יום קשה בבורסה בת"א: המעו"ף צנח 3.5%; מדד הנפט-גז צלל 6%

בורסת שנחאי נפלה 8.5%; ירידות חדות בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ הריבית נותרה על כנה ■ נתוני מסחר: מניות ת"א 100טבלת אביטראז'בורסות מובילות בעולם

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ב') בירידות שערים חדות, כאשר המעו"ף משיל מערכו 3.5%, ומחזור המסחר הסתכם בכ-3.7 מיליארד שקל.

המסחר נפתח לאחר "פתיחה אנגלית", שנבעה מנפילות של יותר מ-2.5% בטרום. זאת, שעה ששוקי העולם ממשיכים בנפילות, כשבורסת שנחאי צנחה 8.5%, בורסות אירופה נסחרות בירידות שערים של עד 7.5%, ובורסות ניו יורק נפתחו בירידות שערים של עד 8.5% בדקות הפתיחה.

בניסיון להרגיע את השוק, ניסיון שנכשל לעת עתה, הממשל הסיני הודיע אתמול כי בפעם הראשונה הוא מאפשר לקרנות הפנסיה המקומיות להשקיע בשוק המניות. מהלך שכזה מהווה פוטנציאל לכך שמאות מיליארדי יואן יוזרמו לשוק המניות הסיני וישיבו את אמון המשקיעים.

יותר מ-5 טריליון דולר נמחקו משווי שוקי המניות בעולם מאז שסין החליטה באופן בלתי צפוי על פיחות היואן - החלטה שהציתה ספקולציות וחששות כי ההאטה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם חריפה יותר משחשבו תחילה.

 

הפאניקה ששוררת בשוקי העולם הגיעה גם לציבור בישראל, שמושך את הכסף שלו ביומיים האחרונים מקרנות הנאמנות ומתעודות הסל. עד סוף היום צפויים פדיונות של כ-1.3 מיליארד ש' מקרנות הנאמנות, ו-200 מיליון ש' מתעודות הסל. (לסיפור המלא)

חרף הטלטלה בשווקים וההערכות כי ייתכן ובנק ישראל יפעל כבר היום, הבנק הותיר את ריבית חודש ספטמבר ללא שינוי ברמה של 0.1%. לטענת בנק ישראל, בשל הירידות החדות בשווקים, פחת הסיכוי להעלאת ריבית בארה"ב בקרוב. (לסיפור המלא)

לא רק סין: גם הפדרל ריזרב מגביר את אי הוודאות בשווקים

כך מנסה סין להרגיע את השווקים

"הפעם לירידות יש בסיס כלכלי ופוטנציאל מסוכן יותר"

הלמן אלדובי: חכו, אל תמכרו מניות; לא בטוח שזה שינוי מגמה

מניות הבנקים הוסיפו לרכז עניין, כשמדד הבנקים נפל 2.2%, בהמשך לנפילה אתמול של 4.8%. נציין את פועלים , לאומי , דיסקונט ומזרחי טפחות .

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]