בתחום ההנעה החשמלית היא טסלה , של היזם האמריקאי אלון מאסק. טסלה רודסטאר, רכב הספורט שהשיקה ב-2008, היה הדגם המסחרי הראשון שעשה שימוש בסוללות הליתיום-יון, והראשון שהיה מסוגל לנסוע לטווח של 320 ק"מ בין טעינה לטעינה.

שם ידוע נוסף הוא בטר פלייס – מיזם הרכב החשמלי של שי אגסי, היזם הישראלי, שיחד עם החברה לישראל, עסק בפיתוח תשתית לכלי רכב חשמליים (כגון תחנות טעינה) וכן שיווק כלי רכב מותאמים מתוצרת רנו. החברה קרסה ב-2013, לאחר שמסרה ללקוחות פחות מ-1,000 כלי רכב בסך-הכול.

כיום נמכרות בישראל כמה מכוניות חשמליות, ובהן רנו זואי, יונדאי איוניק, ניסאן ליף, ב.מ.וו i3. ב-2020 צפויה השקתם של דגמים נוספים.

כתבות אחרונות

 
נמל אשדוד רכבים/ צילום: תמר מצפי
שוק הרכב | ניתוח

יולי בשוק הרכב נראה בדיוק כמו זה של השנה שעברה, מה זה אומר על העתיד?

האבטלה גואה והעסקים בצרות, אבל 22.7 אלף מכוניות חדשות נמכרו ביולי, ממש כמו בשנה שעברה • מדוע אי אפשר לראות בכך אינדיקציה להתאוששות הכלכלה, מה הוביל להגדלת נתח השוק של רכבי הפרמיום ומדוע פלח החשמליות ניצב על סף פריצת דרך?

דובי בן גדליהו 09.08.2020
קיה נירו פלאג־אין  / צילום: יח"צ

קיה נירו גרסת הפלאג-אין: חשמלית מחוברת ועממית

גרסת הפלאג-אין של הקיה נירו המוכרת היא פיתרון מושלם למי שמחפש את היתרונות של רכב חשמלי בלי "לקפוץ למים הקרים" • היא שימושיות, זריזה, לא תלויה בזמינות של נקודות טעינה ומתומחרת כמו היברידית רגילה

דובי בן גדליהו 07.08.2020
פקקים באיילון / צילום: איל יצהר, גלובס

המפתח לקידום מהפכת הרכב החשמלי בישראל: החלפת מסי הדלק באגרות גודש

תקציב המדינה תלוי במידה רבה בהכנסות המדינה ממסים על דלק • כדי שהמדינה תהיה מסוגלת לעודד באמת מעבר לרכבים חשמליים ופחות מזהמים היא צריכה להמיר את ההכנסות מדלק להכנסות ממס גודש

יצחק שיזגל 03.08.2020
מיני קופר / צילום: יח"צ
מבחן דרכים | ניתוח

ירוקה ועצבנית: המיני se החשמלית טורפת עליות תלולות

הגרסה החשמלית של ה"מיני" שומרת על העיצוב האייקוני של המותג ועל חדוות הנהיגה ומוסיפה להן עלות שוטפת אפסית וידידותיות לסביבה • עם זאת, מגבלות של טווח ומחיר יקשו עליה לחרוג מסטטוס של רכב נישה

דובי בן גדליהו 25.07.2020
חנות של טסלה בצרפת / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

טסלה התנתקה מהמציאות ושווה פי 6 ממרצדס, מה זה אומר על שוק הרכב החשמלי?

שלושה עשורים של אקטיביזם סביבתי התגמדו בהשוואה להצלחה של טסלה, שזינקה בשנה האחרונה ב-600% מעל לשווי של 320 מיליארד דולר שנרשם אמש בשיא • מה אפשר ללמוד מההתנהלות של אלון מאסק, ואילו השפעות סותרות יש למשבר הקורונה על הרכב החשמלי • כתבה שנייה בסדרה

דובי בן גדליהו 14.07.2020
מפעל של ג'נרל מוטורס לייצור מכוניות חשמליות בסין / צילום: Norihiko Shirouzu / רויטרס

הגרף היומי - בינתיים בעולם: צרפת וגרמניה מסבסדות כלי רכב חשמליים

סקטור המכוניות הוא אחד הנפגעים המשמעותיים של משבר הקורונה באירופה עד כה • בגרמניה החליטה הממשלה כחלק מחבילת החילוץ השנייה לקורונה להכפיל את המענק שיקבלו מי שרוכשים כלי רכב חשמליים, ובצרפת, המענק הממשלתי מטפס ל-7,000 אירו לרכישת מכונית חשמלית

אסף אוני 13.07.2020
פיג’ו e–208 / צילום: יח"צ

הקורונה, החדשות הטובות של ענף הרכב וההזדמנות שישראל עומדת לפספס

הסגר הוביל לצניחה של עשרות אחוזים בזיהום והנתון הזה מתמרץ מדינות רבות לתמוך ברכבים ירוקים • האוצר יעדכן בחודש הבא את מדיניות המס, אבל ההיסטוריה מוכיחה שנמשיך כנראה לשלם מס של 38 אלף שקל בממוצע על כל רכב חדש • כתבה ראשונה בסדרה

