הבורסה סגרה בעליות: טבע הוסיפה 2.4%, נייס 1.1%

באירופה: שרי האוצר לא יתכנסו בבריסל לאשר הסיוע ליוון - דורשים צעדי צנע נוספים ■ כלכלת גוש האירו התכווצה ב-0.3% ברבעון הרביעי ■ היום יתפרסם מדד המחירים לצרכן

המסחר בבורסת ת"א התנהל היום (ד') בעליות שערים, אם כי אלה נחלשו בשעתיים האחרונות של המסחר. זאת, כאשר המשקיעים נשאו עיניהם בעיקר לעבר אירופה, שם היו אמורים להיפגש שרי האוצר של אירופה בבריסל בכדי לאשר את תוכנית החילוץ היוונית - אולם דיווחים כי הפגישה לא תתקיים ויוון תידרש לצעדי צנע נוספים, מעיבים על הסנטימנט. עוד בשווקים הגלובליים, לצד פרסום אומדן הצמיחה לרבעון הרביעי בגוש האירו, הגיבו המשקיעים גם לדיווחים כי סין תשתתף במינוף קרן החילוץ האירופאית (EFSF). בזירה המקומית, פרסמו טבע ונייס דוחות.

בעולם, אמברגו הנפט של האיחוד האירופי על איראן אמור להיכנס לתוקפו בחודש יולי, אך הרפובליקה האיסלאמית נוקטת היום צעד מקדים ומפסיקה את אספקת הנפט לאלתר ל-6 מדינות באירופה: צרפת, ספרד, איטליה, יוון, הולנד ופורטוגל. כך על פי דיווח ברשת Press TV האיראנית. מחיר הנפט עולה בכ-1% ל-101.6 דולר לחבית. כבר ב-4 בפברואר הזהיר שר הנפט האיראני כי איראן תפסיק את אספקת הנפט לחלק ממדינות אירופה בעקבות אישור האמברגו בחודש שעבר.

גם היום, כמדי כל יום, נשאו המשקיעים באחד העם את עיניהם לעבר יוון, אשר ממשלתה ממשיכה לקיים מגעים לקבלת חבילת חילוץ שנייה. שרי האוצר של גוש האירו אמורים היו להיפגש היום בבריסל בכדי לאשר את הסיוע, אולם לפי דיווח ב"רויטרס" נראה כי הפגישה נדחתה - וכי שרי האוצר דורשים מהממשלה היוונית צעדי צנע נוספים. זאת, חרף אישור רפורמות צנע עדכניות בסוף השבוע האחרון, אשר נדרשו לטובת קבלת הסיוע.

ואולם, גם חדשות חיוביות מגיעות מכיוון היבשת העמוסה בחובות - כאשר נגיד הבנק המרכזי בסין, זו שויצ'אן, ציין היום בהבעת תמיכה נדירה כי הוא סבור שיש להתמודד עם האתגרים הטמונים במשבר החובות, וכי סין תרחיב את השקעותיה והסיוע שלה לאירופה. (לסיפור המלא)

אנליסטים: "סין יכולה להעלים את כל הבעיות של אירופה"

נתונים מעורבים בגוש האירו

בזירת המאקרו הגלובלית, התפרסם היום האומדן הראשון (מתוך שלושה) לצמיחת התמ"ג בגוש האירו לרבעון הרביעי של שנת 2011 - אשר הצביע בהתאם לצפי על התכווצות של כ-0.3% בכלכלה האירופאית ברבעון החולף. כמו כן, התפרסם אומדן הצמיחה בגרמניה לרבעון החולף - שהצביע על ירידה של 0.2% בלבד בצמיחה, ואילו בצרפת התמ"ג עלה ב-0.2%. (לסיפור המלא)

ואילו בזירת המאקרו המקומית, מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש ינואר הצביע היום על התכווצות חדה בפעילות התעשייתית לאור ההאטה במשק: המדד ירד בכ-6.4 נקודות לרמה של 36.3 נקודות. זאת, על רקע מגמת הירידה ביצוא התעשייתי החל מהמחצית השנייה של שנת 2011 אשר הואצה בתחילת השנה הנוכחית.

עוד בזירת המקומית, יתפרסם היום ב-18:30 מדד המחירים לצרכן - אשר לפי סקר התחזיות של "בלומברג" צפוי לרדת בינואר ב-0.2%. אם התחזיות יתממשו, הרי שהאינפלציה בשנה האחרונה תרד לרמה של 1.9%. בחודש דצמבר לא חל שינוי במדד המחירים.

דוח טבע בהתאם לציפיות

ובשוק המקומי, ענקית התרופות טבע פרסמה הבוקר את דוחותיה לרבעון הרביעי של 2011 ולשנה כולה, כשהיא מציגה הכנסות של 5.7 מיליארד דולר ורווח נקי של 1.4 מיליארד דולר לרבעון - מעל קונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות, שצופה לטבע הכנסות של 5.5 מיליארד דולר ורווח של 1.53 דולר למניה.

נייס בתוצאות חזקות לרבעון הרביעי של 2011. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בשיא של 213.6 מיליון דולר, עליה של 14.3% מהכנסות בסך 186.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2010. בשורה התחתונה דיווחה נייס על רווח נקי (non-GAAP) של 37.6 מיליון דולר לעומת 32.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.

חברת דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה השלימה את מכירת החזקותיה (50%) במרכז המסחרי בביתן אהרון תמורת 38 מיליון שקל, לידי בתו של בעל השליטה, כרמית אלרואי.

עוד באשר לדלק נדל"ן - אתמול דווח כי נציגות בעלי אג"ח סדרה כ"ה של החברה, להם חייבת החברה כ-600 מיליון שקל, פירסמה אתמול את תוצאות ההצבעה באסיפה הכללית שנערכה שלשום: זאת, כאשר כ-94% ממחזיקי האג"ח הצביעו באסיפה בעד העמדה מותנית של החוב לפירעון מיידי, וכ-91% הצביעו בעד המשך ניהול המו"מ עם החברה ובעל השליטה כדי לשפר את הצעת מתווה העקרונות. (לסיפור המלא)

בשיחה עם כתבים שנערכה אתמול אישר סגן נשיא נובל אנרג'י למזרח התיכון, לוסון פרימן, כי כמות הגז מ"תמר" שתוזרם בצנרת הנוכחית לא תוכל לספק את הביקוש המירבי של כל הלקוחות של המאגר הישראלי. נציין את ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים .

אפריקה ישראל המשיכה לעורר תשומת לב לאחר שזכתה להמלצה חמה מדויטשה בנק - שהעלה היום את ההמלצה למניה ל"קנייה" ומציב לה מחיר יעד של 18 שקל - גבוה בכ-33% ממחיר השוק. (לסיפור המלא)

אמפל במוקד, כאשר בעלי האג"ח של החברה מתכנסים שוב. הנאמן למחזיקי אגרות החוב (סדרה ב') של אמפל, כלל פיננסים נאמנויות, הודיע על כינוסה של אסיפת מחזיקי אגרות החוב ביום ב' בשבוע הבא (20 בפברואר) בשעה 11:00, במלון סיטי תל אביב. במרכז ההתכנסות תעמוד הסוגיה של נקיטת אמצעים משפטיים להגנה על זכויות המחזיקים והעמדה לפירעון מיידי של חוב החברה. (לסיפור המלא)

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]