הבורסה סגרה במגמה מעורבת: הכשרה אנרגיה צנחה 50%

הבנק המרכזי האירופי הכריז על תוכנית לרכישת אגרות חוב ■ הגירעון הממשלתי ל-12 החודשים האחרונים - 4.1% מהתמ"ג ■ אין גז טבעי ב'מירה'

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ה') במגמה מעורבת לאחר פתיחה שלילית, על רקע נעילה יציבה בוול סטריט ובעוד המשקיעים ממתינים למהלכים מוניטאריים מצד בנקים מרכזיים בעולם, בדגש על הבנק המרכזי האירופי שפרסם היום את החלטת הריבית שלו לחודש ספטמבר והכריז על תוכנית רכישת אג"ח חדשה. בזירה המקומית מתגברת הדאגה מהמצב הפיסקאלי, לאחר פרסום נתוני הגירעון הממשלתי לחודש אוגוסט, אתמול. המחזור הסתכם בכ-660 מיליון שקל.

מניות הכשרה אנרגיה ומודיעין צללו היום בעקבות כישלון בקידוח "מירה". החברות הודיעו היום שלא נמצאו סימני גז משמעותיים בקידוח, לאחר שבחודש שעבר חשף זאת "גלובס". (לסיפור המלא)

הבנק המרכזי האירופי (ECB) החליט להותיר את הריבית ללא שינוי על 0.75%. זאת, כאשר מרבית ההערכות היו כי יו"ר ה-ECB מריו דרגי יוריד את הריבית בכ-0.25% לרמה של 0.5% - שפל כל הזמנים בגוש האירו. באנגליה הותיר הבנק המרכזי את הריבית ברמה של 0.5%.

דרגי הכריז היום על תוכנית להצלת אירופה

הגירעון - כפליים מהיעד

בזירה המקומית, חדשות רעות עם פרסום הגירעון הממשלתי אמש, שהסתכם בבאוגוסט בכ-4.4 מיליארד שקל - גידול של 37.5% לעומת גירעון של 3.2 מיליארד שקל אשתקד. גם מגמת הגידול בגירעון המצטבר גירעון נמשכה, כאשר ב-12 החודשים האחרונים הסתכם בכ-36.8 מיליארד שקשל - 4.1% מהתמ"ג, יותר מכפול מהיעד המקורי שקבע האוצר (2% תמ''ג) והרחק מהיעד המעודכן (3% תמ''ג). (לסיפור המלא)

3 שבועות לדנקנר

אי.די.בי של נוחי דנקנר במוקד, לאחר שבעל השליטה זכה אתמול בבוקר בהארכת זמן של 3 שבועות לטובת פתרון בעיות החוב של הקבוצה - הרבה פחות מ-100 הימים שביקשו ראשי אי.די.בי ממחזיקי האג"ח של החברה באסיפה שכונסה השבוע. במקביל, 35 מיליון השקלים שצפויים היו לעבור למחזיקי אג"ח ב', יועבור לנאמנות בתקופה זו.

הנהלת דלק נדל"ן בשליטתו של יצחק תשובה, יחד עם נציגי בעל השליטה ונציגי מחזיקי אג"ח כ"ה הגיעו לפנות בוקר לסיכום סופי על הסדר חוב, שמבוסס על תשלום של 750-830 מיליון שקל ל-3 סדרות האג"ח (במקום 2.5 מיליארד שקל היום). נותרה מחלוקת קטנה לגבי כיצד יחולק תשלום של 50 מיליון שקל בין הסדרות, אשר תשובה יוציא מכיסו. בעקבות כך, מזנקות אגרות החוב של דלק נדל"ן, ובייחוד אג"ח ה' .

שלמה אליהו משיג הנחה בעסקת מגדל , אך מועד ההשלמה יידחה: חברת הביטוח מגדל עשויה להודיע היום על דחיית מועד השלמת העסקה וכן על הנחה במחיר בעסקה. אליהו ישלם כעת 705 מיליון אירו בעסקה, מחיר הנמוך ב-13.4% ממחיר העסקה המקורי. כמו כן, הפעם הוסכם בין הצדדים כי אליהו ישלם לג'נרלי 125 מיליון אירו אם העסקה לא תושלם עד סוף אוקטובר, מה שמראה על רצינות הצדדים בדרך להשלמת העסקה.

טאו , בשליטתו של אילן בן דב, זכתה אתמול להארכה של הקפאת ההליכים שלה עד היום ב-16:00 - כאשר אם לא יימצא מקור מימון נוסף לחובותיה, צפויה החברה להגיע לפירוק היום.

איזיצ'יפ במוקד לאור המלצה מהראל פיננסים. רמי רוזן, מנהל מחלקת מחקר SELL SIDE ואנליסט טכנולוגיה וטלקום בבית ההשקעות, מעלה את מחיר היעד שלנו ל-38 דולר מ-35 דולר ושומר על המלצת "תשואת יתר".

חברות הסלולר במוקד לאור ההערכות כי יפוטרו עשרות עובדים בסלקום , כ-150 עובדים בפלאפון וכ-600 עובדים לפחות בפרטנר . אתמול שלחה חברת הכנסת ויו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' מכתב למנכ"לי חברות הסלולר, בו קראה להם לעצור את הפיטורים הנרחבים.

פלוריסטם הודיעה כי תאי גזע מהשלייה שפיתחה הוזרקו בהצלחה בחולה שלישי בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. בכך סיכמה החברה בהצלחה סדרה של שלושה טיפולי חמלה מצילי חיים שניתנו באישור ועדת הלסינקי של משרד הבריאות.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]