דובי בן גדליהו 13.07.2020
טסלה 3 / צילום: Chuck Burton, Associated Press

טסלה לא עוצרת ויש אנליסט שצופה צניחה של 78% במניה

אתמול בוול סטריט זינקה טסלה בעוד 13.5% לשיא חדש של 1,371 דולר, המשקף לחברה שווי של 254 מיליארד דולר • בעקבות נתוני המכירות שסיפקה טסלה העלה האנליסט ראיין ברינקמן מג'יי.פי מורגן את מחיר היעד שלו למניית טסלה ל-295 דולר

שירות גלובס 07.07.2020
עמדת טעינה/ צילום הדמיה: EV Edge

בקרוב: עמדות טעינה לרכב חשמלי בכל הבניינים החדשים בארץ

כך עולה מטיוטת חוק ההסדרים שתצורף להצעת חוק תקציב המדינה 2020 • בנוסף יוכל כל בעל דירה בבית משותף להציב על דעת עצמו מערכת סולרית ביתית לייצור חשמל על גג הבניין ודי יהיה בהסכמת שני שליש מבעלי הדירות כדי לכסות את כל שטח הגג במערכות סולריות

עמירם ברקת 28.06.2020
משאית חשמלית על מסלול הניסויים של אלקטריאון בשבדיה / צילום: יח"צ

אלקטריאון מנצלת את הזינוק במניה: גייסה כ-123 מיליון שקל בהקצאה פרטית

בין המשקיעים בהנפקה, אותה הובילה ווליו-בייס חיתום, היו בתי ההשקעות פסגות, מור, אקסלנס והלמן אלדובי, וקרנות הגידור אלפא וספרה וכן חברת אפקון החזקות • הגיוס בוצע במחיר של 157 שקל למניה, הנחה של כ-14% על מחיר הסגירה של המניה ביום חמישי

קובי ישעיהו 28.06.2020
רכב חשמלי של NIO הסינית / צילום: יח"צ

אורחת חשמלית מעניינת בישראל: חברת הרכב NIO הסינית

כלי רכב חשמליים ראשונים של NIO , עם טווח של 560 קילומטר, נחתו בישראל במסגרת פרויקט הפיתוח של מערכת אוטונומית על ידי מובילאיי

דובי בן גדליהו 31.05.2020
משאית חשמלית על מסלול הניסויים של אלקטריאון בשבדיה / צילום: יח"צ
אלקטריאון | ניתוח

בלי הכנסות בכלל: הכירו את חברת ההייטק שנסחרת בתל אביב וכבר שווה יותר מאזורים, דלתא ובנק אגוד

חברת הטכנולוגיה אלקטריאון, הפועלת בתחום הטעינה האלחוטית של כלי רכב חשמליים באמצעות "כביש חכם", הכפילה את שווייה פי 30 מאז שהצטרפה לבורסה ב-2017

קובי ישעיהו 26.05.2020
הטכנולוגיה של טקטייל מוביליטי לשיפור אחיזת הכביש / צילום: טקטייל מוביליטי

הטכנולוגיה הישראלית שתעזור לפורשה להרגיש את הכביש תעלה על פס הייצור ב-2022

הסטארטאפ הישראלי טקטייל מוביליטי ויצרנית הרכב הגרמנית פורשה הודיעו כי הטכנולוגיה של החברה שמסייעת בשיפור אחיזת הכביש, תעלה ב-2022 על פס הייצור של כל דגמי החברה, כולל הרכב החשמלי • לפני כחצי שנה הובילה פורשה סבב גיוס של 9 מיליון דולר בחברה

אורי ברקוביץ' 22.05.2020
אלון מאסק / צילום: Aly Song, רויטרס

אלון מאסק קיים את ההבטחה, ומפעל טסלה בקליפורניה שבר סגר

טסלה שוברת את הכלים - פתחה מחדש את מפעלה היחיד בארה"ב בניגוד להוראות רשויות הבריאות בקליפורניה • בשבוע שעבר מאסק איים כי יפתח את המפעל על אף הסגר באזור, ובהמשך גם תבע את רשויות המחוז בו ממוקם המפעל של ענקית הרכב

שירות גלובס 12.05.2020
אלון מאסק / צילום: Aly Song, רויטרס

אלון מאסק תובע את קליפורניה: "סגירת מפעל טסלה – מחטף כוחני שמנוגד לחוקה"

אחרי סדרת ציוצים בטוויטר בהן איים מאסק כי הוא יוציא את המפעל מקליפורניה, טסלה הגישה תביעה לבית המשפט הפדרלי במדינה

וול סטריט ג'ורנל 10.05.2020
gac-motors-ge3 / צילום: יח"צ

הסינים מחדשים את הזרם: הקרוס אובר החשמלי החדש של GAC

הקרוס אובר החשמלי GE3 הספיק לנחות כאן לפני פרוץ המשבר • הוא מציע יחס גבוה של שימושיות-למחיר, ביצועים זריזים, איכות ייצור מכובדת וטווח נסיעה הגיוני בין-טעינות עבור פלח המחיר בו הוא ממוצב

18.04.2020

   123456789101112131415   

   נמצאו 651 כתבות   |   עמוד 1 מתוך 41

צרו איתנו קשר *5988