נעילה מעורבת בבורסה; מיילן טיפסה 3.6%, רציו עלתה

דוח התעסוקה בארה"ב הצביע על תוספת של 215 אלף משרות במארס, מעל הצפי ■ מידרוג חתכה את דירוג סדרות האג"ח כו, כז וכח של אפריקה ■ שטייניץ ל"גלובס": "סיכוי טוב שנפתור את סוגיית סעיף היציבות תוך חודשים, אולי אפילו שבועות"

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (א') במגמה מעורבת לאחר פתיחה חיובית, זאת על רקע הכיוונים המנוגדים ששלטו בסוף השבוע בשווקים. מחד, הבורסות בארה"ב חתמו שבוע חיובי לאור נתוני תעסוקה טובים מהצפי. מאידך, הנפט המשיך לאבד גובה ולהתרחק מרף ה-40 דולר דולר לחבית, ובורסות אירופה ואסיה ננעלו במגמה שלילית בצל נתונים מאכזבים.

 

 

 

ביום שישי פורסם כאמור דוח התעסוקה בארה"ב, שהצביע על תוספת של 215 אלף משרות בחודש מארס, בעוד קונצנזוס האנליסטים בשוק עמד על תוספת של כ-200 אלף משרות. שיעור האבטלה עלה ב-0.1% ל-5%. נתונים חיוביים נוספים שפורסמו בדוח התעסוקה הם השכר הממוצע לשעה, שעלה במארס ב-0.3% ובשיעור שנתי ב-2.3% וכן שיעור ההשתתפות בשוק העבודה שטיפס לרמה של 63%, הרמה הגבוהה ביותר מאז יוני 2014.

דוח התעסוקה החיובי לצד אמירות של יו"רית הפד ג'נט ילן לפיהן הבנק המרכזי ינקוט במשנה זהירות בכל הנוגע להעלאות הריבית, שלחו את הבורסות בניו-יורק לעליות. מדד ה- S&P חתם את שבוע המסחר בעלייה של 2.4% ואת חודש מארס בעלייה של 6.6%. בעוד כשבוע נפתחת בארה"ב עונת הדוחות לרבעון השני כאשר אלקואה תספק, כמדי רבעון, את יריית הפתיחה. "הדוחות הולכים להיות נוראיים", אומר ג'וליאן עמנואל, אסטרטג נגזרים בבנק UBS. "ההנחה היא שהפעם נראה את התחתית ברווחי החברות".

 

בנק ישראל פרסם היום את הדוח השנתי לסיכום 2015, וממנו עולה כי קטר ההיי-טק נבלם, הפריון מדשדש, והנדל"ן ממשיך לדהור. (לסיפור המלא)

מחירי הנפט צנחו ביום שישי ביותר מ-4%, כאשר הברנט נפל לרמה של כ-38.7 דולר לחבית בעוד ה-WTI נסחר סביב 36.6 דולר לחבית.

חשש בשווקים: האם זה המהלך שיטרפד את ההסכם להקפאת תפוקת הנפט?

מניות האנרגיה המשיכו לרכז עניין. לאחר שבג"ץ החליט בשבוע שעבר לבטל את מתווה הגז במתכונתו הנוכחית בגלל סעיף היציבות. שר האנרגיה יובל שטייניץ כמו גם בכירים אחרים בממשלה ובקרב חברות הגז, "שוברים את הראש" במטרה למצוא תחליף הולם לסעיף היציבות. נציין את רציו יהש , דלק קידוחים   ואבנר .

שטייניץ ל"גלובס": "סיכוי טוב שנפתור את סוגיית סעיף היציבות תוך חודשים"

אפריקה ישראל   המשיכה לבלוט. בשבוע שעבר דיווחה מידרוג על הורדת דירוג סדרות האג"ח כו, כז וכח של אפריקה, מ-Ba1 לדירוג Ba3; בחינת הדירוג נותרת עם השלכות שליליות. הורדת הדירוג מגיעה לאחר שאפריקה דיווחה על הפסד שנתי של יותר מ-1.7 מיליארד שקל ולדוחותיה הוצמדה הערת "עסק חי".