גלזר: "תיתכן אזהרת רווח בדיסקונט, מחירי הבנקים זולים"

סמנכ"ל המחקר בלידר שוקי הון מגיב לאזהרות הרווח של לאומי והבינלאומי: "לא צפויה אזהרת רווח בבנק מזרחי טפחות, בפועלים הרווחיות תהיה נמוכה יחסית" ■ "מחירי הבנקים מצדיקים אחזקה בבנקים", עם המלצה על הסקטור ב"תשואת יתר"

סמנכ"ל המחקר בלידר שוקי הון אלון גלזר מגיב היום (ב') לאזהרות הרווח שניפקו הבוקר הבנקים לאומי והבינלאומי ומציין כי האזהרות היו צפויות אך אינן מלמדות בהכרח על המגמה ברבעונים הבאים.

גלזר מחלק את התשובה לשאלה האם גם הבנקים האחרים צפויים להוציא אזהרות רווח. בנוגע לבנק מזרחי טפחות , כותב גלזר מפורשות כי לא צפויה אזהרת רווח, "מאחר וכמעט כל ההשפעות הנקודתיות של שוק ההון שנראה בבנקים האחרים כמו תיק נוסטרו, יעודה והפסדי נגזרים לא פוגעות במזרחי. אנו צופים תוצאות טובות עם תשואה גבוהה על ההון".

בנק פועלים לפי גלזר צפוי להפגע משני סעיפים מרכזיים: סעיף הנגזרים (יותר מכל הבנקים) והפרשה גבוהה יחסית לחומ"ס בשל הירידה בשווי בטחונות שניתנו במניות באשראים שנתן הבנק (ככל הנראה בעיקר בהלוואות למוטי זיסר ולב לבייב). "מצד שני הפגיעה משוק ההון נמוכה יותר מבבנקים האחרים, ולכן צפויה רווחיות נמוכה יחסית, אולם ככל הנראה ברמה גבוהה יותר משל לאומי, ולא בטוח שתחייב אזהרת רווח", מעריך גלזר.

"בבנק דיסקונט צפויות השפעות שליליות של שוק ההון בדומה לבינלאומי, כאשר תשומת לב כי מאחר והבנק מחזיק במניות בבינלאומי הודעת הבינלאומי מגדילה את הפגיעה בתוצאות דיסקונט. לאור זאת, יתכן שהפגיעה בשוק ההון ביחד עם החדשות לגבי תוצאות הבינלאומי, יביאו גם את דיסקונט לפרסם אזהרה על התוצאות", כותב גלזר.

"פגיעה בכלכלה המקומית או ירידה חדה במחירי הנדל"ן הם האיומים האמיתיים על מערכת הבנקאות המקומית, ובינתיים אנחנו עוד לא שם. ברור שהמשבר הגלובלי והחדשות מאירופה משפיעות לשלילה, אולם נכון לעכשיו המשק הישראלי, ואיתו הבנקים עדיין במצב טוב, וכל עוד לא נראה פגיעה משמעותית יותר - אנחנו לא צופים פגיעה משמעותית בתוצאות, למעט השפעות נקודתיות של שוק ההון כמו שראינו ברבעון השלישי", מוסיף גלזר.

"הבנקים נסחרים במחירים זולים"

ויש גם המלצות: על אף העובדה כי ישנם לא מעט איומים על הסקטור כגון המשבר באירופה, חשש לירידה בצמיחה במשק, השפעות המחאה החברתית והעלאת יחס הלימות ההון, מזכיר גלזר כי הבנקים נסחרים במחירים זולים, כאשר להערכתו מכפילי הון של מתחת ל- 0.75 בשני הבנקים הגדולים הינם מחירים שמצדיקים אחזקה בבנקים, גם תחת דרישות ההון החדשות הצפויות.

לאור זאת, ממשיכים בלידר שוקי הון להמליץ על הבנקים ב"תשואת יתר".